Nem tréfa: dízelmotort kaphat a Mazda MX-5

Új információk az Alfa Spider/Mazda MX-5 párosról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már jövőre megérkezhet a negyedik generációs Mazda MX-5 és a vele közös alapokra épülő Alfa Spider. Állítólag dízelmotorral is.


Dízel Mazda MX-5? Nehezen képzelhető el, a rajongók bizonyára kardjukba dőlnek, harakirit követnek el, de legalábbis aligha fogják a gázolajos motorért rohamozni az autószalonokat. Pedig a hírek szerint a negyedik generációs MX-5-ös bemutatkozását már jövőre ígérő Mazda vezérkara fontolóra vette a dízelmotor bevezetését.
Az persze gyáron belül is felmerült, hogy az jelentős többletsúlyt rakhat a roadsterre, s azt a Mazda is tudja, hogy hiába népszerűek a dízelmotorok, az MX-5 vásárlói között aligha akad, aki a szűk tartományban nyomatékos, takarékos autózást célzó hajtóműre szavazna. Sokkal inkább kell egy élénk, fordulatszám-kedvelő benzines, ami állítólag mindenképp lesz. 1,6 literes, feltöltő nélküli SkyActiv, 130 lóerővel. Az Alfa pedig 1,4 literes, 120 lóerős turbós benzinest ígér alapnak közösen készülő roadsterébe, de megjegyzi, hogy a pillangószelep nélküli, változó szelepvezérlésű MultiAir technológiával akár 296 lóerőt is adhat - jó eséllyel már nem az 1,4 literes, hanem nagyobb motorból.
Hirdetés
A roadsterek váltói alapáron 6 fokozatúnak ígérkeznek, de állítólag opcióként kormányról vezérelhető, szintén 6 sebességes automata is szerepelhet majd. A Mazda pedig azt is célul tűzte ki, hogy a negyedik generációs MX-5 a SkyActiv karosszériavázzal az eredeti 800 kilogrammos szintjét közelítse, hogy az a jelenlegieknél kisebb méretű motorral is kellően dinamikus lehessen majd. Mi mást lehetne mondani, minthogy hajrá!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?