Nem számít a márka, de adjon szinte mindent! Ki a nyerő?
Sok extra, 7 ülés, összkerékhajtás - hol kapjuk meg legolcsóbban?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Praktikus szempontok alapján hétüléses, összkerékhajtású modelleket kerestünk. Melyik márka adja a legjobb árat?
A fenti vélekedésnek megfelelően néztünk szét a hétüléses, összkerékhajtású új autók piacán. Árplafonnak 10 millió forintot szabva vizsgáltuk meg az ajánlatokat, pontosabban azt, hogy mely márkáktól kaphatunk ennyiért 7 ülést, összkerékhajtást, s minél gazdagabb, de legalább bőrkárpitos, automata klímás, gyári navigációs ellátmányt. Az átlagvásárlók számára magas vételárhoz tehát magas elvárásokat is támasztottunk, s az már az első pillanattól nem volt titok, hogy ennyiért, ilyen elvárásokkal csakis a feltörekvő márkák versenyéről beszélhetünk majd.
Chevrolet Captiva 2.2 D |
Mahindra XUV500 |
SsangYong Rexton W 2.0 e-XDI |
|
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4673x1868x1756 | 4585x1890x1785 | 4755x1900x1840 |
Tengelytáv [mm] | 2707 | 2700 | 2835 |
Csomagtér [l] | 447-942 | 702 | 935 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2231 | 2179 | 1998 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 184 (3800) | 140 (3750) | 155 (4000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 400 (2000) | 330 (1600-2800) | 360 (1500-2800) |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 6,6 | 6,6 | 7,4 |
CO2 [g/km] | 174 | n. a. | 206 |
Saját tömeg [kg] | 1978 | 1785 | 1985 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,6 | 12,5 | n. a. |
Végsebesség [km/h] | 200 | 175 | 175 |
Ár [Ft]* | 9 419 000 | 7 890 000 | 8 789 000 |
*bőrüléssel, összkerékhajtással, hétüléses utastérrel, navigációval
Az autóira immár 5 év/100 000 kilométer garanciát adó Chevrolet esetében bőrkárpittal és manuális váltóval a Captiva LTZ változata a belépő, ezt a 2,2 literes 184 lóerős csúcs-turbódízellel 9 119 000 forintért kapjuk meg. Meglehetősen gazdag ellátmánnyal (az elvártakon túl egyebek mellett 6 légzsákkal és ESP-vel, eső- és lámpaszenzorral, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós hifivel, Bluetooth-kihangosítóval, 18 colos alufelnivel és fűthető első ülésekkel). Navigáció csak felárért, 300 000 forintért van, ám vele tolatókamera is jár. A végösszeg így tehát 9 419 000 forint.
Bár furcsa, de úgy néz ki, meg kell szokjuk, hogy a Hyundai és a Kia ma már ott tart - árban és minőségben, meg persze szolgáltatásban, leginkább garanciában -, hogy nincs 7 üléses, összkerékhajtású, bőrkárpitos autójuk 10 millió forint alatt.
Mi marad a népszerű és ismert koreai márkák után? Indiai! Itt van ugyanis a Mahindra a XUV500-zal, mely 7 890 000 forintért kínál összkerékhajtású és gyakorlatilag minden földi jóval felszerelt, fullextrás verziót. Színes kijelzős navigáció, tolatóradar, stop-start, DVD-lejátszó, eső- és lámpaszenzor, alufelni, bőrülés, Bluetooth-kihangosító, tételesen tényleg minden szerepel.
Mi van még? Maradunk Ázsiában, onnan, ráadásul a ma már minőségi autókról híres Dél-Koreából jön a SsangYong Rexton W, melynek fullextrás, DLX Plus verziója lesz az, amit még szintén megkaparinthatunk összkerékhajtással, 7 üléssel és bőrkárpitos fullos ellátmánnyal 10 millió forint alatt. Ráadásul jelentősen alatta, hiszen 8 490 000 forintba kerül. Egyedüliként valódi alvázas, komoly terepjáró felezőáttétellel, kapcsolható összkerékhajtással, első és hátsó ülésfűtéssel, a sofőrnél a ki-beszállást is segítő elektromos ülésmozgatással. Tapasztalataink szerint a legtágasabb harmadik üléssorral, vetélytársaihoz hasonlóan Bluetooth-kihangosítóval, a Captivától megszokott méretű, 18 colos alufelnivel, természetesen elektromos tükrökkel, valamint ablakokkal és központi zárral. A navigáció azonban itt is feláras, 299 000 forintos tétel, a végösszeg 8 789 000 Ft.
Aki tehát 10 millió forint alatt szeretne hétüléses, bőrkárpitozást is adóan jól felszerelt, összkerékhajtású terepjárót, az csakis ázsiai modellek közül válogathat. Az árversenyt a Mahindra XUV500 nyeri, melyre - összkerékhajtású változatként - ugyanúgy 5 év garancia jár, mint a tapasztalataink szerint kezesebb és kényelmesebb, az európai ízléshez közelebb álló, de 1,53 millió forinttal drágább Chevrolet Captivára. Amennyiben fontosak a terepképességek, netán a helykínálat vagy a vontatási kapacitás, a hármasból a SsangYong Rexton lesz a nyerő. Meg kell jegyezni továbbá, hogy a Mahindra úgy lehet a legolcsóbb, hogy méretben és motorteljesítményben is ő az alap. Ha pedig nem várjuk el a sokak szerint télen hideg, nyáron meleg, mások szerint praktikus bőrkárpitozást, akkor a csakis azzal kínált Mahindra lesz a legdrágább, hiszen csupán egyetlen kivitelben kapható, míg vetélytársaiból léteznek még mindig tisztességes ellátmányú, de olcsóbb verziók is. Tovább romlik a Mahindra vevőcsábító ereje, amennyiben automata váltó is szerepel a vágyakban, az indai modell palettáján ugyanis az nincsen. Automatával egy újabb modell, az összkerékhajtást csakis automata váltóval társító Fiat Freemont lesz az árbajnok, melynek leggazdagabban felszerelt, bőrkárpitot is adó verziója is megkapható 8 930 000 forintért, a navigáció 350 000 forint hozzá, így 9 280 000 forintért a fullextrás, automata váltós, összkerékhajtású és hétüléses modellek körében felettébb jónak ígérkezik a Fiat - Chrysler alapú - modellje.
Melyik lehet a nyerő? Ezt mi nem kívánjuk megmondani. Elvárásait mindenki fogalmazza meg magának, vesse össze a fentiekkel, s ha e szegmensből vásárolna, ezt a 3+1 modellt igazán kipróbálhatja, s eldöntheti, hogy nála melyik a befutó.
Ha nem kell a 7 ülés (hátul úgyse lehet elférni), akkor az Opel Antara “leradírozza” a konkurenciát, mert most 3.000.000 Ft (!) kedvezmény jár a listaárból. A legolcsóbb 2.4-es benzines elsőkerék-meghajtású így 4.000.000 Ft alatt elvihető, de a fullos összkerekes 2.2-es dízel (184 LE), napfénytetővel, gyári Navi-val, bőr belsővel is megáll 7.000.000 Ft-nál. Tudom hihetetlen, de igaz. 🙂
Igen, egyet kell értsek!
Kedves Mátyás! Valóban a Freemont nem “teljesen” szabadidő-autó. Afféle “kategórián kívüli, de már a szabadidő-autó sem pontos kategória, eléggé elmosódnak a határok. De ha a jellemző tulajdonságokat nézzük (“terepjárós” kinézet, emeltebb hasmagasság, stb) akkor esetleg belefér. Üdvözlettel: Zoli
Igaz, megkövetem magam, de be kell valljam, szabadidő-autókat néztem, s a Freemontot ezért meg sem vizsgáltam, így valóban a Freemont lenne a győztes!
“… az már az első pillanattól nem volt titok, hogy ennyiért, ilyen elvárásokkal csakis a feltörekvő márkák versenyéről beszélhetünk majd.”
Ez azért nem teljesen igaz!!!
Itt van például a Fiat Freemont. (Lounge felszereltség) 2.0 Multijet motorral, 170 lóerővel, automata váltóval, 7 teljes értékű üléssel, összkerékhajtással, bőr belsővel, 3 zónás automata klímával, visszagurulásgátlós ESP-vel, tempomattal, kulcsnélküli rendszerrel jelenleg 8930000Ft. Ugyanez 3,6 literes V6-os benzinmotorral, 280 lóerővel 8220000Ft. Tehát beleférnek bőven a keretbe.