Nem villanyautó, csak plug-in hibrid a Polestar sportkupéja

150 km emissziómentes hatótávval gurult be a Polestar 1

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kínában gyártják majd, dögös kupéformát kap, és 1000 Nm azonnali nyomatékot ígér a Polestar első villanymotorral is szerelt modellje.


Különös felvezetést kapott a Polestar új és tisztább korszakának első modellje, ugyanis először képdarabonként mutatták be a farát, méghozzá az Instagram közösségi képmegosztón keresztül. Nem sokkal az utolsó legódarab helyretétele után máris megtörtént a teljes leleplezés, a beszédes nevű Polestar 1 valóban olyan dögös sportkupé lett, mint ahogyan azt vártuk, és ahogy a 2013-as Volvo Concept Coupe nagyszerűen előrevetítette. Finoman lejtő tetővonala ellenére kívül-belül idomul a Volvo új dizájnvonalához, nem véletlenül: félig ugyanarra az SPA padlólemezre épül, mint a kilencvenes modellcsalád és az új XC60, 50%-ban viszont friss fejlesztésnek mondható a gyáriak szerint.

Nem kell félteni a svéd dizájnereket, kupémodelljükkel megtalálták a lehető legjobb formát, hogy átvezessék teljesítmény-almárkából teljesen elektromossá a Polestart. Ugyanis az előzetes pletykákkal ellentétben egyelőre nem válnak emissziómentessé, hanem átvezetésként egy konnektoros hibridet dobnak piacra, méghozzá 150 km elméleti és emissziómentes hatótávval, amit nem is olyan régen még a villanyautók többsége is megirigyelt volna, a plug-in hibrid piacot pedig a földbe tiporja. Mindezt az S90 továbbfejlesztett T8 hajtásának köszönheti, amivel már a jóval gyengébb csúcs-szedán is 5,2 másodperc alatt volt százon.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Polestar sportosságának vége, sőt. Inkább a négyhengerezés volt rossz irány, a fél-elektromos hajtásra való átállás a legkevésbé sem. Ezt bizonyítja az ígért 600 lóerő és 1000 Nm nyomaték rendszerteljesítmény is, ami elég futurisztikus élmény lehet, mikor azonnal a nyakunkba zúdul gázadásra. Torziós merevsége állítólag 45%-kal fejlődik – bár nem részletezik, mihez képest – és könnyű is lesz a Polestar 1, ugyanis a teljes kaszni szénszálas. A jobb irányíthatóság érdekében Öhlins folyamatosan állítható elektromos felfüggesztést és szintén elektromos dupla motoros hátsó tengelyt kap hátra, kerekenkénti nyomatékelosztással. Nem titkolja a Polestar: valódi driver's car alkotása a cél.
Hirdetés

Utóbbi kijelentésüknek némileg ellentmond, hogy a hagyományos autóbirtoklás helyett bérlési konstrukciót vezetnének be, ahol 2-3 évre, havi fizetéssel lesznek bérelhetőek a Volvo és a Polestar modelljei, a különböző modellek között pedig szabadon válthatna az ügyfél. A rendelés teljesen online történne, letét nincs, a távolról megosztható kulccsal akár mással is megoszthatjuk az autózás örömét.
Bár a Polestar 1 már rendelhető, egyelőre megnyugodhat a plug-in hibrid piac, a svédek szerint csak 2019 végén léphet piacra első modelljük, amit már egy vadiúj gyárban szerelnek majd össze, méghozzá Kínában, Chengduban, éppen ezért döntöttek a sanghaji leleplezés mellett. Ugyanebben az évben csatlakozhat egyébként a Polestar 2, ami már a Tesla Model 3-mal szállna szembe, és ami már tényleg tisztán elektromos lesz, később pedig a Polestar 3, ami már egy nagyobb SUV lesz. Azt is elárulták, hogy 2019 és 2021 között összesen 5 villanyautóval lépnének piacra, néhányuk Polestar, néhányuk Volvo logóval. Ambiciózus tervek, de a Geely 640 millió eurós befektetésével mindez nem is olyan elképzelhetetlen. Odacsap a Volvo, ebben biztosak lehetünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Nem villanyautó, csak plug-in hibrid a Polestar sportkupéja

  • 2017.10.27. at 14:04
    Permalink

    Forticorsírta: 22 órája
    „A Volvo a maga cca.500ezres éves termelésével nem tartozik a nagy autógyártók közé, a Geely sem gyárt sokkal többet,”

    Alapvetően a Volvo know-hownak, a Volvóval együtt megvett Peter Horbury-nak stb köszönhetően a 2015-ös 557 ezerről tavaly 811 ezerre nőtt az eladott Geelyk száma, idén 1 100 ezret várnak.
    Ehhez jön a Volvo, és a Polestar mellett a Lynk&co, Lotus és a Proton. Ez az idén közel 2 millió autó, de ilyen ütemű növekedés mellett, amire az XC 40 bevezetése, az új modellek bevezetésének folytatása és a Proton talpra állítása mellett pár éven belül még egy duplázásra van esély.

  • 2017.10.27. at 14:04
    Permalink

    Azt nem szabad elfelejteni, hogy mivel a Lotus is a Geelyhez került, szerintem a Volvo ezáltal minden bizonnyal próbálkozik majd sportos modellekkel, sportkocsik építésével. Jól fognak tudni a kínaiak legózni házon belül: a Lotusnak még nincs SUV-ja, majd Volvo-alapokra felhúznak egyet(vagy többet), a Volvónak meg sportkocsija nincs, a Lotus-alapokat felhasználva viszont lehet egy komplett paletta is idővel. Tudjuk, milyen zsenik melóznak ott a Lotusnál, bár ettől függetlenül tényleg necces ez a Polestar-dolog. Vajon hogy hangolnak majd össze egy korábban a sportosság írmagját is nélkülöző márkát és egy olyat, ami viszont a sportosság maga?

  • 2017.10.27. at 14:04
    Permalink

    A Volvo a maga cca.500ezres éves termelésével nem tartozik a nagy autógyártók közé, a Geely sem gyárt sokkal többet, nekik valszeg. a technológia miatt volt vonzó befektetés a Volvo Cars megvétele (sok fejlesztéstől kíméli meg az anyacéget), illetve hogy ezzel beléphetnek majd olyan piacokra ahová egy „nevesics” kínai gyárnak nehéz lenne. Pénzük volt, van, de kérdés hogy ez a 640 millió euro mire lesz elég, autóipari körökben ez azért nem egy „végtelen lehetőségek hazája”. Ha jól tudom a Fiat pár éve 2mrd-t rakott az Alfába (eredményt látjuk, a Fiat a profitot nem), illetve kínai befektetők is közel 2 milliárd dollárt raktak a Teslába legutóbb és ott sem történt csoda (illetve pont semmi, az ígérgetés, hanta megy, a model 3 gyártás nem-nagyon, annak ellenére hogy elvileg július óta már mennek a gyártósorok. Valószínű ez a „tőkeinjekció” inkább életmentés volt). Ilyen kis cégnek mint a Volvo egy ilyen komoly autót építeni (teljesen önálló autót fejleszteni) a sportautók közé bátor (és üzletileg nagyon kétséges) vállalkozás. Ez azért egy i8-nál komolyabb autónak ígérkezik, és az is cca 150ezer euróról indul…

  • 2017.10.27. at 14:04
    Permalink

    Az még csak további szögeket ver a koporsójába, hogy nem a saját nevén hozza forgalomba. Itt lesz egy újabb márkanév, aminek be kell épülnie a köztudatba, el kell telnie valamennyi időnek, amíg az emberek már társítani tudnak hozzá valamilyen tulajdonságokat. Az LFA-val való párhuzam jó olyan szempontból, hogy ott egy korábban a Lexusnál nem létező kategóriába történő belépés hozta magával a vártnál gyengébb piaci szereplést, „sikertelenséget”. Itt meg egy komplett márkának kell majd ezzel megküzdenie. A Volvo is totálisan új vizekre evez most, ahogy a Lexus is tette ezt „anno” az LFA-val. A Geely vezetése elég bátor, hogy ezt meglépi, de a kínaiakban is erősen munkál, hogy valóban elismert szereplők legyenek a többi nagy konszern között.

  • 2017.10.27. at 14:04
    Permalink

    Teljes szénszál karosszéria, 150 km elektromos hatótáv, 600 le összteljesítmény… kíváncsi leszek az árára, így az adatok alapján nagyon exkluzív sportkupék társaságába kerül ez az autó, kérdés hogy a potenciális vevők hajlandóak-e egy Aston Martin árát adni egy Volvóért (bár a Volvo okos volt hogy nem saját néven hozza forgalomba), csak nehogy úgy járjon mint az LFA: kitűnő autó, de talán még most is lehet belőle 0 km-st venni úgy hogy vagy öt éve nem gyártják

Vélemény, hozzászólás?