Ne tökölj sokat a külső változások keresésével
Nagyot frissült a Corolla, ám valószínűleg ezt alig fogod észrevenni, ha ránézel. Főleg, ha a szedánt nézed. Viszont a kombi mellett itthon ez a legnépszerűbb, ezért örülök is, hogy egy ilyen érkezett a tesztre. Még akkor is, ha egy ferdehátú változaton könnyebben megmutathatnám a formatervi változásokat.
A szedánon ugyanis tényleg nagyítóval kell keresni: megváltozott a hűtőmaszk mintája, illetve most már alapból full LED fényszórókat kap a modell elöl-hátul. Ennyi. Így most el is marad a hosszas rizsázás, amiben a rutinos firkász próbálja úgy elmagyarázni a formát, hogy közben ne a saját ízlését erőltesse az olvasóra. Habár, az még megér néhány szót, hogy a tesztautó GR Sport felszereltséggel érkezett, ami ugyebár optikai tuningot jelent. És ez jól is áll neki. GR sport logók, fekete díszlécek, apró kis légterelő a csomagtér fedelén és csinos, 18 colos felnik gondoskodnak a sportosabb megjelenésről.
Aki szereti a lépcsőshátú formát, nagyon kedvelni fogja a Corollát
Tényleg sokáig kerestem a változásokat de a leírtakon kívül nem találtam
Bent ez a sportosság kimerül némi vörös cérnában, illetve a sportülés-féleségekben. Szó se róla, ezek nagyon kényelmesek, talán pont azért is mert nem igazi, komoly sportülések, csak azokra hajaznak. Az anyagminőség egyébként példás, az ergonómia szintén, amiben segít a nagyobb érintőképernyő is a középkonzolon. Ez pontosan 10,5 colos méretet jelent, emellett még a vezető előtti műszeregység is digitálissá változott 12,3 colos mérettel. Van beépített hangvezérlés és okostelefon-integráció is (vezeték nélküli) Apple CarPlay és (vezetékes) Android Auto segítségével. A magasabb felszereltségű modellekhez a Toyota Smart Connect + is jár, de a talán az a legfontosabb, hogy még gyorsabb processzort használ a felhő alapú multimédiás rendszer, ami beépített navigációval is rendelkezik, valamint olyan hasznos funkciókkal is, mint a fix sebességmérő kamerák helyének jelzése és az időjárási riasztások.
Perforált bőrös a kormánykerék, új az infotainment rendszer és a digitális műszeregység
A nagy újdonság tehát az 5. generációs hibrid rendszer, ami 1,8 literes, illetve kétliteres benzinmotorral is kérhető. A tesztautóban az 1,8 literes teljesített szolgálatot (a szedán ugyanis csak ezzel kapható), amelynek rendszerteljesítménye 15 százalékkal 140 lóerőre emelkedett. A változtatások közé tartozik az új teljesítményvezérlő egység és a transaxle módosított kialakítása, az erősebb lítium-ion akkumulátor, valamint a vezetési élmény fokozásának érdekében elvégzett finomhangolás. Utóbbit úgy érték el, hogy szorosabbá tették a kapcsolatot a vezető gázpedálhasználata és a teljesítmény leadása között. Magyarán a fokozatnélküli váltó ritkábban engedi visítva pörögni a motort. Ezen a téren tényleg nagyot alkottak a mérnökök, mert ezt a friss hibrid Corollát kimondottan élvezetes vezetni. Persze ebben segít az igényes futómű is, elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros megoldással.
Kimondottan kellemes a Corollát vezetni
Szóval pontos a kormányzás, gyönyörűen tapad az ívre az autó, még tempósabb kanyarodásnál is, azt meg talán mondanom sem kell, hogy a rugalmassága is megfelelő, bármikor szépen megugrik egy előzéshez. Még üzemmódválasztót is kapott, ami persze csak a hajtáslánc viselkedésén változtat kicsit, a futómű nem adaptív. Ha nem „bohóckodik” az ember a Sport móddal, akkor a fogyasztás bőven öt liter alatt marad. A teszt során a tankolás szerint kerek öt literre jött ki a vegyes átlag, ami szintén jó értéknek számít.
Csendesebb, erősebb és hatékonyabb lett a hibrid hajtáslánc
Ahogy a Corolla árazása is jó, ha lehet manapság ilyet kijelenteni az újautó-piacon. Pedig lehet, mert a sima benzinmotoros Corolla szedán már 10 millió forint alatt vihető készletről, kedvezménnyel. Az 1,8-as hibrid GR Sport már húzósabb, hiszen 14 375 000 az alapára (viszont az alap 1,8-asnak 12 millió forint). A tesztautó árát még megdobta a Dynamic csomag is, ami tartalmazza az alapból is gazdag biztonsági felszereltséget kiegészítő keresztirányú forgalomfigyelőt, illetve a holttérfigyelőt és a HUD-ot, valamint a kevésbé létfontosságú 18 colos felniket is. Ezzel már közel 15 millió forint az autó ára, de a GR Sport az ínyenceknek való. Egy ésszerűen felszerelt 1,8-as hibrid Corolla szedán 12-13 millió forint között megáll. Tudom, ez is sok, de sajnos ilyen időket élünk.
Sajnos a Corollára is érvényes, hogy elszálltak az árai
Értékelés
Pozitív
5. generációs hibrid rendszer, GR Sport megjelenés, alacsony fogyasztás
Árak
Tesztmodell alapára
14 375 000 Ft (2023.09.01.)
Tesztautó ára
14 970 000 Ft (2023.09.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,0 l/100km
A cikk jó, de az ma már röhejes, hogy szóba kerülnek az SUV-k, meg a “normális típusok”. Nézzetek már körül kicsit!
Nem értem, hogy mit szeretnél ezzel mondani.
Nem tudom, hogy ez a szedan miért népszerű. De lehet, hogy ez nem a valós piaci helyzet, hanem egy kis mesterséges alakítás. Egy régi kollégám mostani munkahelyén 1 éve kapott új kocsit. Korábban mindig mindenkinek csak kombija volt (Focus, Mondeo, Kia Ceed). Most is azt szeretett volna a többség. De ilyen választási lehetőségük nem volt. Valószínűleg úgy áraztak, hogy a cég szedanokat vett, meg CH-R-eket. Ezekből lehetett választani. A szedan nem tetszett, mert nem praktikus (főleg a korábbi kombikhoz képest), a CH-R meg kicsi, főleg annak, akinek 2 vagy pláne 3 gyereke van. Vagyis úgy választottak autót, hogy kinek melyik a kisebbik rossz. Ismerősöm CH-R-t választott. Ha őket kérdezik, akkor a majdnem mindenki Corolla kombit kért volna.
A szedán csendesebb mert el van zárva a raktér és nincs veled egy térben a hátsó kerékdob, vagyis nem minden esetben. Sokat számít véleményem szerint, főleg autópályán nálunk ahol rázósabb az utazás. Az üléseket nem tudom, hogy vannak, de mivel a szedán hosszabb ezért matek, hogy egy kombiban vagy a hátsó ülés sorban kisebb a lábtér, vagy az alap csomagtér kisebb, az biztos, hogy a belmagasság hátul nagyobb a kombiban.