Továbbra sem az elvárásoknak megfelelően alakulnak a Volkswagen villanyautó-eladásai
Tovább folytatódik a Volkswagen kálváriája a villanyautó-eladásokkal. Ezúttal szerencsére leépítéseket nem hoznak a vártnál alacsonyabb számok, ám a korábban tervezett, új akkugyárat el kell engednie a németországi óriásnak. Mindezt Oliver Blume, a cég ügyvezető igazgatója az európai villanyautó-eladások
"akadozásával" indokolja: szerinte nincs racionalitása jelenleg egy ekkora beruházásnak a piaci igények alapján, még akkor sem, ha az egyeztetések már elkezdődtek, illetve ha Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, illetve Magyarországon már különböző lehetséges területekről is folytattak tárgyalásokat.
A Volkswagen fejesei úgy érzik, hogy ráérnek még ezzel a döntéssel, ahogy magával a bővítéssel is, ám a csehek lényegében ki is kerültek az opciók közül ezzel a fejleménnyel. Csehország ugyanis fontosnak tartja, hogy az adott helyen akkumulátorgyár épüljön, ezzel az elektromos jövőben is biztos helye legyen az országnak az autóiparban. Így arra a döntésre jutottak, hogy más lehetséges befektetőknek ajánlják fel a területet, ezzel kapcsolatban már 5 különböző befektetővel is megkezdték a tárgyalásokat. A Volkswagen ezzel szemben az elektromos autókat érintő egyéb tervekből is visszavett, a 300 ezerre várt eladott villanyautó-szám helyett megelégszenek a 150 ezres célkitűzéssel is.