Nem tűnik rózsásnak a hazai használtautó-eladók megítélése
Felmérés készült az egyes országok használtautó-eladóinak megítéléséről - nem állunk jól a listán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy nemrégiben 17 országban, 4500 használtautó-vásárló körében végzett felmérés azt vizsgálta, hogy miként alakul használtautó-értékesítőkbe vetett bizalom Európa országaiban. Mutatjuk az eredményeket.
Kelet-Európában a legalacsonyabb az emberek bizalma
Franciaország (102), Szerbia (100,2), Lettország (94,5), Lengyelország (94,2), Olaszország (93,7), Horvátország (93,3) és Románia (92,8) tartoznak a közepes bizalmi pontszámmal rendelkező országok közé. Ez ugyanakkor nem feltétlenül probléma, inkább azt mondhatjuk, hogy ezekben az országokban a vásárlók jobban tudatában vannak a tisztességtelen eladók létezésének, és általában óvatosabbak, amikor használt autót vásárolnak.Az eladókba vetett bizalom Észtországban (88), Litvániában (81,6), Magyarországon (80,5) és Bulgáriában (79,5) a legalacsonyabb. Ezekben az országokban mondhatni, hogy egyrészt általánosan szerényebb bizalommal számolhatunk, másrészt komoly múltra tekintenek vissza az autókkal kapcsolatos csalások. Számos jármű futásteljesítménye hamisított, illetve szenvedett már súlyos balesetet korábban. Mivel ezekben az országokban sok vásárló esett áldozatául a tisztességtelen eladóknak, a bizalom átlagos szintje alacsony.
A fiatalabbak, azaz az Y-generáció tagjai még kevésbé bíznak a használtautó-eladókban!
A carVertical kutatása szerint az autók műszaki oldalát alaposan ismerő sofőrök 55%-a bízik az eladókban. Az autók iránt kevésbé érdeklődő emberek bizalmi szintje azonban jellemzően alacsonyabb (17,5%). Ha a vevő képzett szerelő, akkor talán elkerülheti a rossz állapotú autókat anélkül, hogy kockáztatná a pénzét, de a legnagyobb biztonságot a típusspecifikus szervizzel végeztetett átvizsgálás jelenti. Ha azonban valaki korlátozott ismeretekkel rendelkezik az autókról, és átvizsgálásra sem költ, nehéz lesz elkerülnie a rossz üzleteket.A felmérés szerint a fiatalabb generáció bizalmatlanabb az eladókkal szemben. A 25–34 év közöttiek mindössze 17,9%-a bízik a használt autók eladóiban, míg a 35–44 év közötti korosztályban ez az arány 30,3%. Ez arra utalhat, hogy az Y-generáció tagjai tájékozottabbak az autós csalásokkal kapcsolatban, és jobban tudják, milyen károkat okozhat nekik egy rossz állapotú jármű. „A fiatalabb generáció jobban hozzá van szokva a modern online vásárlási élményhez. A vásárlók általában visszaküldhetik a használt termékeket, ha az nem felel meg az elvárásaiknak vagy hibás. Egyes országokban azonban a használt gépkocsikkal más a helyzet, és az egész eljárás sokkal bonyolultabb. Talán ez is hozzájárul a bizalom hiányához” – teszi hozzá Matas Buzelis.