Nem vezetsz elég takarékosan? Az Iveco megtanít

Bemutatkozott az új Iveco Stralis Hi-Way

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Iveco magyar képviselete bemutatta a 2013-as Év Teherautójának választott Stralis Hi-Way nyergesvontatót, amely komoly megtakarítást ígér a cégnek.


Már Magyarországon is elérhető a Fiat-csoport Truck of the Year 2013 címmel büszkélkedő Stralis Hi-Way modellje, az egyetlen nehézgépjármű a piacon, amely kizárólag kipufogógáz-utókezeléssel teljesíti az Euro 6-os normákat. A jelentősen áttervezett fülke külső kialakításával javult a jármű aerodinamikája és üzemanyag-hatékonysága is. Az Iveco újdonsága a legmodernebb menetbiztonsági rendszerekkel van felszerelve, s számos olyan rendszerrel is, ami segíthet költséget csökkenteni, s a maradványértéket is növeli.
Hirdetés
A Spanyolországban, Madridban gyártott Stralis Hi-Way fejlesztése során az Iveco kiemelt figyelmet fordított a teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) csökkentésére. A nemzetközi útvonalakon használt nehézkategóriás gépjárművek esetén a különböző tényezők eltérő arányban határozzák meg a költségeket: a sofőrköltségek 33%-ban, a befektetés értéke 8%-ban, a jármű karbantartása és javítása 5%-ban, az üzemanyag-fogyasztás 36%-ban, az útdíjak és adók 18%-ban befolyásolják azokat. Az új modell az egyes költségelemek csökkentésével akár 4%-os TCO-mérséklést ígér - feltételezve, hogy egy Stralis vontató évente átlagosan 130 ezer km-t tesz meg négy esztendőn át.
[kepallojobb=382954]Az elődmodellhez képest kényelmesebb az ülés (és az ágy is), jobb minőségűek az anyagok, a tárolórekeszek kapacitása is bővült[/kepallojobb] A manuális, robotizálz és automata váltóval is kapható új Stralis modellekhez soros, 6 hengeres FPT Industrial Cursor motorok számos lökettérfogat-változatban (8, 10 és 13 literes az Euro V típuscsaládnál; 9, 11 és 13 literes az Euro VI típuscsaládnál) rendelhetők, a dízelmotorok esetében nyolcféle (310-től 560 lóerőig), a CNG-motorok esetében pedig háromféle (270-től 330 lóerőig) teljesítménnyel. A motorok mindegyikét alacsony üzemanyag-fogyasztás és kiváló teljesítmény jellemzi, maximális, 1100-2500 Nm-es nyomatékuk pedig már nagyon alacsony, percenkénti 1000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll.
Az FTP Industrial által tervezett és szabadalmaztatott Hi-eSCR utókezelő technológia különleges, mivel pusztán a katalitikus redukciós rendszerrel, kipufogógáz-visszavezetés nélkül teljesíti a szigorú Euro VI kibocsátási határértékeket. A Hi-eSCR technológiával felszerelt motor kiegészítő hűtést nem igényel, így az egyedi megoldás lehetővé teszi az utókezelési rendszer egyszerűsítését és a meglévő kabinstruktúra használatát.
A jármű integrált telematikai szolgáltatásokat, továbbfejlesztett ügyfélszolgálati eszközöket, korszerű menetbiztonsági felszereléseket kínál, például fékasszisztens funkcióval ellátott EBS rendszert, sávelhagyásra figyelmeztetést, ESP-t, adaptív sebességtartó automatikát, nappali menetfényt, valamint fáradtságfigyelő (Driver Attention Support) funkcióval ellátott fedélzeti kommunikációs és informatikai rendszert. Az IVECONNECT egyszerű és integrált módon teszi lehetővé az információs és szórakoztató rendszerek, a navigáció, a vezetéstámogató eszközök és a korszerű flottakezelési szolgáltatások kezelését.
Az egyedülálló vezetésistílus-értékelő (Driving Style Evaluation) funkció ugyanis lehetővé teszi a sofőr számára vezetéstechnikájának valós idejű korrigálását. Ráadásul, ha a jármű kapcsolódik az IVECONNECT FLEET rendszerre, a program segítségével a flottamenedzser távolról értékelheti minden egyes sofőr teljesítményét. A megoldás ötlete abból a megfigyelésből született, hogy a hatékony vezetési stílus 5–12%-os üzemanyag-megtakarítást eredményezhet, amely meghaladja az egyéb technológiai megoldásokkal elérhető eredményeket. A vezetési teljesítmény javításához a DSE rendszer egy Iveco által kifejlesztett algoritmus segítségével feldolgozza a motor és a jármű által szolgáltatott adatokat, ezeket egy könnyen átlátható ábrán megjeleníti, s javaslatokat is ad a fogyasztás csökkentésére.
A Stralis teherautók három fülkeváltozattal érhetők el. A 2500 mm széles Hi-Way fülke prémium hálófülkével, magas- és alacsonytetős változatban kapható, kialakítása maximális kényelmet biztosít az egy- vagy kétfős személyzet számára. A 2300 mm széles Hi-Road verzió közepes hálófülkével, középmagas- és alacsonytetős változatban, a szintén 2300 mm széles Hi-Street pedig nappali fülkével alacsonytetős modellként választható.
A kezelőszervek új helyre, a műszerfal és a központkonzol közvetlen környezetébe kerültek, hogy azonnali átláthatóságuk és elérhetőségük növelje a biztonságot. A tárolórekeszek kapacitása bővült, így a dokumentumok, táblagépek, térképek vagy szerszámok mindig kéznél vannak. Ülésfűtés és - szellőztetés is elérhető. A Hi-Way fülkében 80 cm széles és több mint 2 m hosszú alsó ágy található fa ágydeszkákkal, állítható háttámasszal. A tulajdonos többrészes ágyat is rendelhet, amely középen felhajtva asztallá alakítható át. A magastetős verzióban a felső ágy a légrugós döntőmechanizmusnak köszönhetően könnyen nyitható és zárható. Már csendes és energiahatékony extra légkondicionálója is van az Ivecónak, amely álló motor mellett is biztosítja a megfelelő fülkehőmérsékletet. Az Iveco számításai szerint a Stralis Hi-Way maradványértéke 4 százalékponttal kell, hogy jobb legyen, mint elődje esetében. Jövő év elején már itthon is átvehető, alapára 70 ezer euró alattinak ígérkezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?