Az EQC gyorsulására nem lehet panasz (5,1 s, 0-100 km/h), ez az érték nem szorul különösebb tuningra, a végsebesség 180 km/h, ez néhány német vásárlónak kevés lehet
Úgy tűnik, hogy az AMG egyelőre nem lép a jövő felé, az affalterbachi tuningcég kitart a benzines modellek mellett, derül ki a cég vezetőjével készült interjúból. A tuningcég kínálata bőségesnek mondható, jelenleg húsznál is több AMG modell közül választhatnak a vevők, így nincs különösebb szükség elektromos modellek kínálatba vételére, ami egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes egyik mérföldkövének számító EQC modell vásárlóinak le kell mondaniuk az AMG kivitelről. Persze azért az első teljesen elektromos Mercedes lassúnak közel sem nevezhető, ugyanis csupán 5,1 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-át, bár német autópályák belső sávjában akadhatnak ellenfelek, ugyanis csupán 180 km/h az EQC végsebessége.
A B-osztály mostohagyerek a palettán, belőle sosem készült AMG változat, esélyes, hogy továbbra sem lesz tuningolt verzió, legyen szó akár az elektromos, akár a hagyományos kivitelekről
Az EQC-vel egyetemben a B-osztály elektromos változatából sem készül majd AMG kivitel, ám ez nem teljesen újdonság a B-osztály esetében, ugyanis gyárilag tuningolt kivitel sosem készült a B-osztályból, jelenleg is csak egy AMG-Line kivitellel vadítható meg az egyterű Mercedes, ami 18 colos felnikkel, némi ültetéssel és optikai tuninggal jár. Továbbá az is világossá vált, hogy a Mercedes haszonjárművei sem fognak AMG verziót kapni, ami persze érthető, ugyanis a tuningolt furgonokra rendkívül kicsi a kereslet, a cégeknek nem igazán prioritás a szállítójárművek “csicsázása”, általában az alapáron járó fehér fényezést is ritkán cserélik metálfényre a teherhordó járművek esetében.
510 lóerős a Mercedes-AMG GLC 63 S, egy időben még SUV modell sem volt elképzelhető az AMG palettán, manapság több városi terepjáróból is készül tüzes változat
Ugyanakkor elképzelhető, hogy nem is érné meg AMG kivitelt készíteni egy villanymotoros modellből, ugyanis a drágább elektromos modellek alapkivitelben is remekül gyorsulnak (ahogyan az EQC is), hála a bármilyen sebességnél és fordulatnál rendelkezésre álló maximális nyomatéknak. A nagyobb teljesítményhez (a hatótáv megőrzése mellett) nagyobb kapacitású akkumulátorra lenne szükség, ami a modell áttervezése nélkül nem biztos, hogy elhelyezhető lenne, továbbá a villanymotor maximális fordulatszámának korlátozottsága miatt valamilyen áttétel alkalmazása is szükségessé válna a végsebesség növelés érdekében, ám egy ilyen áttételmódosító utólagos beépítése ugyancsak bonyolult és drága művelet lenne. Ugyanakkor az AMG jövője így erősen kérdésessé válik, mivel a Mercedes már
nem fejleszt belső égésű motort. Persze később még dönthet úgy a neves tuningcég, hogy mégiscsak foglalkozik elektromos autókkal, vagy a hagyományos Mercedesek kifutása után megmarad
ritka sportkocsik gyártójának az affalterbachi tuningcég.