Nem villanyautó, csak plug-in hibrid a Polestar sportkupéja
150 km emissziómentes hatótávval gurult be a Polestar 1
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kínában gyártják majd, dögös kupéformát kap, és 1000 Nm azonnali nyomatékot ígér a Polestar első villanymotorral is szerelt modellje.
Különös felvezetést kapott a Polestar új és tisztább korszakának első modellje, ugyanis először képdarabonként mutatták be a farát, méghozzá az Instagram közösségi képmegosztón keresztül. Nem sokkal az utolsó legódarab helyretétele után máris megtörtént a teljes leleplezés, a beszédes nevű Polestar 1 valóban olyan dögös sportkupé lett, mint ahogyan azt vártuk, és ahogy a 2013-as Volvo Concept Coupe nagyszerűen előrevetítette. Finoman lejtő tetővonala ellenére kívül-belül idomul a Volvo új dizájnvonalához, nem véletlenül: félig ugyanarra az SPA padlólemezre épül, mint a kilencvenes modellcsalád és az új XC60, 50%-ban viszont friss fejlesztésnek mondható a gyáriak szerint.
Nem kell félteni a svéd dizájnereket, kupémodelljükkel megtalálták a lehető legjobb formát, hogy átvezessék teljesítmény-almárkából teljesen elektromossá a Polestart. Ugyanis az előzetes pletykákkal ellentétben egyelőre nem válnak emissziómentessé, hanem átvezetésként egy konnektoros hibridet dobnak piacra, méghozzá 150 km elméleti és emissziómentes hatótávval, amit nem is olyan régen még a villanyautók többsége is megirigyelt volna, a plug-in hibrid piacot pedig a földbe tiporja. Mindezt az S90 továbbfejlesztett T8 hajtásának köszönheti, amivel már a jóval gyengébb csúcs-szedán is 5,2 másodperc alatt volt százon.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Polestar sportosságának vége, sőt. Inkább a négyhengerezés volt rossz irány, a fél-elektromos hajtásra való átállás a legkevésbé sem. Ezt bizonyítja az ígért 600 lóerő és 1000 Nm nyomaték rendszerteljesítmény is, ami elég futurisztikus élmény lehet, mikor azonnal a nyakunkba zúdul gázadásra. Torziós merevsége állítólag 45%-kal fejlődik – bár nem részletezik, mihez képest – és könnyű is lesz a Polestar 1, ugyanis a teljes kaszni szénszálas. A jobb irányíthatóság érdekében Öhlins folyamatosan állítható elektromos felfüggesztést és szintén elektromos dupla motoros hátsó tengelyt kap hátra, kerekenkénti nyomatékelosztással. Nem titkolja a Polestar: valódi driver's car alkotása a cél.
Utóbbi kijelentésüknek némileg ellentmond, hogy a hagyományos autóbirtoklás helyett bérlési konstrukciót vezetnének be, ahol 2-3 évre, havi fizetéssel lesznek bérelhetőek a Volvo és a Polestar modelljei, a különböző modellek között pedig szabadon válthatna az ügyfél. A rendelés teljesen online történne, letét nincs, a távolról megosztható kulccsal akár mással is megoszthatjuk az autózás örömét.
Bár a Polestar 1 már rendelhető, egyelőre megnyugodhat a plug-in hibrid piac, a svédek szerint csak 2019 végén léphet piacra első modelljük, amit már egy vadiúj gyárban szerelnek majd össze, méghozzá Kínában, Chengduban, éppen ezért döntöttek a sanghaji leleplezés mellett. Ugyanebben az évben csatlakozhat egyébként a Polestar 2, ami már a Tesla Model 3-mal szállna szembe, és ami már tényleg tisztán elektromos lesz, később pedig a Polestar 3, ami már egy nagyobb SUV lesz. Azt is elárulták, hogy 2019 és 2021 között összesen 5 villanyautóval lépnének piacra, néhányuk Polestar, néhányuk Volvo logóval. Ambiciózus tervek, de a Geely 640 millió eurós befektetésével mindez nem is olyan elképzelhetetlen. Odacsap a Volvo, ebben biztosak lehetünk.
Forticorsírta: 22 órája
„A Volvo a maga cca.500ezres éves termelésével nem tartozik a nagy autógyártók közé, a Geely sem gyárt sokkal többet,”
Alapvetően a Volvo know-hownak, a Volvóval együtt megvett Peter Horbury-nak stb köszönhetően a 2015-ös 557 ezerről tavaly 811 ezerre nőtt az eladott Geelyk száma, idén 1 100 ezret várnak.
Ehhez jön a Volvo, és a Polestar mellett a Lynk&co, Lotus és a Proton. Ez az idén közel 2 millió autó, de ilyen ütemű növekedés mellett, amire az XC 40 bevezetése, az új modellek bevezetésének folytatása és a Proton talpra állítása mellett pár éven belül még egy duplázásra van esély.
Azt nem szabad elfelejteni, hogy mivel a Lotus is a Geelyhez került, szerintem a Volvo ezáltal minden bizonnyal próbálkozik majd sportos modellekkel, sportkocsik építésével. Jól fognak tudni a kínaiak legózni házon belül: a Lotusnak még nincs SUV-ja, majd Volvo-alapokra felhúznak egyet(vagy többet), a Volvónak meg sportkocsija nincs, a Lotus-alapokat felhasználva viszont lehet egy komplett paletta is idővel. Tudjuk, milyen zsenik melóznak ott a Lotusnál, bár ettől függetlenül tényleg necces ez a Polestar-dolog. Vajon hogy hangolnak majd össze egy korábban a sportosság írmagját is nélkülöző márkát és egy olyat, ami viszont a sportosság maga?
A Volvo a maga cca.500ezres éves termelésével nem tartozik a nagy autógyártók közé, a Geely sem gyárt sokkal többet, nekik valszeg. a technológia miatt volt vonzó befektetés a Volvo Cars megvétele (sok fejlesztéstől kíméli meg az anyacéget), illetve hogy ezzel beléphetnek majd olyan piacokra ahová egy „nevesics” kínai gyárnak nehéz lenne. Pénzük volt, van, de kérdés hogy ez a 640 millió euro mire lesz elég, autóipari körökben ez azért nem egy „végtelen lehetőségek hazája”. Ha jól tudom a Fiat pár éve 2mrd-t rakott az Alfába (eredményt látjuk, a Fiat a profitot nem), illetve kínai befektetők is közel 2 milliárd dollárt raktak a Teslába legutóbb és ott sem történt csoda (illetve pont semmi, az ígérgetés, hanta megy, a model 3 gyártás nem-nagyon, annak ellenére hogy elvileg július óta már mennek a gyártósorok. Valószínű ez a „tőkeinjekció” inkább életmentés volt). Ilyen kis cégnek mint a Volvo egy ilyen komoly autót építeni (teljesen önálló autót fejleszteni) a sportautók közé bátor (és üzletileg nagyon kétséges) vállalkozás. Ez azért egy i8-nál komolyabb autónak ígérkezik, és az is cca 150ezer euróról indul…
Az még csak további szögeket ver a koporsójába, hogy nem a saját nevén hozza forgalomba. Itt lesz egy újabb márkanév, aminek be kell épülnie a köztudatba, el kell telnie valamennyi időnek, amíg az emberek már társítani tudnak hozzá valamilyen tulajdonságokat. Az LFA-val való párhuzam jó olyan szempontból, hogy ott egy korábban a Lexusnál nem létező kategóriába történő belépés hozta magával a vártnál gyengébb piaci szereplést, „sikertelenséget”. Itt meg egy komplett márkának kell majd ezzel megküzdenie. A Volvo is totálisan új vizekre evez most, ahogy a Lexus is tette ezt „anno” az LFA-val. A Geely vezetése elég bátor, hogy ezt meglépi, de a kínaiakban is erősen munkál, hogy valóban elismert szereplők legyenek a többi nagy konszern között.
Teljes szénszál karosszéria, 150 km elektromos hatótáv, 600 le összteljesítmény… kíváncsi leszek az árára, így az adatok alapján nagyon exkluzív sportkupék társaságába kerül ez az autó, kérdés hogy a potenciális vevők hajlandóak-e egy Aston Martin árát adni egy Volvóért (bár a Volvo okos volt hogy nem saját néven hozza forgalomba), csak nehogy úgy járjon mint az LFA: kitűnő autó, de talán még most is lehet belőle 0 km-st venni úgy hogy vagy öt éve nem gyártják