Hirtelen megszaporodtak a hírek a Mitsubishi magyarországi képviseletéről. Legutóbb új ügyvezető igazgatót neveztek ki: Kása Imre majdnem húsz éve dolgozik már a hazai Emil Frey csoportnál, és most ő vezényli le a háromgyémántos márka új modelljeinek bevezetését. Mindez azért is figyelemre méltó, mert a koronavírus-járvány idején még arról volt szó, hogy a Mitsubishi kivonul az európai piacról. Mint kiderült, volt ebben egy nagy adag félreértés is, de az igaz, hogy a Mitsubishi eléggé behúzta a kéziféket, és az Eclipse Cross PHEV 2021-es bevezetése után két évet kellett várni egy új modellre. Ekkor érkezett az ASX, és ettől kezdve kezdtek felpörögni az események, hiszen idén ősztől Magyarországon is újra kapható lesz a Colt (méghozzá hibrid változatban is), 2024 második félévében pedig jön a Japánban készülő új Outlander PHEV.
Ahogy a fenti felsorolásból látható, nemcsak a modellpaletta lesz egyre sokszínűbb, hanem a hajtásláncok kínálata is. Az elkövetkező években egy sor új típus készül majd a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance égisze alatt, és a fókusz egyre inkább a hibrid, illetve főleg a 100%-ban elektromos modellek irányába tolódik el. Szóval a Mitsubishi tényleg visszatér, méghozzá úgy, ahogy a vásárlók elvárják egy ilyen innovatív márkától: a legvonzóbb kategóriák autóival, és a legmodernebb technológiákkal.
Tessék….Svéd asztalról válogathat mindenki… Kevesebb pénzt kell költeni, tömegközlekedésre… Így több marad az államkasszába.. Lehet nyugdíjakat emelni……
Nem látok itt új modelleket. Nekem rossz a látásom?
öööö, ezek itt nem Mitsubishik, hanem viszonylag régi Renault modellek (2019-es Captur és 2016-os Megane) átjelvényezve. Ellentétben a Nissanokkal (Juke) itt még csak arra sem figyeltek hogy önálló formát dolgozzanak ki.
Sanyarú sors a 90-es évek leginnovatívabb japán márkájának… A 90-es években komplett modellpaletta nagyon előremutató formákkal és olyan technikával amitől a konkurencia berosált.
A Volvo örömmel épített S40-est a Charismára és a Hyundai a luxusautóját az Dignity-re.
Viszont az eladások mostanra szemmel alig láthatóra zsugorodtak, és ha valamit nem csinálnak az EU piacon lehúzhatják a rolót…
Az EU piacon most szinte mindenki tarol, ők meg közel felezték az eladásokukat, és szerintem ez még nem is tükrözi eléggé amit a modelljeikkel csinálnak.
Egy közel 5 éves cikk, de elolvasása után jobban érthető a jelenlegi helyzete a szebb napokat látott Három Gyemántnak:https://index.hu/gazdasag/2018/11/24/carlos_ghosn_nissan_renault_autoipar_csalas/
Ha párhuzamot vonunk a németek dízebotrányával ahol jelentősen több mérget eregettek a levegőbe az autóik világszerte csalószoftverrel és még most is teszik azt Észak amerikán kívül a koruptabb fejletlenebb helyeken és a Winterkorn nincs börtönben rengeteg társával igazgatósági tagjaival együtt akik értelemszerűen kiadhatták a parancsot mondhatni vicc amit a japán nissan képzel magáról, lassan harakirit végezhetnének.
Ahogy a Mercedes teherautó részleg csalt Kanadában az ADblue mennyiségi felhasználásával is a károsanyagkibocsátás rovására.
Úgy látszik a németek bármi áron de kidumálhatják magukat, más meg védekezni sem igazán tud.
Ha a Renault és a Mitsubishi rossz Nissan lóra tesz meg is érdemli sorsát… bár én ezt a Nissan vezetésnek kívánom csak.
Nem kell messzebb menni Győrnél sem, aki nem szemellenzővel él a környéken tudja hogy mi folyt és folyik ott a Rábán meg a Mosoni Dunán kívül 🙂
A Mitsubishi tulajdonosa a Renault-Nissan csoport. Nincs új autó, csak átcimkézett Renaultok. A Clio és a Captur jó autók, mindegy milyen logóval. Az új az az Outlander lesz majd. A Mitsu úgy járt mint a mobiltelefonoknál a Nokia. Ült a babérjain, miközben a világ elment mellettük.
“Nincs új autó, csak átcimkézett Renaultok.”
AZ EURÓPAI PIACON!!! De van Ázsia, Amerika, Ausztrália meg Afrika, ahol meg van és lesz is. A Captur-ASX is csak az európai piacon lesz kapható. Szerintem ezzel ne legyél olyan nagyra, ebből látszik, hogy a rönyó máshova nem jó vagy az előírásoknak se felel meg.
Na, most jöhet a szokásos rizsád, hogy “engem nem érdekel Amerika”. Biztos lényeges szempont a Mitsu főhadiszállásán, hogy téged mi érdekel és mi nem…
Ez nem pontosan így van. A Mitsubishi Heavy Industrial az ami a céget viszi, bár nem tudom most mi van velük. A személyautó részleg ahol a karosszéria technikai és emissziós változások végett nem lett fő prioritásuk főként a nyugati nemzetközi piacon pláne Európában.
A Nissannal szövetkezve nem eladva nekik csak bizonyos részesedést modernebb technikát biztosít (nem megbízhatóbbat) más piacokon is. Európában a Nissan sem alkot nagyot és nem akarja a piacát odaadni, ezért a Renault stratégia a gyárak kihasználása végett Mitsubishi emblémával is próbálkoznak, ami a japánoknak is jó elvileg.
Az új Outlander valószínű Nissan X-trail technika lesz. Az új L200-as pickup Nissan Navara átirat, de ezeken nem fog látszani nagyon külsőben, és Európában lesz.
Gyakorlatilag Európán kívül is de ott csak Nissan technikával sajnos.
Az új Pajero pl nem tudom Nissan-e?
A tulajdoni viszonyokat nem könnyű kibogozni mert társasági dokumentumok (pl alapszabály) alapvetően eltérhetnek a szokásostól (pl egy kisebb de releváns tulajdoni aránnyal már lehet blokkolni fontos döntéseket).
De a lényeg az hogy ezek a cégek a masszív japán tőkepiacon szereznek forrásokat és nyrt-ként fel lehet őket vásárolni (ellenséges felvásárlás). A számtalan tulajdonos között sok néhány százalékos tulajdonos akad (nyugdíjalapok, bankok), meg egy sor kisbefektető akik még együtt sem tudnak érdemben befolyást gyakorolni. Így akinek egyedül van 40%-a az szinte mindent át tud vinni amíg nem kezd szerkezetátalakításba vagy fúzióba.
A konkrét Mitsu sztori az volt (javítsatok ki ha tévedek) hogy jó ideje együttműködtek a Nissannal (fejlesztettek az utóbbinak, ahogy más cégeknek is), és a Nissannál a bennfentes műszaki információkból kikövetkeztették hogy a Mitsubishinél ipari szinten csalnak a kocsik műszaki adataival, és felnyomták őket.
Ennek eredményeként a Mitsubishi Motors részvényei megzuhantak, a Nissan pedig készségesen “megsegítette” egy szép részvényfelvásárlással. Hogy ez mennyire gerinces mindenki döntse el maga, de nem véletlenül kompetitív a japán piac és nem véletlen hogy Saikawa gerinctelenül hátba támadta Ghosn-t is. Vérükben van (lásd Pearl Harbour).
A fenti felvásárlás nyomán a Mitsubishi Motors érdemi tulajdonosa a Nissan, 34%-kal, de viszonylag magas (20%os) tulajdoni aránya van a Mitsubishinek (ami az anyacég, az egyik leghíresebb Keirecu, kereskedelmi vállalata) és másfél százaléka a Mitsubishi heavy industriesnek. Utóbbi nem tudna semmit kezdeni a Mitsubishi Motorsszal, mert a tehergépjárműrészleget (Fuso) megtartotta a Mercedes.
A Renault-nak közvetlenül nincs köze a Mitsubishihez. Ők a Nissan meghatározó többségével bírnak, így a Mitsubishiben egyáltalán nincsenek francia menedzserek, sem nemzetközi szakemberek, full japán tablókép az igazgatótanács).
“a Nissannál a bennfentes műszaki információkból kikövetkeztették hogy a Mitsubishinél ipari szinten csalnak a kocsik műszaki adataival, és felnyomták őket.”
Ez így van, de kb itt azt kell elképzelni hogy míg a VW konszern becsapta a hatóságokat a mérőállomás rácsatlakozásával szoftveresen móódosított, addig a Mitsubishinél “papíron” tehát nem az autóban lévő szoftver volt rossz, hanem a technika nem folt ráfejlesztve a következő japán emissziós normára és mégis tovább forgalmazták “”más papírokkal.
Ráadásul ez a KEI caroknál 660cm3-es-nél történt, ahol gyakorlatilag csak a Mitsubishi motorja volt már piacon (mivel a konkurencia nem tudta azt a szintet sem) ezért átvették a sajátjukba a Mitsu motort. (nagyjából így van ha jól tudom) Gyakorlatilag könnyen előfordulhat hogy ez a papírátírásos téma a Nissan nyomására történt…
Véleményem szerint a Mitsubishinek jobb technikája volt akkoriban mint a Nissannak hiába a GTR-ek én a Mitsubishinál hallottam talán cikkben láttam is “üvegmotort” technikai elsőbséget.
Akkoriban olyan fejlesztési potenciál volt ebben a cégben hogy Jackie Chan-t szerződteték a reklámozásához, akkor lehetett a csúcson. Az amerikai piacra koncentráltak. Mégsem építették ki a státusszimbólum brandet mint a németek az elavult túlmotorizált (cm3 szinten) szarjaikra…