Különböző mértében gyötri az autógyártókat a chip-hiány, a Toyota például az egész iparágat hátrlátató tényező ellenére is újabb rekordév zárását tervezi
Nem lesz egyhamar vége az autópiacot is jelentősen sújtó chip-hiánynak a német Bosch járműipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat leendő vezérigazgatója, Stefan Hartung szerint. Stefan Hartung az új év elején veszi át a Bosch vezérigazgatói posztját Volkmar Dennertől. A Focus magazinnak adott nyilatkozatában a leendő vezérigazgató annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a félvezető-áramkörök ellátási hiánya az elkövetkező évre is át fog húzódni.
"Tisztázzuk, a chip-krízisnek még messze nincs vége" - fogalmazott.
"Mindannyian a német iparban erősen rá vagyunk szorulva az ellátási fennakadások elhárítására. Minden egyes hiányzó áramkör azt jelenti, hogy egy egész járműelektronikai egység nem készülhet el, tehát maga az autó sem készülhet el. Ez a probléma rengeteg energiánkat fogja 2022-ben felemészteni" - mondta a lapnak adott interjúban.
Az áramkörök hiánya az új német kormánykoalíciót is megakadályozhatja kitűzött céljainak az elérésében, például abban, hogy 2030-ra 15 millió teljesen elektromos autó róhassa a német utakat. Hartung szerint
"ezt lehetetlen lesz megoldani a nemzetközi beszállítói láncokat terhelő problémák elhárítása nélkül. És ez nem csak a járműiparra vonatkozik".
Hogy a megoldás mikor és miként érkezik, az még kérdéses, az viszont biztos, hogy a hiány következményei: az új autók növekvő szállítási ideje, korlátozott extrakínálata és a használtpiacra is továbbgyűrűző árnövekedése még egy ideig a hétköznapok része lesz.
Forrás: MTI, Focus