Nem szerény számokkal jön az új Maserati luxuslimuzin
Maserati Quattroporte: kisebb motorok, nagyobb erő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Napvilágot látott néhány hivatalos adat a januárban debütáló új Maseratiról - downsizinggal is erősebb, turbós lesz a Quattroporte.
A januári Detroiti Autószalonon fog mindenestül bemutatkozni az új Maserati Quattroporte, jelenleg a csöpögtetés fázisában vagyunk. Egy hónapja jöttek ki az első hivatalos képek, most pedig néhány adat látott napvilágot. Néhány egyszerre meglepő és érthető adat. Kicsit valóban meglepő, amit motorfronton bejelentettek, mert arra számítottunk, hogy marad, legfeljebb erősödik a 450 lovas, 4,7 literes szívó V8-as, de ennyi. Ehhez képest az olasz luxuslimuzin kap egy ikerturbós, közvetlen befecskendezéses, V6-os Pentastart a Chryslertől (3.0 V6, 404 LE, 550 Nm, gyorsulás 0-100 km/h: 5,3 mp, végsebesség 285 km/h), a V8-as meg kisebb lökettérfogatból - dettó két turbóval és direkt befecskendezéssel - még bikább lesz (3,8 liter, 523 LE, 649, túltöltéssel 710 Nm, gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp, végsebesség 307 km/h). Mindkettőt a Ferrari maranellói gyárában építik.
A régi 6-ost 8 fokozatú ZF automata váltó nyugdíjazza, ez a turbóval, meg vélhetően stop-start rendszerrel takarékosabb üzemet és súlycsökkenést is garantál. Utóbbiban persze az új (acél) padló meg az alumínium szélesebb körű használata is partner, a fogyókúra eredménye egy mázsa mínusz. A háromliteres alapmodell üres tömege 1860 kg lehet. Az új Quattroporte nem gyengén gyarapodva 5,26 méter hosszú lesz, szélessége 1948, tengelytávolsága 3170 mm (sorrendben ez 16, 6 és 10 centis növekedés). Vége a hátsó sori - viszonylagos - szűkölködésnek.
Hajtás továbbra is hátul, ám a 6 hengereshez 4x4 is várható úgy egy évvel a bemutatás után. Skyhook adaptív futóműről és még sebességfüggő, de hidraulikus szervokormányról hallani (megerősítés, részletek később), ami fura annak fényében, hogy az elektromos szervo a divat. Így bezzeg még az is lehet, hogy élmény lesz kanyarogni a nagy Maseratival, amely előbb-utóbb kistesvért (Ghibli szedán) és mostohát is kap a Levante SUV személyében. Ezek dízelmotorral is rendelhetők lesznek.
Kár a 4.7-es motorért,a csodaszép hangja miatt.Hogy ez mindegy lenne?Szerintem abszolút nem.