Az Alfa Romeo 156 elsők között jelent meg rejtett hátsó kilinccsel a kupés megjelenés hangsúlyozására, amit csak fokoznak az első ajtók krómozott kilincsei
Eredetileg Walter de Silva álmodta meg az Alfa Romeo 156 vonalait, aki aztán a SEAT-nál folytatta pályafutását. Közel akkora dobásnak szánták ezt a típust húsz éve az olaszok, mint most az
új Giuliát. Pedig akkoriban még több fogyott a márka termékeiből, mint manapság, a 156-os mégis ugyanúgy elsősorban a BMW 3-as sorozatának „letámadására” született, ahogy az új Giulia. Motorkínálata is szinte egy az egyben a bajor vetélytárs kínálatával mutatott párhuzamot, ám a 3-asnál szívbemarkolóbb megjelenéssel igyekezett levenni a vevőket a lábukról és persze újakat csábítani az Alfához. A menettulajdonságok tekintetében viszont lényeges különbségnek tekinthető, hogy a 156-os elsőkerék-hajtásúként jelent meg. Ugyanakkor már a leggyengébb 1,6 literes benzinesnek sem kellett több 10,5 másodpercnél a százas sprinthez. Azokat a férfiakat pedig, akiket a 156-os tudása, látványa nem győzött volna meg, Catherine Zeta Jones hivatott becsábítani az Alfa-szalonokba.
Bár a 156-os már 1996-ban elkészült, csak 1997-ben vezették a nagyközönség elé a
155-ös utódjaként, és 1998-ban nyert Év Autója díjat. 1999-ben jelent meg a kétliteres, 155 lóerős benzinmotorhoz választható extrák között a Selespeed fantázianevű automatizált sebességváltó. Ugyanekkortól a 2,5 literes, 190 lóerős csúcsváltozathoz a Q-System elnevezésű hagyományos automatát is választhatták azok, akik valami különlegesre vágytak, de kuplungpedálra nem. Ez az automataváltó ugyanis csak szerkezetileg tekinthető hagyományosnak, a manuális kapcsolás lehetőségét viszont egészen újszerűen nyújtotta. Hiszen a manuális váltóknál megismert kulisszában gangolhatott a vezető a négy fokozat között, kvázi kuplungpedál nélküli félautomata manuális váltó módjára. Állítólag remek egység ez, a Selespeed viszont soha nem kapott elismerő szavakat.
Sport csomaggal Momo kormányt és Recaro üléseket, az eleganciát kedvelőknek fabetétes középkonzolt és fa kormányt kapott az Alfa 156
2000-ben bővült a 156-os kínálata a Sportwagon kivitellel, amit nevezhetünk kombinak, de csomagtér-mérete alapján inkább az ötajtós, netán a
shooting brake kifejezés illik rá. Az Alfa sem magyarázta túl a 360 literes poggyászteret, inkább a modellnévnek megfelelően – szintén elsők között – sportkombiként hivatkozott a megjelenése oltárán a praktikumot nyíltan feláldozó, divatdiktátor újdonságára. 2001-ben már ebből a karosszériaváltozatból is elkészült az új csúcsváltozat, a 3,2 literes, 250 lóerős motorral hajtott GTA. Az Autodelta tuningcég pedig 3,7 literes, 400 lóerős kivitelt is készített belőle.
Az Európai Túraautó Bajnokságot nyert Alfa Romeo 156 GTA-t kétliteres, 300 lóerős motor hajtotta. A WTCC-ben is küzdött
2002-re enyhe megújuláson esett át a 156-os, ami néhány új kezelőszervet és extrát hozott a típus életébe, így például xenon fényszórók és Bose audiorendszer is rendelhetővé vált. Valamint alapfelszerelésként kapott minden 156-os függönylégzsákot és elektronikus menetstabilizálót. A kétliteres, 150 lóerős benzinmotort közvetlen befecskendezős, 165 lóerős egység váltotta. A külsőt is jelentősebben érintő újabb frissítés történt egy évvel később, amikor Giorgetto Giugiaro tervei alapján újult meg a típus. Az új karaktert azonban nem örökölték a GTA modellek, hiszen azok egészen 2005-ös megszűnésükig az eredeti, Walter de Silva féle stílusjegyekkel készültek. A 2003-as megújulás elsősorban a dízelmotoroknál hozott jelentős teljesítménynövekedést. Az 1,9 literes, eredetileg 105 lóerősként debütált, ám 2002-re már 115 lóerős egység szelepszámainak duplázásával 140, illetve 150 lóerős változatokban létezett tovább. A 2,4 literes, öthengeres dízel pedig 136-ról 150 lóerősre erősödött, illetve 20 szelepesként 175 lóerőt adott le.
2000-ben az Év Motorjává választották a 156-os 2,5 literes V6-osát, így érthető, hogy ezekben a 2003-as megújulás utáni változatokban is szolgált még, egészen a típus nyugdíjazásáig
2004-ben összkerékhajtással is megjelent az Alfa Romeo 156 Sportwagon, nevében Q4 utótaggal. Ennek hasmagassága csupán 18 milliméterrel haladta meg az elsőkerék-hajtásúét, ám a 156-os szintén 2004-es crossover kivitele, a Crosswagon Q4 67 milliméterrel emelkedett a „mezei” Sportwagon fölé. E két összkerékhajtású modellt egészen 2007-ig gyártották, holott a többi 156-os 2005-ben lekerült a gyártósorról, hogy átadják helyüket utódjuknak, a 159-nek. A
159-es ugyancsak négyajtós és kombi karosszériával képviselte a márkát 2011-ig, vagyis utódja, a Giulia megjelenéséig közel fél évtizeden át középkategóriás típus nélkül várt az Alfa Romeo sorsa jobbra fordulására.
Az Alfa 156 utasterében is egyértelműen tetten érhető a 2003-as ráncfelvarrás
Az ínséges években legfeljebb másodkézből juthatott közepes Alfához a márka rajongótábora, így megnéztük, hogy jelenleg milyen kínálat fogadja a használt 156-ost keresőket a Használtautó.hu rendszerében. Röviden: színes. 160 ezer forintért (sőt, vállaltan hiányos állapotban akár olcsóbban is) éppúgy kínálnak 156-ost, mint tízszer ennyiért. A kínálat zömét azonban a 400 ezer és egymillió forint közötti áron hirdetett példányok teszik ki. Egymillió forint felett képek alapján abszolút meggyőzőnek tűnő, ráncfelvarrott modelleket kínálnak, bár egy-két kivételesnek tűnő ajánlat egymillió alatt is akad. A 156-os összesen körülbelül 680 ezer példányban készült, s ebből nem egészen 5000 darab GTA modell kelt el, így nem csoda, hogy a hazai használtautó-kínálatban jelenleg egyetlen sem szerepel. Az itthon kapható mintegy 250 darab 156-os között is csupán 3 darab 2,5 literes V6-os található jelenleg a
hasznaltauto.hu[/url] kínálatában.
A Crosswagon már csak az Alfa 156 újfajta, 2003 utáni megjelenésével készült
Az Alfa Romeo 159 már egyforma kilincseket hord elöl és hátul
A 159-es kínálata szinte ott folytatódik, ahol a 156-osé véget ér. Hiszen egymillió forintért még csak motorhibás 159-est adnak, egy normál állapotúért legalább 1,29 millió forintot kérnek. Itt már a kínálat is szerényebb és döntő többségében – legalább 90 százalékában – dízelmotoros autókat tartalmaz. Viszont akad egy példány a hajdani paletta csúcsáról, 3,2 literes V6-os motorral. Érdekes módon azonban a valamivel több mint száz autót számláló hazai kínálatban csupán 3 darab 1,8, illetve 1,9 literes benzines alapváltozat szerepel. Emellett hirdetnek még egy 1,8 literes turbófeltöltős, valamint 3 darab 2,2 literes benzinest, a többi mind dízel. Vajon hogyan alakul majd ez az arány az új Giulia esetében?
Természetesen családi autónak ott van egy 80 ezer kilométeres elpusztíthatatlan benzines Grand Vitara.
Jó tanács: Aki olasz autót akar, tartson mellette egy megbízható japán vasat és akkor nem lesz gond 🙂
Sziasztok!
4 db japán vas után 2. alfa romeo 156-os autót nyüstölöm. Ráadásul a rettegett selespeed váltóval felszereltet. Aki napi használatra akar egy gyönyörű olasz telivért(ami különleges műszaki megoldásokat tartalmaz, drága és szinte dilettáns szervizhálózattal rendelkezik)…..uram bocsá az tök hülye…!!!!
Nekem ez hobbiautó és az arra való, hogy hétvégén a feleségemet belepattintva elrepüljünk kirándulni, moziba, színházba, vagy autós találkozókra.
Mivel nem problémamentes az autó, de óriási élmény, ezért pont tökéletes hobby célra, valahogy olyan, mintha lenne egy lakk cipőd, amit csak a hétvégi bálba veszel fel. De akkor te vagy a király!!!!….:)
Még annyit hozzáfűznék, hogy előitéletek alapján ne írjunk már le egy adott márkát, ne adj Isten egy egész ország autógyártását. Az persze igaz lehet, hogy egy adott tipusból könnyebb belefutni egy nem kimélt példányba. Egy használt autó különösen 10 év felett már lényegében zsákbamacska. Laikusként mi az amit egy próbakör alapján meg tudtam állapítani? Motor szépen járt, futómű nem adott gyanús hangokat, kasztni nem rohadt, klíma dolgozott…10-ből kilencen le akartak beszélni róla de nem hallgattam meg a “jószándékú” tanácsokat. Hozzáteszem senkinek nem volt ALFA-ja! Talán nem is ültek még benne. Szóval ha találtok egy jobb állapotban lévő darabot, én azt mondom legalább próbáljátok ki! Ha van autó amit érdemes megtartani, megőrizni akkor az egy szedán 156 -os!
Most mar biztos hogy Alfam sohasem lesz.
Koszi fiuk!
zeperfs rule! 🙂
Latom meg mindig nem latod a fatol az erdot de ne izgulj! Kivagatom neked hogy jobban lass!!
Meg mindig nem tudsz olvasni! Hogy is lehetne 1 olyan autot ajanlani amihez mar nem kapni alkatreszt szinte. Foleg hogy keves darab szamban gyartottak. Annak ellenere ezek a hibak meg 400ezer es 600ezer kozotti hibakrol beszelunk. De nem baj , mentsd el ezt is hogy dicsoen megtudd mutatni a jovo generacioinak hogy mar pedig te megmondat hogy igazadvan!!
[url]http://www.zeperfs.com/en/duel367-10.htm[/url]
Fel igazszagot beszelsz Milan!
Ne keverj ossze teljesen mas nicknevevel! Ez igy igaz!! (Hát igen… ez a baj az internettel, ha most ezt olvassa egy leendő autóvásárló, az lát egy fél igazságot abban, amit leírtál a 2.4 JTD-ről, ) Ez igy van. Talan elobb nezd meg kinek a nick neve alapjan mazsolazol. Van benne igaz amit irtal nem is ajanlom ezt az autot mivel mar nagyon oreg es foleg keveset is gyartottak belole igy alkatresz se nagyon van hozza. Nem is a lancia kappa ajanlasarol szol a cikk. De azert is irtam hogy a 2.4jtd jo mert ugyanez a motor van volt a 156os ba is. Miert is kene megkergetni uldozni a palyan? Siman a kresz szabalyai alapjan kell kozlekedni foleg aztan oktato autoval. Hova hajtsuk? Minek? A turborol meg csak annyit hogy Garrett /audi ,vw emblema van a turbon! Nem hogy megingathatatlan betontomb lett sot mi tobb szikla szirt lett!!! A km-ek mindent igazolnak. Igen azota is gyilkoljak a tanulok ahogy irod mar az elmult 2 evben is. A 2.4 jtd 20v es motorral kapcsolatban en csak a 200 es a 210 lovasrol hallottam ilyet hogy gatrepedeses lesz a hengerfej. Nem pedig a 175, 185 lovasrol. De attol fuggetlenul ez nem zavar mert nem sok helyen hallottam hogy annyira szar lenne a 20szelepes 200 es 210 lovas motor.
alfa 156 2.5 V6 190Le 0-100 ra 7,3s 230km/h 1330kg
toyota corolla meg ha az 1.8 TS-t is nezzuk 0-100ra 192le vel 8,4s 225km/h 1230kg
hasznaltauto adatai alapjan
alfa 156 2.5 V6 190Le 0-100 ra 7,3s 230km/h 1330kg
toyota corolla meg ha az 1.8 TS-t is nezzuk 0-100ra 192le vel 8,4s 225km/h 1230kg
hasznaltauto adatai alapjan
Biztos nagyon klassz az autó, de hogy bitangul menne azért az szerintem túlzás, hiszen még a gyári Corollám is gyorsabb nála 1,8-as motorral. 🙂
Nem könnyű objektíven itélkezni erről az autóról! Se igazságot tenni! Bevallom én elfogult vagyok nem is kicsit. Számomra ez az AUTÓ! Mikor eldöntöttem hogy belevágok a nagy kalandba csak azt tudtam hogy nem akarok ismét kompromisszumot kötni! Nem kell dízel, se gazdaságosnak gondolt 4 hengeres benzines! A lehető legjobb motorral kerestem ezt az autót! Ez pedig a 2.5 V6! 6 sebességes kézi váltóval és persze szedán. Egy átlag autóból átülve leírhatatlan az érzés. Amikor életre kel a motor mintha egy szörnyeteg ébredne fel. Hörög,morog,dübörög! Már a hangja miatt is imádom! S amikor elindul. Olyan érzés mintha szét akarná szaggatni a kasztnit! Lehet hogy egyszer meg is teszi!:-) A futómű? Persze hogy kényes! A fogyasztás? 12 liter vegyes! Városban inkább ne kérdezd! Viszont megy! Bitangul! Költeni kell rá? Van olyan 14 éves autó amire nem kell? A lányok? Imádják! Ne szidjátok ezt a csodát! Próbáljatok ki egy jó állapotú V6 -ost! S ti is hívők lesztek! ALFA!
Egyik legjobban szeretett kocsink volt. 156os. 3evesen vettuk ora szerint 92ezer km el. Mikor eladtuk volt benne 190000km. 1 legtomegmero baja volt meg a lengokarokat kellett surun cserelgetni. Amugy a csaladban mai napig szolgal 1 lancia kappa 2.4jtd mint oktato auto. 700000km el gyari felujitatlan turboval. Ez az auto mikor hozzank kerult szinten 3 eves volt 41000km el. Kiolvasott km allassal. En azon torom a fejem hogy veszek majd 1 brerat vagy 1 159est. De mindenfel keppen 2.4jtd lesz. Egyebkent 136loeros valtozat utan meg a 140lovas jott nem a 150. A 175 lovas verzio utan meg a 166os ba beleraktak a 185lovas motort is. Per pill. punto multijetet hajtok 340000km el cserbenhagyas es komolyabb hiba nelkul. Ez az autot viszont ujonnan vettem.
“…vannak olyanok akik le merik írni, hogy bevált nekik a típus és Te ezt nem vagy hajlandó tolerálni.”
El kellett volna figyelmesen olvasnod, amit neked írtam, és abban benne is van, hogy elhiszem, hogy vannak hibátlan példányok, de nagy számban vannak trehányul összedobált szemétdombok is. A lényeg, hogy ne akard hirdetni, hogy azért, mert neked van, általánosságban jó is az Alfa és bátran megvehető, mert ez nagyon nem igaz. Ha nem mérvadónak szántad, akkor pedig ott vagyunk, ahol a part szakad – az egésznek semmi, de semmi jelentősége, ezért akár kommentelned sem kellett volna. Nem?:)
A régi Dacia TLX-eknél is köztudomású volt az, hogy amit jól összeraktak, az sokáig jó volt, amit meg összehánytak, az egy betegágy volt. [b]Nem volt meg a gyártási minőségben az egyenletesség.[/b] Az olaszoknál is sokáig ez volt a gond, persze olyan szinten nyilván nem, mint anno Romániában, mert azt mélypontként emlegették. [b]A minőségellenőrzés a gyártási hibáktól hemzsegő autókat is átengedte.[/b] De az utóbbi időben szépen felzárkóztak az olaszok, az igaz. De sokáig nem volt ritka a zárt ajtónál nem kinyitható kesztyűtartófedél, a leeső belső visszapillantó vagy a kézben maradó váltógomb, a karácsonyfa-jelleg a műszerfalon vagy az itt-ott megfolyó ragasztások a beltérben…És ezek után higgyem azt el, hogy meg tudnak olyan komplex rendszereket jól csinálni, mint pl. a motor?:)
Intike, te akárhányszor megszólalsz, közvetlenül utána mindig brutálisat zakózol:) Amit leírtam, egy teljesen bevett dolog, már régóta így működik. A Bosch többek között autóipari elektronikai rendszerek gyártásával is foglalkozik. A vevő megszabja, milyet szeretne és kiköti a költséglimitet – a Bosch pedig legyártja. A Toyota is használ Bosch-cuccokat, de többet fizet érte, és komolyabbat is kap.
Igen, a Bosch a nevét is adja hozzá. Miért, a VW is adta a nevét a Tsi-hez, a Toyota is a D-Cat-hez meg az Opel is az Ecotec-hez…
Itt is le van írva. Készíts elő egy papírzsepit, Intike, és zokogj:
“Tudom, az alfásoknak ilyenkor azt kell mondaniuk, hogy ez átkozott német konspiráció, tönkre akarják tenni a márkát, mindig a Bosch elektronika döglik be. Én meg erre azt mondom, hogy a Bosch olyat gyárt, amilyet kérnek tőle; és annyiért, amennyiért kérik.”
[url]http://totalcar.hu/tesztek/2010/10/27/juliacska_csak_jobb_lehetsz/[/url]
Intike, legyél jó kisfiú, húzd meg magad a sarokban és gurigázz a matchboxaiddal. De könyörögve kérlek, ne szólalj már meg:)
Most már mindent értek, Te nem egy átlag user vagy… Ennek ellenére valamit el kell fogadnod: a vélemény, (főleg, ha az tartósan negatív) ellenvéleményt szül. Nem gondolom – Veled ellentétben -, hogy az irományom mérvadó lenne, nem is ez volt a szándékom. Nem tudok mást mondani: ne égesd magad tovább, azért mert vannak olyanok akik le merik írni, hogy bevált nekik a típus és Te ezt nem vagy hajlandó tolerálni.
Ezt eddig ettol, es a korabbi nickedtol olvastam csak, de tovabbra sem igaz. Egyebkent, hogy tudd, a Fiat 90-es evek beli motorjai (dizel es benzines egyarant) modularis csaladbol szarmazik, kiveve a Fire.
Ez a legnagyobb marhasag volt, amit eddig leirtal. Szerinted a Bosch a szarhoz is adja a nevet? Dolgoztal mar Boschnal, van kapcsolatod veluk? Ha nem akkor ne allits ilyen hulyesegeket! Koszi!
Tudod, ez úgy működik, hogy a Bosch olyan elektronikát gyárt le, amilyet kérnek tőle és amennyiért kérik tőle. Dilettáns vagy, ha azt gondolod, hogy egy Bosch-elektronika ugyanaz pl. egy Alfában vagy egy Toyotában.
Amúgy imádkozz, hogy egy “Der Milan” nevű hozzászóló ne legyen itt, mert le fogja szedni a fejedet azért, amit írtál a HDI-ről:)
Öreg, itt az égeti magát, aki azt bizonygatja, hogy az Alfa jó. OK, el tudom hinni, hogy vannak hibátlan példányok, de ez nem általános, bár az utóbbi 10 év Alfái meg már egész jól felzárkóztak. [b]Szerencsére nem egy “alligata” nevű magyar fórumozó tapasztalatától függ az, hogy mennyire számít megbízhatónak általánosságban egy Alfa.[/b] Szíveskedjél az Edynek belinkelt cikkekbe beleolvasni, és meg fogsz lepődni – az ő kedve el is ment tőle, teljesen jogosan.
Akinek van/volt Alfája és meg van/volt vele elégedve, az úgyis azt fogja szajkózni, hogy az Alfa jó és nem kell bántani – akinek viszont nem(pl. én), az szinte biztosan kerülni fogja a neten leírtak miatt. Mert az ember alapvetően szeret biztosra menni és kerüli a kockázatot. Ha azt gondolod, hogy az irományod(és bármilyen átlag useré) bármiben is mérvadó, akkor itt a reakcióm:
[url]https://www.google.hu/search?q=laugh&client=opera&hs=iJw&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjGvoi2ov_OAhUCESwKHbzdC8MQ_AUICCgB&biw=931&bih=611[/url]
Az Alfánál 2006-tól az SGS a minőségellenőrző!
A 156 és a 147 kritikus elemei a BOSCH-tól származnak!(és ott nem lehet ún. gyártási, összeszerelési hibára hívatkozni!
Egyébként meg 8 éven kesresztül volt Toyotám, 2008-tól van Alfa és Fiat JTD motoros autónk, összesen kb. 500000 km-t mentek hiba nélkül.
Summa:Ami elromolhat, az japánként, németként is elromlik, a HDI pedig szar!!!
Két Fiat és egy 156-os áll – mert este van és nem azért, mert képtelenek elindulni – az udvaron. A két Fiat újonnan érkezett hozzánk több mint tíz éve, de kifogástalanul működnek eddig, érdemi hiba nélkül. Az Alfa más tészta… Használtan került hozzám és több mint kétszer annyit mutat a kilométerórája, mint a másik kettőnek együttvéve. Ám mivel ritkán olvasom az észrevételeidet bátran leautózók vele – meghibásodások nélkül, pusztán tervszerű karbantartások elvégzésével – heti több száz kilométert. Van itt bőven olyan autós, akiket ha fejre is állsz, akkor sem tudsz meggyőzni a “szarolaszozással”. Kérlek, ne égesd magad tovább…
Jok a linkek!
Mondjuk az elso nem emliti hogy az 1.6 Ts kulonosebben xar lenne, de masodik link meggyozott.
Kiradiroztam a kepzeletbeli listarol az Alfat. Amugy jok a kommentek is a masodik linken, meggyozoek.
Kíváncsi vagyok, a digók tudnának-e légzsákokat gyártani, és ha igen, lenne-e rájuk széles körben igény? Gondold ezt végig, és utána legyen nagy a szád. A Takata termékeit nagyon sok autógyártó használta – ez is mutatja, hogy megbíztak a japánokban. Egyébként a “nagy német” Continental légzsákokkal is volt/van baj, csak azokat jóval kevesebb cég használta:
[url]http://www.vezess.hu/hirek/2016/02/04/5-millio-autos-visszahivas-legzsakok-hibaja-miatt/[/url]
Majd ha az olaszoknak is lesz elismert légzsák-gyártója, és képesek lesznek botrányok nélkül ellátni a beszállítói tevékenységeiket huzamosabb ideig, akkor majd fejet hajtok előttük. A feltételes módban való elmélkedés meg csak a hozzád hasonló dilettánsok köreiben dívik:)
“Ugy irod, mintha Japan fronton nem lennenek kerulendo motorok. :D”
A Toyotánál, Mazdánál, Subarunál vannak, de tudsz kerülendő motorokról a Hondánál, a Hyundainál, a Kiánál? (Vegyük ide Koreát is nyugodtan.) Ha igen, légy oly szíves, bizonyító linkekkel támaszd is alá, mert messziről jött Inti azt mond, amit akar:)
A Suzukinál egy kerülendő motor van: a Fiat “remekbeszabott” kisdízele, a Mitsunál meg a hírhedt VW-féle PD-TDI:)
És valahogy nem olvasni elektronikai hibákról a távol-keleti autóknál: persze, mivel mikroelektronikai nagyhatalmak, mind Japán, mind Korea, Olaszország meg soha nem volt és nem is lesz:)
Nem tudom, szerintem sokkal fontosabb a megfelelő szerviz. A a 156osnál és a A147esnél szerintem a második bőven rendben volt.
Nekünk is akadt egy pár alfánk környezetben is, nem mondanám hogy bármi gond lett volna velük, ráadásul sokkal jobb anyagokat használtak pl a beltérben.
Ja, azóta is öregbítik olyan cégek mint a Takata 🙂
“Errol a TS betegsegrol irhatnal meg valamit. Van mas nyugje is?”
Olvass bele ebbe, mindjárt ott is van a lista elején:
[url]http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/[/url]
De ez is elég korrekt leírás:
[url]http://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2012/06/25/alfat_vennek_rafazom/[/url]
“A szivemre hat de az eszemet valahogy nem gyozte meg.”
Remekül összesűrítetted egy mondatba az Alfa-jelenség kvinteszenciáját:)
“Az hogy egy autó megbízható legyen szerintem három dolognak kell passzolnia: l sikerüljön a konstrukció, 2. jól dolgozzon a gyár és 3. jó legyen a márkaszerviz (és az importőr kooperatív).”
Az olaszoknál egyértelműen a 2. hibádzik. A csapnivaló munkamorál, az összeszerelési hanyagság, az ingadozó gyártási minőség mind-mind megalapozta az olasz autók rossz hírét. Bizonyítottad már számtalanszor a nagyképűségedet, biztos mindjárt nekiállsz ezt is megcáfolni, de van egy rossz hírem: totális h*lyét fogsz csinálni magadból:)
Az olasz és a japán minőségbiztosítási rendszerek összevetése meg a hozzá nem értés csimborasszója. Segítek, Zöld, nem az előbbiről születtek legendák:)
[b]“Lancia Phedra 2.2 JTD PDF.. na azt soha ,akkor csalódás volt,minden téren,….. nekem nem jött be, persze nem értettem soha, miért a PSA 2.2 HDI motort szerelik bele,amikor Ott a 2,4 JTD amivel csoda is lehetett volna…”[/b]
Ja persze csoda lett volna vele kibírni mondjuk a 300.000km-t. Az 5 hengeres motorok a modularból, elég szarok voltak, az olajellátási, hűtővíz és olajfolyási ma meg bizonyos alkatrész ellátási problémái miatt. Igen vannak fanatikusok akik esküsznek rá de a HDi egyszerűen jobb és ezt valószínűleg tudták a Fiatnál is…
Üdvözlet.. akkor szeretném kicsit világosabbá tenni a képet. több mint 10 éve autókkal kereskedek. volt jó pűár autó amivel-amihez volt szerencsém.. ezek mind saját tapasztalatok: a családban o km.esen érkező Golf IV. 1.4 16v. soha sem volt jó, 3 évesen mintha szét akart volna esni az a bádog doboz.. rémület volt. Ford Mondeo TDCI, szintén 0 km.esen vásárolva, rémálom 2. nem egyedi eset. Mazda 6. 0 km esene vásárolva. 89.000 km nék meghalt benne minden.. görögországban persze. kirákly volt, volt ismerősöknek is, ők is hasonlóan jártak.1996 ban 0 km esen vásárolva Fiat Marengo TGK(marea weekwnd) 1. TD, azóta is megvan, 387.000 km nél járunk.. csak kopó alkatrészek cvsréje, meg meghalt benne a kp zár 🙂 ,igen is nagyon jó autó, volt még pár barvo,brava,mare,amit nyúztunk éveken keresztül.nem mondom, hogy minden hiba nélkül,de komoly gondok nélkül viselte sok 1000 km.eket. 2008. Fiat Bravo 1.9 MJet. most 160.000 km. semmi hiba nélkül eddig.Fiat Punto II 1.9 JTD 4 éve nálam,47.000 km ment bele,most 267.000 , bármikor bárhová. DE mivel Alfa ROmeorol van szó,akkor leírnám személyes tapasztalataimat. 5 db 156 om volt. 3db 2.4 jtd, 2 db 1.9 jtd. egy alfa 166 most is szolgál. ez 6 db ,amire már nem lehet szerintem azt mondani, hogy kifogtam,meg szerencsém volt …ugye? egy lancia kappa 2,4 jtd, lybra 2,4 jtd is volt pár, ugye ugyanaz a motor,technika.átlagosan 80000-130000 km közötti használat volt autónként, és nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, persze mivel haszbnlt autókról van szó, minden alkalommal részletes átviszgálás, odafigyelés szülséges vásárláskor, mind bármilyen tipusú autónál.Jelenleg, Alfa 166,fiat multipla,fita punto cabrió, és lancia lybra van most használatomban, a szük család használja a punto jtd,még egy multipla jtd,fiat bravo II MJet,és még van pár…mind remekül teljesít,hibák nélkül..volt pár autó,ami tetszett, és jónak ítéltem meg… pl: kellenemes volt használni, Volvo v40, Seat Leon PDTDI, bár nem voltak hiba mentesek mindíg, JA, rémálom kategória volt még, Hyundai 3 hengeres Crdi. jajjj.. istenem….Peugeot 407-407 is utazni kellemes volt, csak mindíg igegesen indultam el vele, mikor dog ki valami hiba kódot. Viszont, hogy senki9 ne vádolhasson elvakult olasz imádattal. egy negatív példa. Lancia Phedra 2.2 JTD PDF.. na azt soha ,akkor csalódás volt,minden téren,….. nekem nem jött be, persze nem értettem soha, miért a PSA 2.2 HDI motort szerelik bele,amikor Ott a 2,4 JTD amivel csoda is lehetett volna…
Általában azért nincs mert a magyarok szeretnek tudás saját tapasztalat nélkül előre ítélkezni.
Én is nagyon olvasott voltam, és a sok szakirodalom alapján már tudtam hogy a “német” vagy a “japán” autók milyenek.
Aztán valahol 2005 körül, amikor az első saját új autó képbe került, elkezdtem próbálgatni, és sok mindent átértékeltem. És nagyjából innen kezdtem el fórumozni is.
Akkoriban az Alfa igyekezett nagyon jó autókat gyártani és rájuk fért a pozitív támogatás.
Amikor kijött a Mito és a Giulia, elég gyorsan kisoroltam mögülük…
Egyébbként ugyanígy jöttek nekünk a japán autókkal amikor az elsőt megvettük, hogy csak kamu másolatok, nem megbízhatóak, 3 év után szétesnek, a magyar ember a 80-as években is szerette előítéletekkel pótolni a tudását…
Az autógyártók változnak, vannak jó és rossz éveik, és egyáltalán nem garancia a név semmire…
Jó kis védőbeszéd volt. Gratula.
Tudod a legtöbb márkának nincs ilyenre szüksége. Az Alfának viszont mindig. Vajon miért? 🙂
Soha nem kéne Alfa még ingyen sem! Kényes vackok főleg ezek az öreg 156-osok és társai!
Ezt ugy írod mintha nem olvastad volna el amit írt.
Mert pont ezt mondja ő is.
🙂
Jo az ofejtesed de egy kicsit hosszu.
A Honda Civic-ekben is ilyen elso futomu van, megse lehet azt olvasni hogy gyaka=ran szetesik es mennyire draga.
Lehet a Hondasok nm irnak a TC-re? Na mind1.
En elgondolkoztam a 156 kombin. Szep, meg az 1.6os 120 loval nem is hangzik rosszul. Aztan beleolvastam a TC-be. Megneztem az arakat a Hahu-n, eleg nagy a szoras. A szivemre hat de az eszemet valahogy nem gyozte meg.
Errol a TS betegsegrol irhatnal meg valamit. Van mas nyugje is?
[b]@csalfa: [/b]szerintem aránytalanul túltolod a fanboyságot. Az hogy egy autó megbízható legyen szerintem három dolognak kell passzolnia: l sikerüljön a konstrukció, 2. jól dolgozzon a gyár és 3. jó legyen a márkaszerviz (és az importőr kooperatív).
Ezek nem mindig jönnek össze legyen az a gyártó bármilyen nemzetiségű.
Lehet hinni abban., hogy a szorgos angol (Avensis) vagy épp török (Corolla) munkáskezek jobban szerelik össze a Toyotákat a Just in Time rendszerben mint Luigi Milánóban, de alapjában véve azért korrekt autót fogsz kapni tőlük mindkét gyárból.
Itt viszont utalnék a régi vitákra, a 156 egy prémiumautó, olyan megoldásokkal amelyek élenjáróak és olcsóbb autókban nem feltétlenül kerülnek beépítésre.
A 156os felfüggesztése pl fényévekkel élvezetesebb, precízebb sportosabb, mint akár a szintén agyondicsért Focusé (ezt első kézből tudom megerősíteni, amikor egyszerre használtam 147est és S40est). A bonyolult rendszer azonban többször és drágábban javítandó, és kényesebb a magyar utakra.
Ez kicsiben olyan, mint amikor a Nissan GTRnél horror a gyári fenttartási költségek vannak (gyakori és drága oljacserékkel), mert az autónál úgy vették, hogy a vevőnek fontosabb lesz a sportosság, mint az olcsó fenntartás.
A 156osban olyan anyagok és olyan motorok kerültek, amelyek szintén az élmezőnybe vitték, nem véletlen az újsíágírók lelkesedése. Ráadásul a lendület nem fogyott ki, a faceliftekkel folyamatosan javítottak rajtuk (kcsiit olyan volt, mint a 90-es évek elején a japánok 3-5 éves modellciklusai).
Normális használatnál, egy korrekt előéletű, és jól megválasztott felszereltségű 156-os bizony problémamentes és élvezetes partner lesz. A JTD nem csak forradalmasították az autóipart, de alapjában véve jobbak és megbízhatóbbak voltak, mint a toyota próbálkozásai. Nem lesz annyi gond a vezérlőpanellel vagy a xenonnal sem mint a toyotánál (bár utóbbi mindkét márkánál drága extra és ezért ritka is). vagy nem korhadtak úgy mint a korabeli Mazdák.
A 156 és a korabeli alfáknak egy nagy bakija volt és ez a TS benzinmotorokhoz köthető, ez viszont nagy baj, hogy nem korrigálták: vezszíj és a váltózó vezérlés konstrukciója olyan gyakorisággal jelentkezett (gyakorlatilag 5 év/60.000 a max, csakhogy ezt eredetileg 120.000km-re tervezték), hogy ezt illett volna visszahívásban rendezni és módosítani a gyártáson, még 2004 táján.
A másik rákfenéje az Alfa márkának a nyugat európai szervizhálózat minősége. Ez egy ilyen használt autó esetében már irreleváns, nem egy Alfa specialista szakit lehet találni itthon, akik értenek is a modellhez és nem márkakereskedő áron szereznek alkatrészt.
Ugy irod, mintha Japan fronton nem lennenek kerulendo motorok. 😀
Ha en elfogult vagyok, akkor te legalabb annyira. 🙂
Érdekes, hogy egy olasz autóról + az elfogultságról van szó, és egyből itt teremtél. Micsoda véletlen:)
Nekem az, amit leírtál, már épp elég riasztó, plusz még hozzá kell vennünk az olasz trehányságot, ami az ingadozó gyártási minőségben nyilvánul meg. Az EGYÉRTELMŰSÉG hiányzik, és ez a legtöbb távol-keletinél megvan. Az olasz autóknál az egyértelműséget a rizikó helyettesíti(de vannak kiforrott, jó olasz autók, az is igaz – pl. új Panda, Multipla, 1. gen. Punto, stb.).
Milyen gondok vannak velük? Az RX-8 köztudott, a Mazda 6 dízele is(bár ez leginkább a DPF számlájára írható), a rozsdásodás is. Még valami? De ÁLTALÁNOSSÁGBAN értem, nem egyedi esetekre vagyok kíváncsi. El szoktam ismerni, ha valami általános probléma van valamelyik japánnal – ha már a csapból is az a probléma folyik, akkor nincs értelme struccplotikát folytatni. Ilyen pl. a Toyota 2.2 dízele vagy a Suzukik váltóhibái.
A Népítéleten a legkevésbé érdekes rész az értékelő táblázat. A szöveget kell elolvasni, az mindent elárul. Ha túl sok a csalódottságot tükröző írás, akkor azzal a típussal bajok vannak, ha az elégedettségről tanúskodóak vannak túlsúlyban, akkor azt meg lehet venni. Az ARÁNYOKON van a hangúly. H*lyeség egyet-egyet kiragadni, mert önmagában az nem mérvadó. Nyilván sok szabadidő kell hozzá, hogy a sok irományt az ember elolvassa, meg össze is tud zavarni rendesen, de ha valaki használt autót akar venni, az ezzel (is) jár.
Szerintem a legnagyobb baj ezzel, hogy az ott leírtak valóságtartalma nem bizonyítható. Emberfüggő, hogy ki mennyire hiszékeny típus – én inkább a hiteles forrásokra esküszöm, de valamiféle körképet a népítélet is ki tud rajzolni.
“Görény” néven még itt van a Mester: a Kempelen, Peller és Holiday neveket már elkoptatta, ez a 4. nickneve. De valószínűleg nem az utolsó. Nem baj, úgyis lebuktatjuk:)
Ha a JTS-t elkerulod, a TS-t pedig megfeleloen karbantartod (olajcsere max 10e kilometerenkent, bemelegites) akkor nagy lyukra nem lehet futni a 156-tal. Futomuve pont annyira kenyes mint a tobbi sok lengokaros modelleken, elektronikai problemak pedig remhirek, nyikvan van, amin eljon ez az, de az a kisebbseg. A JTS pedig szar, Selespeeddel parositva pedig isten mentsen.
Csalfa te is elfogult vagy a távol-keleti autók többségéhez, pedig vannak ott is gondok bőven lásd Mazda 🙂
Tény, a népitélet-et csak óvatosan kezelem személy szerint mert sok az elfogult.
Köztünk kevés az olyan aki nem elfogult valamely márka iránt
Korábban Kemepelen “brainstorm” barátunk volt a TSI-vel elfogult, mivel állítása szerint a flottájukban majd 100 db van ilyen autó és nincs velük baj (Ha itt van még más nickkel akkor ezt meg tudja erősíteni :))
Egy 156-tulaj a Használói véleményekről:
“Szuper járgány bármilyen rossz is a híre mindenkinek csak ajánlani tudom ,mert a rossz hírével ellentétben egy jó megbízható kocsi ez az alfa.”
Egyszerűen döbbenetes, milyen mértéket ölt az emberi h*lyeség. Komolyan mondom, csak tépem a hajam. A személyes tapasztalat újabb kudarca… Egyszerűen nem tudják felfogni, hogy a “rossz hír” egy általános tendencia, nem minden egyes legyártott autó rossz, hanem nagy átlagban problémásnak számít, és ez azok számára lehet riasztó, akik 156-ost akarnak venni. Persze, aki elégedetten használja, az nagy mellénnyel hirdeti, hogy bátran meg lehet venni, mert jó, de csak 1 db autóval van tapasztalata, nem az összessel… Az általánosítás pedig csak egy emberi tulajdonság, a típusok megbízhatóságához az égvilágon semmi köze.
Brrr…Hogy stílusos legyek:”Mamma mia, donna clara!”:(((
Erre az autóra tökéletesen illik a nicknevem:)))