A "Made in Italy" feliratot és az ehhez társítható logókat nem kaphatja meg a Topolino a helyi hatóság szerint
Nem várt fordulat színesítette az
Alfa Romeo Milano (azaz Junior) bemutatását. Az olaszok új reménységét ízig-vérig itáliai névvel bocsátották volna piacra, ám a bemutató után kénytelenek voltak átnevezni. Az olasz kormány nem nézte jó szemmel, hogy egy Lengyelországban gyártott autó az olasz város nevét bitorolja, ezért az Alfa gyorsan Juniorra keresztelte át a típust. Hasonló szigorral csaptak le a Topolinóra is a hatóságok.
Itt a bűnös. A pici zászló miatt foglalták le az autókat
A műanyag karosszériás Fiat nem igazán saját termék, hanem a Citroën Ami átirata, még ha a lehetőségekhez képest igyekeztek is eltávolodni a francia ikertestvértől. Ez azonban nem hatotta meg a rendőrséget, egészen pontosan 134 Topolinót foglaltak le az egyik olasz kikötőben. A Fiat hibája parányi, a tervezők két apró olasz trikolor emblémát biggyesztettek az autó oldalára. A rendőrség egy 2003-as törvényre hivatkozik, mely szerint bűncselekménynek minősül, ha a termék származási helyét vagy eredetét hamisan tüntetik fel vagy félrevezető jelzéssel látják el az árut. A Fiat utóbbit szegte meg a zászlóval, a kis Fiat ugyanis Marokkóban készül.
Az olasz ár átszámítva 3 millió forintnak felel meg
A Fiat természetesen vállalja, hogy eltávolítja az emblémát, ami után eladhatók lesznek a kisautók. A gyártó nem titkolja az afrikai származást, csupán azért tették rá a zászlót, mert a tervezés Torinóban zajlott.
Mondjuk az olasz első osztályú futballban pl. soha nem okozott gondot, hogy afrikai meg dél-amerikai játékosokkal foltozzák be saját hiányosságaikat, érthetetlen, hogy a járműiparban miért jön elő ez a nemzeti büszkeség.
Sok év után sikerült rájönni, hogy külföldön olcsóbban lehet összeszerelni, mint otthon? Eddig nem volt gond, hogy a Panda II, 500 mk2, Lancia Ypsilon Lengyelországban készült? 500L Szerbiában? Tipo család Törökországban? Ezek nem voltak véletlenek. Junior gyártását szintén elvitték Lengyelországba. Mindenki tudott róla és pont a bevezetéskor kezdenek lázongani?
Stellantisnak is gyanúsan sok gyára és feles kapacitása van Európában. Láthatóan nem a “tömegtermelés” a cél, mint pl. Punto I-nél, hanem hogy mérsékelt eladások mellett is nyereséges maradjon a cég.
Európai piac nagyon tömött és egyre több a szereplő. A 2035-ös teljes BEV átállás sem tűnik tarthatónak. Külső ösztönzők nélkül még mindig nem életképesek. A kivéreztetés és nem megfelelő modellpolitika kezd beérni a Stellantisnál. Folyamatosan csökken a piaci részesedés. Fiatnál pl. az 500 II nyáron kivezetésre kerül, ami az eladások gerincét adta. Várhatóan az új 500e-ből próbálnak egy olcsóbb hybrid verziót is építeni, de az is 1,5 év, ha megcsinálják. Ezt nem látták előre?
Azt meg még emésztenem kell, hogy nem saját termékkel, hanem kínaiaknak adnák át az üres gyártókapacitást. Ez megéri nekik?