Nem nő a Fiesta fölé – Ford EcoSport ST-Line teszt
Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Ford EcoSportot a dízel után benzinmotorral is kipróbáltuk. Az egyliteres EcoBoost motorhoz ST-Line felszereltség is járt, amely jóval dögösebbé tette a szabadidő-autót.
A címben szereplő képzavar szándékos. Természetesen az EcoSport magasabb, mint a Fiesta, azonban a hasmagasság és a kasztni növekedése még nem jelenti azt, hogy valóban többet is kapunk. A tavalyi ráncfelvarrás szerintem nagyon jót tett az eredetileg Dél-Amerikából származó EcoSportnak. Immár sokkal jobban illeszkedik a márka arculatába a legkisebb kékoválos szabadidő-autó és az ST-Line csomag még csinosabbá teszi. Persze az arányai továbbra is furcsák. Megmaradt a nyúlánk testalkata, amelyből első pillantásra arra következtettem, hogy nem lehet valami nagy élmény vele a kanyarodás. Bevallom őszintén, tévedtem, szóval továbbra is igaz a mondás, ne ítélj első látásra! Azonban nem szaladok ennyire előre.
A néhány milliméter híján 4,1 méter hosszú EcoSportot nem csak csinosabbá, de valóban sportossá is teszi az ST-Line csomag. Ha nem lenne a hűtőrácson két vízszintes vonal, akkor szinte teljesen méhsejt mintázatúvá válhatna, ami még tovább erősítené a sportos hatást. Az autó oldaláról eltűntek a fényezetlen műanyag idomok, ugyanakkor a krómdíszeknek is búcsút inthet, aki a sportosabb megjelenésre vágyik. Jár hozzá viszont látványos, 17 colos könnyűfém keréktárcsa és egy szolid kis hátsó légterelő a tető folytatásaként. Hátul azonban megmaradt az egyik legzavaróbb részlet, méghozzá az oldalra nyíló csomagtérajtó, ami igencsak kényelmetlen helyzeteket szülhet, amennyiben nem elég körültekintően választ parkolóhelyet a vezető. Öröm az ürömben, hogy a csomagtér mérete a maga 356 literes alap térfogatával átlag feletti ebben a méretkategóriában, ráadásul 1238 literre bővíthető.
Az EcoSport a frissítés ellenére a Fiesta előző generációjának alapjaira épül, és az utastér anyagai sem hozzák azt a nívót, amely az aktuális Fiestában érezhető. Egyszerre van jelen a belső térben az igényes bőr és az olcsó hatású műanyag. Előbbire jó példa a nagyon kellemes fogású kormánykerék és az ülések, amelyek a bőr mellett szövetkárpitot is tartalmaznak, utóbbi pedig a középkonzolon és az ajtóburkolatokon tűnik fel. Az ülések egyébként deréktájon jól tartanak, viszont a combtámaszuk eléggé vékonyka, így az oldaltartásra kap egy közepes osztályzatot. Viszont az alumínium pedálok még ha túlzásnak is tűnnek egy kicsi SUV-ban, szerintem jól jönnek a sportos hangulat fenntartásához.
De hogyan viselkedik az egyliteres EcoBoost motor egy szabadidő-autóban? A Fiesta Vignale modellben meggyőzött a létjogosultságáról a kis háromhengeres egység. Azonban a Fiesta majdnem 200 kilogrammal könnyebb, mint az EcoSport. A szabadidő-autó ugyanis 1280 kilót nyom a mérlegen, ám ennek ellenére nagyon virgonc ezzel a 140 lóerős motorral.
Pörgetve jön meg igazán az ereje, de a mindennapi igényeknek tökéletesen képes megfelelni a rugalmasságával. A kormányművet, a futóművet és a váltót ebben az autóban sem tudta elrontani a Ford.
Bár talán a váltókar megvezetése a gyenge láncszem ebben a hármasban, még így is kimondottan élvezetes a fokozatok között barangolni vele, a futómű pedig nagyon kellemes meglepetés számomra, aki mint az elején leírtam, már első pillantásra elszomorodtam az autó magas építése miatt. Kiválóan fekszi az utat az autó! Természetesen nem hozza a Fiesta szintjét, nem hazudtolja meg a fizikát, ám szabadidő-autóhoz mérten minimális a dőlés vagy legalábbis az érzete a tempós kanyarokban. A feszes hangolás és a 17 colos felnik miatt határozottan érezni minden úthibát, ám mégsem kényelmetlenül pattog át rajtuk az EcoSport. Ráadásul egy sportos hangulatú autónál én ezt inkább a pozitívumok javára írom.Sarkalatos pont viszont az EcoSport ára. Alapfelszereltséggel 6 795 000 ezer forintért vihető haza a 140 lóerős turbómotorral az ST-Line, a gazdagon felextrázott tesztautó árcéduláján viszont már 7 938 000 forint szerepelt. Persze ebben tényleg benne volt minden földi jó. Az alapfelszereltség is tartalmazza többek között a kulcs nélküli indítórendszert, az automatikus klímaberendezést, a hátsó parkolóradart és a sebességtartó automatikát.
A tesztautóban azonban még helyet kapott - a teljesség igénye nélkül - az elektromosan nyitható napfénytető, a tolatókamera, a hátsó mellé első parkolóradar is, továbbá a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető holttérfigyelő rendszer, adaptív Bi-Xenon fényszórók és a korábban már említett finomságok.
Ennek ellenére érdemes belegondolni, hogy a Fiesta Vignale a frissebb technikájával több százezer forinttal kedvezőbb áron vihető haza. Persze az nem a manapság oly divatos szabadidő-autó, ám muszáj elárulnom ezzel kapcsolatban, hogy jómagam sűrűn járok „telkezni” és a simább földutakon, amelyek néhol murvás és aprókavicsos karaktert öltenek, simán boldogultam az alacsonyabb hasmagasságú Fiestával is. Amennyiben mégis a magasabb szabadidő-autók között nézünk szét, akár még a nagyobb kategóriában is vadászhatunk ennyiért, igaz nem ilyen bőséges felszereltséggel.
Amennyiben nem elírás a gyorsulási érték, ez közröhej. 11.8 sec 100-ra? A Sport felirat mit keres rajta? A marketingesek megint nagyot alkottak……….
Fogalmazzunk. úgy hogy elírás, de a szerző nem tehet róla: 10,2 a helyes érték. Sőt ilyen sincs benne: adaptív Bi-Xenon fényszórók – helyette statikus bi-xenon és kanyarfényszóró van.
Kedves ÁB!
Megmértem a gyorsulást. Neked is a saját mérésed alapján jött ki a 10,2?
A fényszórót a Ford felszereltségi listájának alapján írtam, mert ugyanígy fogják megtalálni, akik ott keresik.
Hát nem tudom. Nem rég láttam közelről egy ilyen EcoSportot. Keskeny, magas, kicsike kerekekkel. Olyan, mint egy indiai kisbusz, amiket lehet látni néha filmekben.
mivel lett mérve az a gyorsulás? 11.8 azért az amúgy viccnek is rossz, ha igaz és SPORT, bár ott van előtte az EKÓÓÓÓ 😀 😀 😀 😀 mint zavaró tényező, de azért mégis…nah.
ha valóban 1280 kiló és valóban 140 lovas, akkor ennek bőven 10 alatt kellene 100-on lennie, illetve „bőven”, számításaim szerint valahol 9sec (8.5-9), sofőrrel a gps 100, persze nem szentírás amit mondok.
na néztem egy tecső videót, korrekt váltásokkal 9.4-9.5sec volt az óraszerinti 100 (ami nyilván 96 körül van valójában, óraszerinti 106km/h-n 10.2 sec alatt volt, ami a valós 100 kb.