Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt
Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.
Amúgy a két méretes csokornyakkendő között fényezetlen fekete elemek, tetősín, ezüstös és krómos betétek alakítják ki a terepes látszatot és növelik a presztízsérzetet - a teszthét tapasztalatai alapján a Trax formára nagyon is bejövős az utca népének. Oldalról azért mókás, ahogy mintha orra bukna a kocsi, s ahogy nem csak az övvonal emelkedik, hanem a krómszerűen fenemód mutatós kilincsek is eltérő síkban várják, hogy rájuk markoljon a família apraja-nagyja. Irányjelző trendin a nem apró tükrökbe integrálva, sötétítés a B-oszloptól, a széria 16-os helyett 18 colos alukerekek (215/55-ös abroncsokkal), haladjunk.
Igen, bizonyos extrákról le kell mondjon a Trax-vevő. De alapáron kap utasoldalon is állítható magasságú ülést, 60/40 arányban dönthető hátsó sort, távirányítású centrálzárat, mélységében is állítható kormányt, elektromos ablakemelést elöl, stop-start rendszert, tempomatot, CD-s/MP3-as, kormányról vezérelhető hifit, telefonkihangosítót, visszagurulás-gátlót, menetstabilizálót, Isofix-előkészítést, a B-oszloptól ablaksötétítést, piperetükröt a napellenzőkbe. És klímát, kivéve a szívó 1.6-os becsalinál, mert ahhoz 200 ezerért mérik. Hat légzsák, 5 év/150 ezer km garancia is van, nem rossz csomag. A középkonzol végibe' 230 voltos aljzat is szerénykedik, amiről a kütyük tölthetők. Még több kéne?
Az LT könnyűfém kerekes, ködlámpás, tolatóradaros, krómkilincses, könyöktámaszos, hátul is villanyablakos (egyedül a vezetőé automata), fedélzeti számítógépes, műbőr/szövet kárpitos, automata fényszórós, bőrkormányos, síkba dönthető utasüléses és hát tolatókamerát is magába foglaló MyLink cuccos 7 colos színes érintőképernyővel. Ez egy okostelefonnal (androidosokkal vezeték nélkül, iPhone-nal madzagon keresztül) párosítható multimédiás eszköz USB- és vonalbemenettel, (fizetős) BringGo navigációs alkalmazással, fotó- és videónézegetéssel. A rend kedvéért: a csúcs LT+ alukerekei 18 colosak, ülése már említetten textilbőr, elöl fűthetően. Az Aveo nyújtott padlójára épített Trax felfüggesztése elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros. A malomkerekek a viszonylag alacsony oldalfalú gumikkal rontanak ugyan a komforton, de vészesen nem kemény a rugózás. A kormány is lehetne közvetlenebb, a 6 fokozatú, hosszú áttételezésű váltó karja meg rövidebb utakat bebarangoló és karcmentesebben kapcsolgatható, de összességében kellemes vezetni az autót azzal együtt is, hogy magas építése okán picit dülöngél, nem barátja a tempós kanyaroknak és a hirtelen irányváltoztatásoknak.
Az elektronikus vezérlésű lamellás kuplunggal automatán aktiválódó, 50:50 százalékos nyomatékelosztásra képes összkerékhajtás állandó, csúszós úton alkalmasint hasznos lehet (a lejtmenet-vezérlő is). Mindazonáltal úgy 60 kilós többletterhet jelent, s mivel a Chevrolet újabban már az 1.4-es turbómotort is adja szimpla fronthajtással, a 4x4 minden bizonnyal keveseknek ér meg 445 ezer forintot. Százra gyorsulásban 0,3 mp az összkerekes változat hátránya (9,5 kontra 9,8 mp), fogyasztásban pedig 0,1 l (6,3 vs 6,4 l/100 km). Tesztátlagunk 7,5 lett jóval több országúti andalgással és autópályázással, mint városi tötymörgéssel – az ugyanilyen konfigurációjú Mokka télen sok várossal 9-et evett, így egy mindenestül 8 l/100 km-es reális összétvággyal vélhetően nem lövünk mellé.
Lehet mifelénk sikeres a Trax? Lehet, mert bár az Opel nagyságrendekkel népszerűbb a Chevrolet márkánál, a Trax bőven olcsóbb a Mokkánál. Bázisáruk esetén is komoly a különbség (1.6-os, 115 lóerős szívó benzinesként 5 fokozatú váltóval 4 190 000 kontra 4 730 000 Ft, 4x4-es turbós 140 lónál 5 185 000 vs 5 830 000 Ft a helyzet. Ez azért átlag 600 ezres differencia. És a Traxé a jobb alapfelszereltség. Dízelfronton (1.7 CDTI 130 LE, 300 Nm) sincs másképp. A Mokkát jó pénzért gazdagabban ki lehet stafírungozni, de más nem szól mellette. És mi az eredmény a Trax kontra többiek meccsen? Tovább forintoskodni a listaárakkal nincs sok értelme, és az a néhány vevő, aki tud és akar új autót vásárolni, úgyis szimpátiaszavaz. Mindenesetre a Captur vagy a Juke sem olcsóbb. És egyébként mindet veri a Duster, már akinél nem kizáró ok a daciaság. Több száz szónak is egy a vége: fogunk Traxokat/Traxeket látni az utakon, ide a bökőt.
Árak
Tesztmodell alapára
5 185 000 Ft (2013.08.31.)
Tesztautó ára
5 765 000 Ft (2013.08.31.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 1850 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4248 mm
Szélesség:
1776 mm
Magasság:
1674 mm
Saját tömeg:
1380 kg
Össztömeg:
1884 kg
Tengelytáv:
2555 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
356-1370 l
Belső szélesség elöl:
1370 mm
Belső szélesség hátul:
1340 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
430-490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
490-780 mm
Csomagtér hossza:
650 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
850 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro5
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
200 Nm 1850 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Mokka= Trax, ugyanúgy a GM Korea terméke, minimális módosításokkal, más felszereltséggel, design-elemekkel.
Ha Traxet akar valaki venni, a Chevy kereskedésben is alkudhat annyit, mint az Opelnél, tehát az árkülönbség megmarad.
Tehát a cikkben írtak igazak, hiszen csak listaárat listaárral lehet összehasonlítani.
Üdv!
A Mokka flottaára 4.070.000 Ft! Magánember is flottázható, ha orvos, ügyvéd, közalkalmazott, köztisztviselő, valamilyen szakmai kamara tagja, őstermelő vagy egyéni vállalkozó stb.. Tehát a cikkben írtak így nem igazak, a Mokka alapból klímás is!Én Pécsett vettem, ja és kerek 4 millióért! NA!