Így már láthattuk hivatalos fotókon is, ám most az is kiderült, hogy mire számíthatunk a sorozatgyártott változattól
Az XM Concept a jelenkor sportautóképének és a mai BMW világának összeolvadásaként jelent meg néhány hónapja. Ahogy azt már akkor is megírtuk, egy robusztus konnektoros hibrid SUV tanulmány volt 750 lóerővel és 1000 Nm nyomatékkal. Azt sem titkolták a bajorok, hogy ezt a koncepciót meg is fogják valósítani, még idén bemutathatják a sorozatgyártásra alkalmas változatot, 2023-ban pedig már bárki vehet magának egyet. Ehhez értünk most egy lépéssel közelebb, a BMW levédette a végleges formát, ami szerencsénkre a japán MEXT szabadalmaztatási procedúrája során ki is szivárgott.
Oldalról látszik, hogy a sziluett alig változik, egy-két részlet finomodott csak (Fotók: MEXT)
Elölről és hátulról a lámpatestek terén akadnak átrajzolások, amitől egy klasszikusabb BMW külső lesz a végeredmény (Fotók: MEXT)
Kiderült, hogy a BMW komolyan gondolta a merész dizájnt, nagyvonalakban alig változott, azonnal felismerhető maradt az XM. Az első és a hátsó lámpák, valamint a tető lettek visszafogottabbak, de megmaradtak a hatalmas, elvileg világító vesék és a négy különleges kipufogó. Ezekre szükség is lesz, ugyanis a zöld rendszám mögött (igen, tényleg azt fog kapni itthon) egy 4,4 literes, V8-as benzinzabáló bújik majd meg. Az alapváltozat 640 lóerősnek, míg a csúcsverzió 740 lóerősnek ígérkezik 1000 newtonméteres csúcsnyomaték társaságában, mindkettő nagyjából 75 kilométernyi tisztán elektromos hatótávval szolgál majd.
Nem rossz az összkép, a sorozatgyártásra is megmaradt a brutális méretű SUV erejét hangsúlyozó dizájn (Fotók: MEXT)
Az árakat még nem tették közzé, ahogy a pontos méretek is váratnak még magukra. Annyi viszont biztos, hogy akkora lesz, amekkorának tűnik: ez tényleg egy hatalmas monstrum. Különlegessége viszont a modellnek, hogy a BMW villanyosító stratégiájának köszönhetően már a megjelenése előtt meg vannak számlálva a napjai: ezekkel a specifikációkkal 2027-nél tovább semmiképp sem marad majd az XM a bajorok kínálatában.
Hátulról már sokkal hangsúlyosabb a sportosságnál a SUV küllem, mondjuk amikor innen látod, akkor már nem kell majd a showműsor, a távolodás mértékéből is tudni fogod, hogy veszedelmesen gyors (Fotók: MEXT)
Azért olyan rusnya pfája nincs, mint egy Lexusnak!