Nem szerény számokkal jön az új Maserati luxuslimuzin
Maserati Quattroporte: kisebb motorok, nagyobb erő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Napvilágot látott néhány hivatalos adat a januárban debütáló új Maseratiról - downsizinggal is erősebb, turbós lesz a Quattroporte.
A januári Detroiti Autószalonon fog mindenestül bemutatkozni az új Maserati Quattroporte, jelenleg a csöpögtetés fázisában vagyunk. Egy hónapja jöttek ki az első hivatalos képek, most pedig néhány adat látott napvilágot. Néhány egyszerre meglepő és érthető adat.
A régi 6-ost 8 fokozatú ZF automata váltó nyugdíjazza, ez a turbóval, meg vélhetően stop-start rendszerrel takarékosabb üzemet és súlycsökkenést is garantál. Utóbbiban persze az új (acél) padló meg az alumínium szélesebb körű használata is partner, a fogyókúra eredménye egy mázsa mínusz. A háromliteres alapmodell üres tömege 1860 kg lehet. Az új Quattroporte nem gyengén gyarapodva 5,26 méter hosszú lesz, szélessége 1948, tengelytávolsága 3170 mm (sorrendben ez 16, 6 és 10 centis növekedés). Vége a hátsó sori - viszonylagos - szűkölködésnek.
Hajtás továbbra is hátul, ám a 6 hengereshez 4x4 is várható úgy egy évvel a bemutatás után. Skyhook adaptív futóműről és még sebességfüggő, de hidraulikus szervokormányról hallani (megerősítés, részletek később), ami fura annak fényében, hogy az elektromos szervo a divat. Így bezzeg még az is lehet, hogy élmény lesz kanyarogni a nagy Maseratival, amely előbb-utóbb kistesvért (Ghibli szedán) és mostohát is kap a Levante SUV személyében. Ezek dízelmotorral is rendelhetők lesznek.
Kár a 4.7-es motorért,a csodaszép hangja miatt.Hogy ez mindegy lenne?Szerintem abszolút nem.