Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt
Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.
Ez az az autó, aminek a gyártását voltaképp le is állíthatta volna a Skoda azután, hogy előrukkolt az új Octaviával. De persze nem állította le, miért is tette volna. Hiába hatalmas ugyanis a kompakt méretosztályból messze kilógó Octavia, mégiscsak a Suberb a csehek zászlóshajója, s a maga nemében, a közép-, sőt talán felsőközép kategóriában szintén igen sikeres versenyzőnek számít. És nemrég megújult, felöltötte a modern márkaarculatot, hogy a rövidesen aktuális modellváltásig is kellően vonzó maradhasson az über alles presztízsnél az ár/értéket többre taksálók számára.
Mondjuk az azért egyértelmű, hogy a Superb abszolút nem a magánvásárlók Skodája. Legfeljebb használtan az. Újonnan kormányhivatalok, esetleg menő taxisok direkt nem prémiumszerű, hanem céltudatos választása. Céltudatos úgyis, hogy a tesztelt példány ára bizony a 13 milliós képzeletbeli lécet is veri. Micsodaaa? Skoda 13 millióért? Hát milyen világban élünk?
Olyanban, ahol a Skoda elképesztő modelloffenzívában van, ahol a Skoda népszerűsége, de minősége is vitathatatlan, s ahol a faceliftes Superbnek alig néhány hibája vagy inkább hiányossága van. Az egyik az, hogy a hiper-szuper sofőrsegédekkel már elnézést, de csehül áll (se távolságtartós tempomat, se holttérfigyelő, se sávelhagyásra figyelmeztetés, még tolatókamera sincs), a másik, hogy a DSG-váltónak nincsen Auto Hold funkciója. Ez ugye azt tudja, azt tudná, hogy például a piros lámpához érve rögzíti a kocsit, nem kell a féket taposni, majd gázadásra automatán old. Remek kényelmi extra, kevés gyártó kínálja egyelőre.
Továbbá csendes, de egy Passat, illetve hát az új Octavia is csendesebb. Hangszigetelésben, vibráció-száműzésben van mit csiszolni. És a stop-start rendszer gyorsításán, finomságán is. És még az elöl MacPherson, hátul multilink futómű rugózási komfortján. Ami ez a Superb itt és most, az a VW-konszern közelmúltja. Vajon az új Superb lehet majd egyáltalán ugyanolyan szinten, mint az Audi és a Volkswagen? Hinni a templomban kell.
Másba belekötni nem nagyon lehet. A dizájn kívül-belül olyan, amilyen, tetszik vagy sem – szubjektív. A kombi mintha harmonikusabb lenne a külföldön májusban látott és vezetett limuzinnál, de ami fontosabb, hogy miként az ötajtós Octavia, a Superb szedán is praktikus. Úgy van, az ötletes Twindoor megoldás miatt.
A Superb Combi a már említett politikusi-cégvezetői körön kívül a megalomán márkafanatikusok autója: már-már túl nagy az alapból (pótkerék nélkül) 633, külön ülőlap- és üléstámla-hajtással növelve 1865 literes csomagtartó és a bálteremnyi hátsó lábtér is. A puttony akkora, hogy ha valami a hátsó ülés tövébe csúszott, bölcsebb, ha oldalról, üléshajtással próbálod megszerezni. Vagy bemászol. Vagy a Simply Clever jeligére a bal hátsó ajtóba rejtett esernyőre meg a kivehető LED-lámpára licitálva egy pecabotot is rendszeresítesz a kocsiba, s úgy horgászod kifelé a cuccokat. És a hátsó lábtér meg akkora, hogy nagyon nagy. És ezt így hogy? A tengelytáv 2,76 méter. Ennyi helyet a 3 méteres tengelytávú luxuslimuzinok sem igen nyújtanak.
Milyen az ülés? Elsőre meglepően kemény, idővel kényelmes. Extraként hátulról elektromosan mozgatható anyósülés, kis lábtartó is van – Superbben utazni jobb, mint Superbet vezetni. De az sem rossz, pláne ha a háttérben egy 170 lóerős és 350 Nm nyomatékú 2,0 literes dízelmotor dolgozgat 6 fokozatú DSG-vel karöltve. Nyerő páros, bár semmi szükség az izmosabb dízelre, a 140 lovas is dosztig elég. Sőt, a 105 lóerős 1.6 CR TDI is biztos elboldogul az 1,5-1,6 tonnával. Olyan elánnal persze tuti nem viszi az autót, mint ez a 170-es, amivel 100-ra 8,7 mp gyorsul és a 220-at is megfutja a Superb. És közben 5-6 litert fogyaszt. Sok várossal meg 7 körül.
A dízelmotor négyhengeressége nem olyan lelombozó, mint egy 5-ös BMW-ben, pedig folyamatosan hallatja a hangját, ha tompán is. Húha, mit tettem, egy mondatban Skoda és BMW… Miért ne? A Superbben simán eszedbe jut nem csak a VW, de az Audi, a BMW, a Mercedes és a többi nagyágyú is. Majdnem partiban van velük a Skoda. És olcsóbb náluk.
Náluk olcsóbb (alapára 6,9 millió forint 125 lóerős 1.4 TSI-ként), de nem az a Ford Mondeo, Opel Insignia képviselte decens középosztálynál. Ezért a (több is mint) 13 millióért a Superb egyebek mellett bi-xenon fényszórós, LED-menetfényes, hátul LED-lámpás, "elefántcsont" alcantara- és bőrkárpitos, elektromos ülésállítós, hátul is ülésfűtéses, árnyékolós, állóhelyzeti fűtéses, kulcs nélküli nyitásos, napfénytetős, navigációs... Akinek hiányzik a tolatókamera meg a többi, de Superbet akar, várjon még egy picit, vagy vegyen Octaviát, az is majdnem akkora, mint a Superb. Tényleg.
Árak
Tesztmodell alapára
8 946 260 Ft (2013.12.11.)
Tesztautó ára
13 236 320 Ft (2013.12.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 4200 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
Végsebesség:
221 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4838 mm
Szélesség:
1817 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1572 kg
Össztömeg:
2137 kg
Tengelytáv:
2758 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
633-1865 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1410 mm
Belmagasság elöl:
870-960 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1080 mm
Csomagtér magassága:
560-810 mm
Csomagtér hossza:
1080-1930 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
920 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
szekvenciális - 6 fokozatú
Nyomaték:
350 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 4200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
221 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
CO2-kibocsátás:
141 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
„A 2 literes PD-TDI kerregése”
Hogy jön ide, a PD-TDi?
„1,5-1,6 tonnával. Olyan elánnal persze tuti nem viszi az autót, mint ez a 170-es, amivel 100-ra 8,7 mp gyorsul és a 220-at is megfutja a Superb. És közben 5-6 litert fogyaszt. Sok várossal meg 7 körül.”Na persze…
Totalcar:” A 2 literes PD-TDI kerregése, figyelembe véve, hogy szinte új, néha jobban hallatszott, mint gondolnánk. VEGYES használatban 8,3 literes fogyasztást jelzett ki a számítógép, ez messze van a gyár által megadott 5,9-től,”
Kollegám 2.0 PD-passatja 10-11-et eszik városban,pályán pedig 5,5-6,3.Azt nem mondom,hogy én a Panda multijettel 5,2-t fogyasztok a pesti dugóban.Sokan köztük a feleségem is nagyon ritkán nullázza ki a pillanatnyi fogyasztásmérőt,meg a km órát.Aztán 1500 km-re kijön a 6 literes fogyasztás a 2,2 cx5re.
Ez, valóban jó alternatívának tűnik.
Köszi,el is olvasom a cikket 🙂
Vti motor volt 160 lovas
http://totalcar.hu/tesztek/civic16vti/
Ki szarja össze magát? Én csak annyit írtam,hogy az a 2.0 benzines valószínűleg tartós lesz… Nem írtam semmi teljesítménybuzizást.
Amúgy melyik 1.6 V-tec motor volt 160 lóerős gyárilag 93-ban? Tudnál esetleg róla linket küldeni? Mert érdekelne.
Érdekes a Honda 1,6-os 160 lóerős motorjától, ami vagy 20 éves, mégis a mai napig összeszarjátok magatokat. 🙂 Pedig az elég hegyes.
Látod, pont azért ökörség a kérdésed, amit magad is válaszoltál. Ezekkel az autókkal fogunk járni pár százezer kilométerrel a motorjukban. Majd akkor kurvára fogsz lapítani te is, meg Csoki haverod is (easy rider öcsém), mert szégyellni fogjátok, hogy tudatlanul ilyen hülyeségeken polemizáltatok, csak azért, hogy a szokásos nagy magyar mária siralmat előadjátok.
Jót kacagunk rajta.
Hülye.
2.0 szívó benzines,Skyactive-os Mazdákat fog majd a földi halandó menni annyi idősen 🙂 Volt itt róla nem régen cikk. 2.0 benzin és 120 paci. Valahogy nem tűnik „végletekig kihegyezettnek” 😉
🙂
Ez a turbós teljesítmény növelés hasonló eredményt fog hozni mint a motorkerékpároknál.
Ott nem annyira fontos a tartósság, mert az év felében úgysem használják.
Ki vannak hegyezve a motorok, hogy amíg fut (kb. 60-80 ezer Km.) addig hozza a maximumot, utána kuka.
Csak az idő fogja megmondani, mi lesz velük, és ez igaz a hibridekre is.
Tíz év múlva már a HiperB-re fog csorogni a nyálad, és nem fog érdekelni az addigra elavult SuperB :-;
Teljesen jogos a kérdés. Nekem is kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy ezek, a kevés köbcentis, turbós motorok, milyen állapotban lesznek, 10, vagy 15 év múlva. Valószínűleg, szanaszét lesz kezük, lábuk. Feltenném a kérdést, hogy akkor, mivel fogunk járni mi, egyszerű földi halandók, akiknek nincs pénze új autóra és várhatóan, nem is lesz?
„…Az egyik az, hogy a hiper-szuper sofőrsegédekkel már elnézést, de csehül áll (se távolságtartós tempomat, se holttérfigyelő, se sávelhagyásra figyelmeztetés, még tolatókamera sincs)…”
Nyilván nem akarnak konkurenciát a Passatnak. Házon belül meg „shoot in the foot” lenne.
Én azt gondolom, hogy túlárazott (és az Octavia is). Nem tudom ugyan, hogy a Passat ilyen felszereltséggel mennyibe kerül (nem lehet sokkal drágább, mert az már a BMW 3 magasság).
10 éves téjesi? Az év vicce 😀
10 év múlva veszek egyet, 10 évesen és csakis benzinest.