Nem tölt a Tesla a hidegben? Mutatjuk a megoldást!
Mit tegyünk és mit ne, ha nem tölt az elektromos autó az extrém alacsony hőmérséklet miatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kanadában egy szinte teljesen lemerült Tesla az extrém hidegnek köszönhetően több töltőoszlopon sem tudta megkezdeni a töltést. A sofőr rossz döntéseket hozott, de szerencsére még így is sikerült hazajutnia, a történtekből pedig vlogepizód készült.
Mielőtt túlságosan is elmélyülnénk a részletekben, néhány alapvető tételt le kell szögezni. A -28°C nem játék, minden járműnek problémát jelent, nem csak az elektromosnak, az ember pedig ilyen hőmérsékleten, ha mondjuk egy kevésbé lakott területen ragadna és nem tud ellene védekezni, közvetlen életveszélyben van. Továbbá az elektromos autós tapasztalatok még nincsenek annyira a köztudatban, mint a belsőégésű motorosak, így nem várható el, hogy minden Tesla sofőr tisztában legyen a szükséges teendőkkel. A sofőr lényegében összesen két hibát vétett. Elsősorban nem volt tisztában azzal, hogy az akkumulátorokat ilyen hőmérséklet mellett a töltőnek először elő kell készíteni és fel kell melegíteni, a töltő pedig nem számolja hozzá a kiírt értékhez a kabin és az akkucsomag fűtésére átadott áramot, csak azt, ami már az akku töltöttségét növeli. Másodsorban pedig, hogy az autó ezt a folyamatot - amennyiben a töltöttség meghaladja a 20 százalékot - magától elvégzi, ha a GPS-ben megjelöljük úticélként a Superchargert.
Ha viszont a videóban látható esethez hasonlóan már induláskor 20 százalék alatt járnánk, akkor sincs semmi ok az aggodalomra: az autó néhány percen belül el fogja kezdeni a töltést, miután az akkucsomag fűtése és előkészítése befejeződött.