A legkisebb és legkönnyebb Land Rover alatt MagneRide lengéscsillapítók gondoskodnak a kényelemről
Július 4-én legördült a halewoodi Range Rover/Jaguar üzem gyártósoráról a Range Rover új terepjárójának első példánya, egy fehér fényezésű, ötajtós, Dynamic felszereltségű példány. Az autót a Gaydonban található Heritage Motor Centre Museumnak ajándékozzák, ahogyan azt hagyományosan az összes Jaguar és Land Rover termék első példányával teszik.
Az Evoque-ot a távoli rokon Freelanderrel közös gyártósoron fogják építeni Halewoodban, a gyártás beindításához pedig 1500 új munkást vettek fel a gyárba. Az Evoque gyártásának indulása mintegy kétmilliárd fonttal gazdagítja a brit gazdaságot, hiszen a gyártó közel negyven szigetországi céggel kötött beszállítói szerződést az új modell kapcsán. Hazájában várhatóan ugyanolyan népszerű lesz majd a három-, mint az ötajtós modell, de világszerte az eladások kétharmadát utóbbiak fogják kitenni a gyáriak várakozása szerint.
Futurisztikus hűtőrács, nagy kerekek, mégis sportos forma: a nőkre is számít a Range Rover
Indulásként körülbelül 15-20 ezer példányt gyártanak le, mielőtt elkezdenék a vásárlók egyéni igényei szerint összeállított autók összeszerelését, hogy ezzel biztosítsák a beszállítók folyamatos munkáját. A Land Rover 30 és 40 év közötti vásárlókra számít, akiknek fele várakozásaik szerint nő lesz. A kéziváltós, kétkerék-hajtású dízel alapmodellek indulóára 28 ezer font (8,3 millió forint) körül alakul Nagy-Britanniában, és szeptemberben érkezik a bemutatótermekbe.
A Pure, Prestige és Dynamic felszereltségek mellé három alapmotor társul: 148, illetve 187 lóerős 2,2-es turbódízelek, illetve kétliteres benzines (a
Ford Mondeóban is szolgáló) turbómotor 236 lóerővel. Az ötajtósokban a 30 mm-rel magasabb tetővonal is fokozza a kényelmet, de a gyár politikájának megfelelően a háromajtós, hatfokozatú automatával és LUX csomaggal felszerelt, Si4 Dynamic lesz a csúcsmodell, melyért 44 320 fontot (bő 13 millió forintot) kell leszurkolni.