Csak a hajtáslánc és a belsőtér változott a 2011-es Fiat Ducato esetében
Pestiesen szólva nem mai gyerek a Fiat Ducato, hiszen piaci karrierje idestova 30 esztendőt ível át, és az eladások száma már bőven meghaladja a kétmilliót. A 2011-es szezonra az olasz óriásvállalat haszonjárműves részlege, a Fiat Professional korszerűsítette a sikeres típust: tisztább üzemű és takarékosabb, az Euro 5 környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, második generációs Multijet II dízelmotorokat vezetnek be, és a műszerfal is átalakításra került. Utóbbinál érdekesség, hogy bizonyos kiviteleknél gazdagon alkalmaznak fautánzatú műanyag betéteket, ami kissé idegen - és szerintünk giccses - megoldás. Maradva még a belsőtérnél, új a kormány, a középkonzol személyautós fazont mutat, van Blue&Me telematikai rendszer, és könnyed mozdulattal dokkolható a TomTom navigáció, amelynek képernyőjén keresztül akár a Fiat különleges szolgáltatása, az eco:Drive is megjeleníthető, amely tanácsokkal szolgál a gazdaságos vezetéshez.
Idegen részlet a fautánzatú díszítés egy haszonjárműben - valószínűleg a komfortosabb, leginkább személyszállításra szolgáló kivitelek kapják, vagy kaphatják meg. Hárman is elférnek a szimpla kabinban. Igény esetén robotizált automataváltó kérhető
Nincs olyan feladat, amire ne lehetne alkalmas változatot találni a megújult Fiat Ducato kínálatában
A kivétel nélkül négyhengeres motoroknál a 2,0 literes, 115 lóerős (280 Nm) egység nyitja a sort, ezt követi a 2,3 literes 130 lóerős (320 Nm) és 148 lóerős (350 Nm) változatokban, míg a jelképes trón a 3,0 literes, 177 lovas (400 Nm) erőforrást illeti. A legtakarékosabb verzió átlagfogyasztása 6,4 l/100 km, szén-dioxid kibocsátása 169 g/km. A 2,3 literes motorok start-stop és úgynevezett GSI (Gear Shift Indicator) rendszerrel vannak felszerelve – utóbbi a sebességváltások optimális pillanatát mutatja a műszerfalon, ezzel segítve a vezetőt a takarékos használatban. A Fiat Professional közleménye szerint a korábbi Euro 4-es motorokhoz képest az Ducato modellekbe szerelt új Euro 5-ösök átlagosan 15 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, és ezzel egyenes arányban a környezetet is kevésbé szennyezik. A karbantartási intervallum 48 ezer kilométer. Külön rendelésre, adott konfigurációkhoz robotizált automata sebességváltó rendelhető a széria manuális helyett, és egyes piacokon a 3,0 literes változat földgázos, Natural Power kivitelben is választható – ennek a 136 lóerős (350 Nm) Ducatónak az átlag fogyasztása 8,8 kg földgáz 100 kilométeren, szén-dioxid kibocsátása pedig 239 g/km.