Nem véletlenül láttam Fiatot a Saabban

Saab 9000 – sosem tudtam svédnek tekinteni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sosem tudtam elfogadni a Saab 9000-est. Sokak rajongtak a svéd modellért, ám én mindig a Fiat Cromát láttam benne – nem véletlenül.


1985-ben a Saab első nagyautójaként jelent meg a 9000-es, de fejlesztése már 1978-ban elkezdődött. A Saab, a Fiat, valamint az Alfa Romeo és a Lancia akkor állapodott meg, hogy közös padlólemezt fejleszt. Végül a Saab 9000, a Fiat Croma és a Lancia Thema ránézésre is nagyon hasonló lett, ajtóik például csereszabatosak (de fokozott biztonsága miatt a Saabé a legnehezebb), míg az Alfa csak a 2,67 méter tengelytávú padlólemezt alkalmazta, de formájával elkülönítette a 164-est. A modellnégyesből természetesen a Saab tartotta legtöbbre a 9000-est, árával jóval konkurensei felett járt a svéd modell és sokan ajnározták is fokozott biztonsága miatt. Pedig ugyanaz a futómű, ugyanaz a kormánymű és sok más is, mint az olaszokban. Igaz, a svédektől azokénál akár izmosabb, bár a fronthajtás miatt erősen kormányrángató turbómotorokkal. Nem szerettem, szerintem ugyanis ránézésre is egyértelmű, hogy a 9000-es nem önálló modell, és bizony minőségét a Lancia Themáéval azonosnak írják a felhasználók, és a szervizek, s érdekes módon a szakik szerint a közös padlólemezzel épp a legolcsóbbnak, azaz a Fiatnak sikerült a legjobb gyártási minőséget elérnie. Hát ennyit a svéd ínyencségről!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

37 thoughts on “Nem véletlenül láttam Fiatot a Saabban

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Üdv Mindenkinek! Nagy dilema előtt állok.Tanácsokat szeretnék a SAAB 2.0 SE tipusról.Nekem eddig 11 VOLVOM volt és most is van kettő ,de a lányom SAABOT szeretne.Minden érdekel jó rossz egyaránt.A szervizek nem,mivel 100%-ban magam javítok(nem alkatrészt cserélek)mindent.Köszönöm előre is mindenkinek!

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Nem kívánok beszállni az elmérgesült vitába, mindössze a tapasztalataimat osztanám meg.
    Ezidáig 3 darab 9000-esem volt, egyet elvitt egy kanyar, a másik kettőt rendre, egy-egy asszony. No, de nem is ez a lényeg.
    A legutóbbit úgy vettem, hogy sürgősen kellett egy nagy és biztonságos családi autó, kevés pénzért.Egész egyszerűen megvettem a legolcsóbbat, mert tudtam, hogy bármilyen állapotban is van abszolválni fogja az első 2 sürgős 1-2 ezer km-es utat, és utána ráérek apránként megjavíttatni, pontosabban szintre hozni az elhanyagolt autót.Pontosan tudom a meghibásodási lehetőségeit, ismerem a korból fakadó alkatrészek cseréjének listáját, viszont olyan nincs (kivéve, ha valaki nagyon peches), hogy azonnal tobbszázezret kelljen rákölteni. Évente 1-2x.i olajcserekor szoktam szervizbe vinni (Fazekasékhoz vagy Szikiékhez), és olyankor az éppen adott pénzügyi keret függvényében kicseréltetek egy egy gumibakot, vagy kopó-fogyó alkatrészt. Most ismét autóvásárlás előtt állok, és ismét nem vet fel a pénz, az autókeresésre szánható idő meg még kevésbé, 2-300 ezer környékén pedig más autót nem merek bevállalni, lehet, hogy ismét egy 9000-es lesz. És igen, évente rá kell szánni kb 100-150 ezer forintot, ahhoz, hogy mindenkor megbízhatóan működjön, de ha egy évben ez kimarad, és csak egy olajcserét kap, attól ugyanúgy fog működni, legfennebb nélkülözni kell pl. az időközben esetleg tönkrement ülésfűtést. De ezt más autóval is megtenném, ennyit megér a saját és a gyerekeim biztonsága. Ami a motorhibákat illeti, el nem tudom képzelni, hogy hogyan sikerül egyeseknek ezt elérni.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    „Nekem nem mindegy, hogy egy szíj csere 10.000 körüli összegből vagy 100.000 körüli összegből abszolválható + szerelési díj.”

    Azt talán nem árt számításba venni, hány km után kell a szíjat vagy a láncot cserélni… Persze nyilvánvalóan így is költségesebb a lánc cseréje, kivéve, ha netán elszakad a szíj…

    A Clio és a bő 1,5 tonnás SAAB ütközési tesztjére őszintén szólva kíváncsi lennék. Addig itt egy SAAB-SAAB, ez is valami: http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5oYc

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    4-500 ezerért inkább valami Németet vennék. Ha már fontos a biztonság, kénylem akkor már BMW vagy Mercedes ha meg nem azt akarom hogy mindenki nézzen akkor egy jó kis Passat is jöhet.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Nahát, jól elharapódzott ez az eszmecsere. Szerintem egyetlen „vas” sem ér annyit, hogy ilyen vitákat, és ilyen indulatokat generáljon, mint ami itt történt.
    Nekem 17 autóm volt idáig, műszaki ismereteimre támaszkodva legalább 90%-ban magam végeztem minden szükséges munkát rajtuk. Csodák nincsenek, legfeljebb minőségi alkatrészek, és még minőségibbek. Az autógyártás nagy mértékben kooperálódott, és szerintem egy kategórián, és árkategórián belül nincsenek eget verő minőségi differenciák, akármi is a neve annak a vasnak.
    Nyomon követve ezeket a hozzászólásokat, elszomorodtam mivé fajultak a hozzászólások.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Autonavigátor, SZERINTEM te sem tudsz olvasni…ha kérhetem törölj ki a rendszerből, rossz helyre tévedtem…de vannak olyan portálok ahol írni, olvasni is rendesen tudnak az emberek. További jó szorakozást. Csók

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Kedves Zsuzsa! Opelfan SZEMÉLYES véleménye, hogy a SAAB-okon a szakemberek szerint is szimptóma szerűen, váratlanul előforduló meghibásodás-formák, illetve egyes karbantartási beavatkozások munkaigénye számára nem vállalható. SZERINTE ez vicc. SZERINTE a közös alapra épülő olasz típusok jobb autók. SZERINTE mégis nagyobb a SAAB becsülete. SZERINTEM ennek a véleményének a közlésével nem bántott meg, nem minősített senkit. Nem szitkozódott, nem trágárkodott, így nem volt okom beleszólni. Most viszont van. Elmondta mindenki a véleményét, aki akarta, a vitát ezennel lezárom.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Én is ugy gondolom, hogy nem meggyőzni kell egymást,hanem tájékoztatni, de a véleményt ugy is le lehet írni, hogy azzal ne bántsak meg mást. Autonavigátor, ha olvastad Opelfan első bejegyzését, akkor miért nem írtál neki arról, hogyan kell kulturáltan véleményt mondani?

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Kedves hölgyem és uraim! Kérem hagyják abba ezt az egyre durvább vallási vitát! Vannak, akik elmondták, miért NEM szeretik a márkát, mások meg szeretik. Erre van a hozzászólás lehetősége. Nem kell egyetérteni, nem kell meggyőzni egymást! Köszönettel,

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Opelfan ! Az , hogy valakinek van véleménye nem baj . DE!!! Az az ember , aki bemegy egy ivóba az antialkoholizmusról papolni és még ráadásul ócsárolja az italt -amit ő soha meg nem innna- és kötekedik azokkal , akik attól érzik jól magukat az nem biztos,hogy ép bőrrel megússza . No maga valami hasonlót ad elő ezen a fórumon . Életében nem volt SAAB-ja , mások véleményével érvelget saját semmire sem alapozott véleménye mellett . Minek is ? Gondolom máshol meg sem mer mukkanni és itt próbál kárpótlódni . Nagyon jó pszicháterek tudnának csak a maga „gondján” segíteni .

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Opelfan, te csak mocskolodni tudsz, olvasni meg nem. Én azt írtam , hogy vannak a SAAB-ok között is rossz példányok,ugyan ugy mint a többi márkánál. Kívánom hogy maradj meg az opelodnál, és ne is ülj soha SAAB-ba. Hidd el, nem neked való a SAAB. Csók

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Opelfan, én is találkoztam már olyan SAAB tulajdonossal, aki a 3 éves kocsijára 1.5 milliót költött már és rettenetesen csalódott volt, mert évek óta szeretett volna egy SAAB-ot. Minden márkának vannak tipus-hibái és idővel minden autó hol itt, hol ott elromlik. Az a baj, hogy te nem olvastad el a saját legelső beírásodat, amiben lenéző, gunyoros stílusban ócsárolod a SAAB 9000-t. Ez nem vélemény amit te oda beírtál, az mocskolodás. De örülök neki, hogy te, akinek sosem volt SAAB-ja, sokkal jobban értesz ehhez a típushoz, mint az a kinek van, vagy volt, vagy az akinek autómérnöki diplomája van.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Kis megjegyzés a cikkhez.Nem a svéd volt a legerősebb a 4 autó közül(max 225le)hanem az Alfa ROmeo 164 3.0 v6 Q4 232 lóerővel,szériában persze.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Tisztelt Zsuzsa!Én nem is akartam egészen addig bekapcsolódni a témába,amíg nem láttam azt az egyik kommentben(nem tudom most,hogy ki írta)hogy a 9000-nek semmi köze az olasz [email protected],hogy van.Ezek a cikkek mindig indulatokat váltanak ki,hiszen sok ember imádja a saját autóját,függetlenül attól,hogy meghibásodik e vagy sem.Pl ott volt a Toyotás cikk.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Zsuzsának és Tamásnak ! Négy évig voltam tulajdonosa egy 150 lovas SAAB 9000-es gépkocsinak, azt mondhatom sikerült megismernem ezt a márkát , sajnos .A négy év alatt mentem vele 50000 kilométert,és az üzemanyag költségen kívül javításra költöttem 1200000 ft-ot. Az autó öt éves korában került hozzám, 120 ezer kilométeres futásteljesítménnyel .Ami ebben a típusban elromolhat, az mind el is romlott-DI paneltől kezdve a benzinpumpáig minden . A végjáték pedig- hajtókartörés és kitört egy tenyérnyi darab a blokkból .Ekkor besokaltam és motorcsere után ment a háztól a jószág . Egy középkategóriás autó árát buktam rajta mire megszabadultam ettől a pénznyelötöl .Ami a legszebb a dologban, a kálváriám vége felé eljutottam Sziki úrhoz, SAAB -os ikonhoz, aki szépen megerősítette összeomlott SAAB – os lelkivilágomat , hogy a nálam előfordult összes hiba ennél a típusnál idő kérdése hogy minden kocsinál előjöjjön. Ezek után nekem fényezheti akárki ezt a típust és klónjait , nem hiszek neki .Az összes eddig hajtott autómra nem költöttem ennyit . Gondmentes SAAB – ozást mindenkinek!!

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Üdvözletem, Tamás. Én nem ismerem ilyen részletesen a „történelmet”, azt tudtam hogy a kocsim kompatibilis a Themával, meg a Cromával, meg valamelyik Opellal a GM „jóvoltából”…de ettől még Ő egy SAAB 9000-s, rengeteg jó és persze néhány rossz tulajdonsággal. Én büszke tulajdonosa vagyok , számomra tökéletes…ahogy gondolom sok más igazi autó tulajdonosnak is tökéletes a sajátja,bármilyen márka is legyen. Opelfannak uzenem, nem az a baj hogy más a véleményed, az a baj, hogy tapasztalat nélkül ítélkezel és ahogy a véleményedet előadod…azt a lenéző stílust nem lehet szó nélkül hagyni. Csók

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Nem akarok én indulatokat ébreszteni.De a Lancia,az Alfa Romeo már akkor is a Fiat tulajdona volt,és megállapodtak a svédekkel egy közös projekten.Na ebből lett a 164-es,a Thema,a Croma és a 9000-es.Mint ahogyan azt a cikkből is meg lehet tudni,a letöbb fő alkatrész közös.Tehát van köze a SAAB-nak az olaszokhoz.Egyébként,aki fitymálja a Lanciát,a Thema volt 8.32-es változatban is.Gondolom,nem szorul magyarázatra.De ha mégis,Ferrari v8-as 3 literes 32 szelepes motorral,komoly futóművel,nemes belsővel.Szóval,létezett elegánsabb verzió is a 9000-nél.Másrészt,az első közvetlen befecskendezéses dízel motor Alfa Romeo 164 2,5 td.Lehet,hogy biztonságosabb autó volt ezeknél a 9000,persze,hiszen svéd.De ettől függetlenül az alapjuk közös.Nekem tetszenek a SAAB-ok is ,az olasz autók is.Hiba meg mindegyik autóval van,hazudik,aki mást állít.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Ja, majd elfelejtettem Opelfan megírni neked is meg a cikk írójának is, hogy a SAAB mozaik szó, minden betűjét nagy betűvel kell írni. bár én nagyon tisztelem és szeretem az én SAAB-omat, így e nélkül is azzal írnám.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Az a véleményem Opelfan, hogy írhatsz te itt bármilyen „okosságot”, akkor sem fogod tudni lejáratni ezt a kocsit, csak magadat, és a nívódat mutatja, hogy észre sem veszed. Mondtam, ha nem ismered, nem használtad akkor mi alapján véleményezed a kocsit?! Ez a cikk a SAAB 9000-ről szól. Az reagáljon rá akinek van róla tapasztalata…az hasznos lehet másoknak is. De amit te mondasz….

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Opelfannak! Senkit sem érdekli, hogy miért nem vett SAAB-ot . Azt azért ne próbálja ki , hogy milyen az 5 csillagos töréstesztes ön szerint biztonságosabb autók bármelyikében egy akár 15-20 éves SAAB-al való frontális kaland. Márcsak azért , mert nem biztos a beszámolás lehetősége . Ön nagyon eltévedt az autók világában. Bár feltehetőleg több fórumon is próbálná osztani az észt . Űgy lehet már lassan el is fogy .

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Nekem 11 éve van SAAB 9000-esem, már 23 éves, de nem cserélem le! 6 hónapja vettem egy fiatalabb 9000-t a lányomnak és most szándékozom venni egy hasonló korú 9000-t a másik lányomnak.Mert megbízható és biztonságos autóban akarom tudni a gyerekeimet.Barátom, ha nem használtad még sosem ezt az autót, akkor minek mondasz róla véleményt? Remélem nem is fogsz SAAB-ot venni soha! Ezt az márkát hagyd meg a biztonságot, kényelmet és eleganciát szerető és értékelő embereknek. Csók.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Kedves Opelfan! Nem vagyok autószaki (…na jó, egy izzócserével azért nem futok a szervízbe…), de alapvetően csupán vezetem és használom az autóimat, az utóbbi időkben Saab-okat. Több 9000-esem is volt, de az Ön által felsorolt típushibákról magam is csak hallottam. Lehet, hogy szerencsém volt vagy az ezzel a márkával lefutott cca 300ekm kevés ahhoz, hogy ezek a hibák előforduljanak. Lehetséges. Persze engem is figyelmeztettek (pl.) az üzemanyagszintre, ám ha őszinte akarok lenni… nos, a tankolási szokásaim azóta is ugyanazok… ha kevés van benne, teletöltöm.
    Bár meglehetősen pontos nyilvántartást vezetek, de nem tervezett szervízlátogatásból csak kettőt tudok felsorolni: egyet a termosztát, egyet pedig a kuplung hidraulika csöve okozott. Se DI panel, se benzinpumpa…, de hallottam róla…

    Bizonyára nem én vagyok a legjobb példa véleményének (vagy elgondolásának) igazolására, azonban biztos vagyok benne, hogy a használaton nagyon sok múlik. Bizonyos alkatrészek idővel minden autóban elromlanak, ún. típushiba nélküli autóról pedig még nem hallottam. Nyilván azért, mert nem értek hozzá. Csak használom.

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Kedves Opelfan! Abszolut feleslegesnek tartom egy azt olvastam most aztán már értek hozzá szakértővel való vitát . Nem mellesleg gondolom már őn is túljutott a 3. millió kilométerén ; úgy mint én .Azt is gondolom , hogy jobban ért a témához mint egy BMW gyári diplomáját több évtizede sikeresen használó ember ; mint én . Véleménye persze bárkinek lehet . Javaslom maradjon az olasz márkáknál , ha azt kedveli . Részemről a vita LEZÁRVA .

  • 2017.10.31. at 17:58
    Permalink

    Opelfannak ! Én SAAB 9000-et használok . Ismerem is az autót nem csak tévinformációkra alapozok . SEMMI köze az olasz márkákhoz . Maximálisan fölötte jár azoknak . Ja , hogy hasonló a forma ? Ez egy presztizsmárka . Hozza is azt a minőséget . FIAt , Lamcia … Muhhhaha ! Viccnek is rossz . Az meg ,hogy olyan valaki véleményezzen egy adott tipust , aki csak olvasott róla …? A fenti „hibalehetőségek” minden korszerű autónál fennállnak korától függetlenül . Aki ezekkel nem tud együtt élni az vegyen 2 ütemű Trabantot . Összegezve : Mai szinten is az egyik legjobb autó ! Ez viszont tapasztalatból tett megállapítás .

Vélemény, hozzászólás?