Nem számít a márka, de adjon szinte mindent! Ki a nyerő?

Sok extra, 7 ülés, összkerékhajtás - hol kapjuk meg legolcsóbban?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Praktikus szempontok alapján hétüléses, összkerékhajtású modelleket kerestünk. Melyik márka adja a legjobb árat?

Egyre népszerűbbek a hétüléses, mindenre jó autók. Ha pedig többcélú használatról van szó, sokszor képbe kerül az összkerékhajtás szüksége is. Az elmúlt télen is temérdek alkalommal láthattuk, hogy sokszor nagy haszna lehet, hét személlyel pedig pláne nem jó, ha elakad a gép. Aki hétüléses autót vesz, legtöbbször családi mindenest keres, s nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy télre például külön terepjárót tartson fent. Az egyetlen megengedhető és persze univerzális négykerekű pedig nem árt, ha az extrákat is beleértve „mindent” megad.
A fenti vélekedésnek megfelelően néztünk szét a hétüléses, összkerékhajtású új autók piacán. Árplafonnak 10 millió forintot szabva vizsgáltuk meg az ajánlatokat, pontosabban azt, hogy mely márkáktól kaphatunk ennyiért 7 ülést, összkerékhajtást, s minél gazdagabb, de legalább bőrkárpitos, automata klímás, gyári navigációs ellátmányt. Az átlagvásárlók számára magas vételárhoz tehát magas elvárásokat is támasztottunk, s az már az első pillanattól nem volt titok, hogy ennyiért, ilyen elvárásokkal csakis a feltörekvő márkák versenyéről beszélhetünk majd.
Hirdetés
Hétüléses, összkerékhajtású, gazdagon felszerelt modellek újonnan
Chevrolet
Captiva 2.2 D
Mahindra
XUV500
SsangYong
Rexton W 2.0 e-XDI
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4673x1868x1756 4585x1890x1785 4755x1900x1840
Tengelytáv [mm] 2707 2700 2835
Csomagtér [l] 447-942 702 935
Hengerűrtartalom [cm3] 2231 2179 1998
Hengerszám/szelepszám 4/16 4/16 4/16
Teljesítmény [LE(1/min)] 184 (3800) 140 (3750) 155 (4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 400 (2000) 330 (1600-2800) 360 (1500-2800)
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 6,6 6,6 7,4
CO2 [g/km] 174 n. a. 206
Saját tömeg [kg] 1978 1785 1985
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 12,5 n. a.
Végsebesség [km/h] 200 175 175
Ár [Ft]* 9 419 000 7 890 000 8 789 000

*bőrüléssel, összkerékhajtással, hétüléses utastérrel, navigációval

Az autóira immár 5 év/100 000 kilométer garanciát adó Chevrolet esetében bőrkárpittal és manuális váltóval a Captiva LTZ változata a belépő, ezt a 2,2 literes 184 lóerős csúcs-turbódízellel 9 119 000 forintért kapjuk meg. Meglehetősen gazdag ellátmánnyal (az elvártakon túl egyebek mellett 6 légzsákkal és ESP-vel, eső- és lámpaszenzorral, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós hifivel, Bluetooth-kihangosítóval, 18 colos alufelnivel és fűthető első ülésekkel). Navigáció csak felárért, 300 000 forintért van, ám vele tolatókamera is jár. A végösszeg így tehát 9 419 000 forint.

Bár furcsa, de úgy néz ki, meg kell szokjuk, hogy a Hyundai és a Kia ma már ott tart - árban és minőségben, meg persze szolgáltatásban, leginkább garanciában -, hogy nincs 7 üléses, összkerékhajtású, bőrkárpitos autójuk 10 millió forint alatt.
Mi marad a népszerű és ismert koreai márkák után? Indiai! Itt van ugyanis a Mahindra a XUV500-zal, mely 7 890 000 forintért kínál összkerékhajtású és gyakorlatilag minden földi jóval felszerelt, fullextrás verziót. Színes kijelzős navigáció, tolatóradar, stop-start, DVD-lejátszó, eső- és lámpaszenzor, alufelni, bőrülés, Bluetooth-kihangosító, tételesen tényleg minden szerepel.

Mi van még? Maradunk Ázsiában, onnan, ráadásul a ma már minőségi autókról híres Dél-Koreából jön a SsangYong Rexton W, melynek fullextrás, DLX Plus verziója lesz az, amit még szintén megkaparinthatunk összkerékhajtással, 7 üléssel és bőrkárpitos fullos ellátmánnyal 10 millió forint alatt. Ráadásul jelentősen alatta, hiszen 8 490 000 forintba kerül. Egyedüliként valódi alvázas, komoly terepjáró felezőáttétellel, kapcsolható összkerékhajtással, első és hátsó ülésfűtéssel, a sofőrnél a ki-beszállást is segítő elektromos ülésmozgatással. Tapasztalataink szerint a legtágasabb harmadik üléssorral, vetélytársaihoz hasonlóan Bluetooth-kihangosítóval, a Captivától megszokott méretű, 18 colos alufelnivel, természetesen elektromos tükrökkel, valamint ablakokkal és központi zárral. A navigáció azonban itt is feláras, 299 000 forintos tétel, a végösszeg 8 789 000 Ft.

Aki tehát 10 millió forint alatt szeretne hétüléses, bőrkárpitozást is adóan jól felszerelt, összkerékhajtású terepjárót, az csakis ázsiai modellek közül válogathat. Az árversenyt a Mahindra XUV500 nyeri, melyre - összkerékhajtású változatként - ugyanúgy 5 év garancia jár, mint a tapasztalataink szerint kezesebb és kényelmesebb, az európai ízléshez közelebb álló, de 1,53 millió forinttal drágább Chevrolet Captivára. Amennyiben fontosak a terepképességek, netán a helykínálat vagy a vontatási kapacitás, a hármasból a SsangYong Rexton lesz a nyerő. Meg kell jegyezni továbbá, hogy a Mahindra úgy lehet a legolcsóbb, hogy méretben és motorteljesítményben is ő az alap. Ha pedig nem várjuk el a sokak szerint télen hideg, nyáron meleg, mások szerint praktikus bőrkárpitozást, akkor a csakis azzal kínált Mahindra lesz a legdrágább, hiszen csupán egyetlen kivitelben kapható, míg vetélytársaiból léteznek még mindig tisztességes ellátmányú, de olcsóbb verziók is. Tovább romlik a Mahindra vevőcsábító ereje, amennyiben automata váltó is szerepel a vágyakban, az indai modell palettáján ugyanis az nincsen. Automatával egy újabb modell, az összkerékhajtást csakis automata váltóval társító Fiat Freemont lesz az árbajnok, melynek leggazdagabban felszerelt, bőrkárpitot is adó verziója is megkapható 8 930 000 forintért, a navigáció 350 000 forint hozzá, így 9 280 000 forintért a fullextrás, automata váltós, összkerékhajtású és hétüléses modellek körében felettébb jónak ígérkezik a Fiat - Chrysler alapú - modellje.
Melyik lehet a nyerő? Ezt mi nem kívánjuk megmondani. Elvárásait mindenki fogalmazza meg magának, vesse össze a fentiekkel, s ha e szegmensből vásárolna, ezt a 3+1 modellt igazán kipróbálhatja, s eldöntheti, hogy nála melyik a befutó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Nem számít a márka, de adjon szinte mindent! Ki a nyerő?

  • 2017.10.30. at 04:41
    Permalink

    Ha nem kell a 7 ülés (hátul úgyse lehet elférni), akkor az Opel Antara „leradírozza” a konkurenciát, mert most 3.000.000 Ft (!) kedvezmény jár a listaárból. A legolcsóbb 2.4-es benzines elsőkerék-meghajtású így 4.000.000 Ft alatt elvihető, de a fullos összkerekes 2.2-es dízel (184 LE), napfénytetővel, gyári Navi-val, bőr belsővel is megáll 7.000.000 Ft-nál. Tudom hihetetlen, de igaz. 🙂

  • 2017.10.30. at 04:41
    Permalink

    Kedves Mátyás! Valóban a Freemont nem „teljesen” szabadidő-autó. Afféle „kategórián kívüli, de már a szabadidő-autó sem pontos kategória, eléggé elmosódnak a határok. De ha a jellemző tulajdonságokat nézzük („terepjárós” kinézet, emeltebb hasmagasság, stb) akkor esetleg belefér. Üdvözlettel: Zoli

  • 2017.10.30. at 04:41
    Permalink

    „… az már az első pillanattól nem volt titok, hogy ennyiért, ilyen elvárásokkal csakis a feltörekvő márkák versenyéről beszélhetünk majd.”
    Ez azért nem teljesen igaz!!!
    Itt van például a Fiat Freemont. (Lounge felszereltség) 2.0 Multijet motorral, 170 lóerővel, automata váltóval, 7 teljes értékű üléssel, összkerékhajtással, bőr belsővel, 3 zónás automata klímával, visszagurulásgátlós ESP-vel, tempomattal, kulcsnélküli rendszerrel jelenleg 8930000Ft. Ugyanez 3,6 literes V6-os benzinmotorral, 280 lóerővel 8220000Ft. Tehát beleférnek bőven a keretbe.

Vélemény, hozzászólás?