Nem szép, de olcsó, és nagy a fara: Renault Thalia
Kell-e félni a Renault Thaliától?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tágas csomagterű, olcsó autót keresve temérdek használt Renault Thaliából válogathatunk. Vajon kell-e félni a francia márka török gyártású négyajtósától?
A hazai piacra 2001-ben befutott, legidősebb példányaival tehát épp a honi átlagéletkort megtestesítő, 12,5 éves szedán olyan extrákat sorolt, amelyeket a legkisebb autók vásárlói áhítani is alig mertek: kormányról vezérelhető, akár CD-s rádió, távirányítós központi zár, alapáron első, felárért oldalsó légzsákok, klíma olcsón, idővel automata váltó és dízelmotor. Vették is, mint a cukrot, a Renault hazai, 2000-es évek elejére tehető szárnyalása jelentős mértékben e modellnek volt köszönhető. Ma pedig a nagy csomagterű, olcsó autót keresők számára a Thalia adja magát. Persze nem úgy, mint a mindenki által javasolt, ám sokak által lenézett Suzuki Swift, hanem úgy, mint sokak által ismert, és csaknem mindenki által taszítónak tartott modell. Ugyanis a Renault-nak általában, de a Thaliának különösképp nincs presztízse és hitele. Leginkább alaptalanul. A francia autókat ugyanis lenézni szokás, cikizni sikk, vásárolni pedig ugyebár sokak szerint bátorság, és ennek megfelelően, a félelemtől vezérelve kevesen is merik megízlelni.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4150-4171 x 1639 x 1417 |
Tengelytáv [mm] | 2472 |
Csomagtér [l] | 510 |
Török gyártása nem aggat rá negatív jellemzőket. Nem rosszabb, mint a kor egyéb Renault modelljei, s a többi márkához mérten sem vészes a potenciális hibalistája. Újonnan 12 éves átrozsdásodás elleni garanciával adták, a korrózió így még a legelső példányokat sem támadja. Az 1.2 16V (75 LE), 1.4 8V (75 LE), 1.4 16V (98 LE) és 1.6 16V (105 LE) benzinesekkel, valamint 1.5 dCi (65-84 LE) turbódízelekkel kínált sorozatból az 1,4 literes benzinesek a leggyakoribbak. A 16 szelepes nem csak erősebb, takarékosabb is (7,1 helyett 7,0 l/100 km a gyári vegyes fogyasztási érték), s elvileg több hibalehetőséget rejt magában, ez persze nem törvényszerű. Az viszont biztos, hogy bár a dízel nagyon aszkéta, Delphi befecskendező-rendszere kényes az üzemanyag minőségére. Sok porlasztócsúcs-hibáról hallani, lehet javítással próbálkozni, a költségek 4 darabbal számolva akkor is 100 ezer forint felettiek lesznek. Ahogyan az a modern gázolajosoknál lenni szokott, az EGR-szeleppel is adódhat probléma, s extrém koszos üzemanyag esetén akár az üzemanyagpumpa is megállhat. Minőségi gázolajjal azonban az 1.5 dCi-k 200-300 ezer kilométert is hibátlanul és aszkéta, 5 l/100 km átlagos étvággyal szolgálhatnak. Esetükben nem kell tartani a 106 lóerősökre jellemző, alulméretezett hajtókarcsapágytól. Takarékos még az 1.2 16V motor is (6,2 l/100 km a vegyes fogyasztása), s nem torkos, ellenben elképesztően ritka a csak 2002-2004 között kínált erőbajnok, 105 lóerős, 100 km/órás tempóra 9,9 másodperc alatt gyorsító, 6,8 l/100 km kombinált étvágyú 1.6-os 16 szelepes csúcsmotor.
Motorkínálat
* automata váltóval
Egyéb vészes viszont nemigen jegyezhető meg, inkább apróságok sorolhatók. A tizenéves Renault-modellekre jellemzően sok gond lehet az indítókulcsokkal. A fejükbe épített immobilizer-jeladó adhatja fel a szolgálatot. Kényes a leejtésre és persze a korosodásra is. Ezt hegesztéssel, új elektronika beépítésével, illetve komplett kulcscserével is szokás orvosolni. A legelső bizonytalan élettartamú, a legutolsó drága, a köztes jó átmenetnek mondható, 10 ezer forintból a tapasztalatok szerint örökéletűvé tehető a slusszkulcs. Ahogyan az a legtöbb modern klímás autónál jellemző, a klímahűtő aljánál megülő só kikezdheti az alumínium klímacsövet. A javítás macerás, de nem tragikusan drága.
1.2 16V | 1.4 | 1.4 16V | 1.6 16V | 1.5 dCi 65 | 1.5 dCi 84 | |
Motor | benzines | benzines | benzines | benzines | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1149 | 1390 | 1390 | 1598 | 1461 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 (aut./4)* | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE] | 75 | 75 | 98 | 105 | 65 | 84 |
Nyomaték [Nm)] | 105 | 114 | 127 | 148 | 160 | 200 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,0 | 12,1 | 13,6 | 9,9 | 15,0 | 13,1 |
Végsebesség [km/h] | 170 | 170 | 181 | 190 | 162 | 161 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] |
8,1/5,2/6,2 | 9,7/5,7/7,1 | 9,4/5,6/7,0 (10,7/5,6/7,9)* |
8,9/5,6/6,8 | 6,0/4,0/4,7 | 4,9/3,9/4,2 |
Saját tömeg [kg] | 950 | 940 | 1010 | 980 | 945 | 945 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1500 | 1460 | 1530 | 1500 | 1500 | 1500 |
* automata váltóval
Kinek jó a Thalia? Mi jöhet még szóba a Thalia mellett?
Renault Thaliát leginkább az választhat, aki megelégszik egy kisautó utasterével, de nagyobb csomagtérre van szüksége, ugyanakkor kibékül a csomagtér korlátozott bővíthetőségével, s azzal, hogy a puttony parkoláskor bizony nehezen látható, ezért aztán körülményessé teszi a műveletet.
Árával a Thalia bizony verhetetlen. Korabeli konkurensei, a Suzuki Swift Sedan, a Daewoo Lanos, a Fiat Albea vagy akár a Volkswagen Polo Classic bizony (hasonló paraméterekkel) drágább nála, hiszen a 12 éves Thaliák már 300 ezer forint környékén megkaphatók. Szervokormány, első légzsák gyakorlatilag az összesbe került. Félmillió forintért már nem csak klímás, hanem takarékos dízel verziók is kínálkoznak, magasabb árért, 800-900 ezer forint környékén el lehet csípni egy-egy automata váltósat is.
Legfőbb vetélytársa házon belül adódik, talán a vele egyező korú, első generációs, de már frissített Mégane az. Utóbbi tágasabb utasteret és hasonló megbízhatóságot ad, ám korrekt állapotban, szerény, vagy legalább csak nem nagy futással jóval ritkább. Thaliából bezzeg bőven van kínálat, a 2007-ig gyártott első széria legutolsó és legdrágább (dízel, vezetett szervizkönyves) példányai 1,3 millió forintig nyújtóznak, a 2008-ban kihozott második generációsok ott kezdődnek és már ritkábbak, hiszen addigra mind a típus, mind az olcsó autók eladása kifújt.
Ma a Thalia leginkább a 0,5-1 millió forint között nézelődők autójának mondható. Legfőbb vonzerejének árán és csomagterén túl kínálata számít. A sorozat először 2002-ben frissült, így a már „ufós” orrúakból is bőven van 10 éves, utána volt még néhány apróbb módosítás, s el kell ismerni, hogy a formailag „igazán friss”, 2008-ban jött második nemzedék is alig különbözött műszakilag az eredetitől. Thaliából így középkorút, 5-10 évest, félmillió forint környékén ajánlott venni. Ha a típus tudása bejön, nincs értelme drágábbat keresni.
Renault Thaliát leginkább az választhat, aki megelégszik egy kisautó utasterével, de nagyobb csomagtérre van szüksége, ugyanakkor kibékül a csomagtér korlátozott bővíthetőségével, s azzal, hogy a puttony parkoláskor bizony nehezen látható, ezért aztán körülményessé teszi a műveletet.
Árával a Thalia bizony verhetetlen. Korabeli konkurensei, a Suzuki Swift Sedan, a Daewoo Lanos, a Fiat Albea vagy akár a Volkswagen Polo Classic bizony (hasonló paraméterekkel) drágább nála, hiszen a 12 éves Thaliák már 300 ezer forint környékén megkaphatók. Szervokormány, első légzsák gyakorlatilag az összesbe került. Félmillió forintért már nem csak klímás, hanem takarékos dízel verziók is kínálkoznak, magasabb árért, 800-900 ezer forint környékén el lehet csípni egy-egy automata váltósat is.
Legfőbb vetélytársa házon belül adódik, talán a vele egyező korú, első generációs, de már frissített Mégane az. Utóbbi tágasabb utasteret és hasonló megbízhatóságot ad, ám korrekt állapotban, szerény, vagy legalább csak nem nagy futással jóval ritkább. Thaliából bezzeg bőven van kínálat, a 2007-ig gyártott első széria legutolsó és legdrágább (dízel, vezetett szervizkönyves) példányai 1,3 millió forintig nyújtóznak, a 2008-ban kihozott második generációsok ott kezdődnek és már ritkábbak, hiszen addigra mind a típus, mind az olcsó autók eladása kifújt.
Ma a Thalia leginkább a 0,5-1 millió forint között nézelődők autójának mondható. Legfőbb vonzerejének árán és csomagterén túl kínálata számít. A sorozat először 2002-ben frissült, így a már „ufós” orrúakból is bőven van 10 éves, utána volt még néhány apróbb módosítás, s el kell ismerni, hogy a formailag „igazán friss”, 2008-ban jött második nemzedék is alig különbözött műszakilag az eredetitől. Thaliából így középkorút, 5-10 évest, félmillió forint környékén ajánlott venni. Ha a típus tudása bejön, nincs értelme drágábbat keresni.
2ooooo km van benne féken, gőmbtámaszon kívül semmit nem cseréltem, és még mindig 6,5 a fogysztása, csúnya kit érdeke, normálisan kell vezetni ,szervizelni és vezetni, nem őkőr módón, nem fiataloknak való az biztos.Megbízhatósága 100%
Tény, hogy elég csúnya a forma, főleg a hátsó fele, de ha megszokja az ember még meg is szeretheti. Nekem sikerült, és most már tetszik ez a vicces aránytalanul nagy far ami van neki. Persztízse sajnos kevés, pedig messze jobb komfortot kínál mint egy „Mi Autónk” Swift. Persze a hasonló korú és méretű többi autóktól elmarad egy picit komfortban, de nem vészes. 600km-es útat is egész kényelmesen meg tudok vele tenni úgy, hogy 198 cm magas vagyok. Egy kicsit a comb alátámasztása hiányzik, de akinek nem ilyen hosszú a lába annak ez sem lehet probléma. 🙂 Aki normális állapotú példányt vesz megbízható tulajdonostól annak nem kell félnie, nem lesz semmi gond az autóval. Nekem a 82 Lovas diesel van és eddig semmi gond vele, igaz még csak 100e km van benne. Sajnos a rossz minőségű üzemanyagok tényleg megrövidítik a befecskendezők és az üzemanyag pumpa élettartamát a dieseleknél, ezért érdemesebb lehetőleg mindig nevesebb kúton tankolni. Fogyasztás főleg autópályán és városban használva nekem 5L 100km-en.
Ronda mint a bűn…..fujjj…
Ennél satnyábbat csak japánok tudnak rajzolni.
Nissanként bele is illik az ízlésvilágukba. :-DDDD
Az 1.4 8V 7litert fogyaszt , és nem rossz autó.
11 év és 190e Km alatt semmi gondom nem volt vele
Ki tervezte ezt? vagy be volt rúgva, vagy kényszerítették valamilyen módon. Esetlen egy darab, ahányszor meglátok egy ilyet kiver a víz. De ugyanez az esetlen, formátlan világ jellemző más vasárnapi betegágyakra is, ilyen pl. Fiat Albea, Multipla, Fabia kombi, a mi autónkat már nem is említem, de az műszakilag legalább üzembiztos. Ezekkel az autókkal a gyártók megcéloztak egy réteget, különösen kis hazánkban….
Én újonnan vettem 2004-ben, 2 éves korában, 60e km-rel adtam el,naponta futom bele egy-egy példányba mint autó szerelő. Van mihez hasonlítanom és bizton állíthatom,hogy még egy ilyen szutyvadék,minden nevezhető, vackot a föld nem hordott a hátán, talán a dacia-t de az román volt! Nem ajánlom senkinek a megvételét, semmilyen körülmények között!
Összességében nem szép látvány,mondhatni „esztétikai környezetszennyezés”a kocsi,de valójában semmivel sem rosszabb,mint egyéb germán,avagy más európai társai.Csúf formavilágát legalább ellensúlyozza az alacsony árfekvés,akinek pedig nem a presztizs számít,annak ideális lehet.
12 éves az enyém, két talpast és egy féltengelyt kellett cserélni az elmúlt hat évben és használom pedig.
A kulcs tényleg gyenge pont mind a kettőt cserélni kellett, ezen kívül kopó dolgok voltak csak…
Lehet szidni, hogy nem szép, de az 1.4-es motorral 98 lóval, RT felszereltséggel igencsak megállja a helyét most is.
sose ertettem ezeket a lepcsoshatu autokat, jo-jo, 510 literes csomagtarto, de mit rak bele az ember 510 litert? zacskos tejet?
2001, 1.4 16V: szervizelni nem sokat kellet olajcsere és ment, kényelmes futómű, ami nem tetszett: kényelmetlen ülések, 20-25 km alatt elkezdett fájni a derekam, 180cm körül vagyok elöl majdnem hozzá ért a fejem a tetőhöz, hátul már kényelmetlenül alacsony volt a tető, gázpedál állása kényelmetlen 70-80 km megtétele után elkezdett fájni a bokám, kilincsek szerettek szétesni, kopogós kemény műanyagok. Az én öreg Golf 2-m sokkal kényelmesebb és még a műanyagok is jobb minőségűek…
Nekem a sokak által koporsónak titulált formája ellenére mindíg is is tetszett.
A legutolsó frissítéskor szebb műszerfalat kapott, ami sokkal komolyabbá tette a belteret. Ekkor próbáltam ki, és a hátsó lábtér, valamint a hátsó üléstámla hátközépig érése miatt nem döntöttem mellette.