Nem német prémium, mégis elegánsan érkezünk

Piaci körkép: elegánsabb középkategóriások 2,5 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legyen fiatalabb 8 évesnél, legyen nagy és lehessen vele megjelenni. Iriggyé tehetjük a szomszédot egy 2,5 milliós középkategóriással?


A gyerekek már lassan kirepülnek, de még jó 10 év munka hátravan a nyugdíjig. Az üzleti életben fontos a jó megjelenés, egy fehér Astra rang alatti lenne, de nem érkezhetek a BMW-Audi-Mercedes trió semelyikével, az rossz fényt vetne rám, hiszen hivatalban dolgozom vezetőként. Vagy magánpraxisom van, igaz, nem megy úgy, mint a válság előtt. Milyen 8 évesnél nem öregebb középkategóriásra frissíthetek 2,5 millióból? Mindenképp ezüst színű kell legyen és dízel, sokat futott, levetett cégautó?
Hirdetés


Még egy kitételt tennék, mivel magunkat nem valami múltba révedő olcsójános képében szeretnénk feltüntetni, ezért a megszűnt autómárkákat most hagyjuk. Hiába van, vagyogat még a Saab is, hiába ülnék én is szívesen egy 9-3-as volánja mögé, ezeket most inkább hagyjuk. Olyan kocsi kell, amivel lehet autózni és meg is lehet jelenni, hiszen az első benyomás fontos. Középkategóriásunkról rögtön tudni fogják, hova szeretnénk vele tartozni. Legyen dízel, automata, összkerekes, kombi vagy ferdehátú.

Kézenfekvő lenne a Volkswagen Passat, hiszen úgy nagy általánosságban jó autó, és valóban meg is felel a kívánalmaknak. Nagyon is, hiszen a legújabb B8-ast már prémiumautónak szánja a gyár, de ha kicsit visszanézünk, akkor a B5,5-es 2000-es megjelenése óta érezhető ez a törekvés, elég ha a krómozásokra és a W8-as motorra gondolunk. Mindezek mellett a Passat egyben megmaradt nagynak és takarékosnak, családi autónak főleg kombiként alkalmas, hagyományosan van belőle összkerekes és már CC néven négyajtós kupé is. Amit 2,5 millió forintból ma kaphatunk a magyar forgalmis, szemre rendben lévő példányok közül, az mégis egy kicsit riasztó számomra.

A legígéretesebb kihalászott, a táblázatban szereplő példányokra sem bólintanék rá jó szívvel. Vagy alapfelszereltségű, satnya szürke, kiszanált céges autót kapunk normálisnak ígért futással, vagy kissé lehasznált, jobb felszereltségű dízelt. Vagy esetleg egy, a képek lapján kicsattanóan szép benzines kombit, ami bár nekem szimpatikus lenne, de az FSI-ről nem sok jót hallottam, ezért azt is kihagynám. Ha a presztízs nem számít, de a méret igen, vagy csak nem tetszik a kötőhártya-gyulladásos szemeket mintázó első lámpa, akkor a Skoda Superb lenne a megoldás, ebben az árban csakis az első generációból, még adagolófúvókás PD TDI dízellel.
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS Distinctive 2006 183 000 1 899 000
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 16V Distinctive 2007 132 000 2 149 000
Citroën C5 2.0 HDi Prestige 2008 217 000 2 290 000
Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi Collection (robotváltós) 2011 150 000 2 420 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia (5 ajtós) 2009 136 000 2 390 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Executive (automata) 2009 115 000 2 489 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (kombi) 2008 183 000 2 399 000
Honda Accord 2.0 Comfort 2007 126 000 2 590 000
Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi Executive 2006 182 000 2 350 000
Lexus IS 220d 2006 148 000 2 890 000
Mazda6 Sportkombi 2.0 CD CE 2007 124 000 1 999 000
Mazda6 Sportkombi 2.0 CD TE 2006 119 000 1 799 000
Opel Vectra 2.2 Elegance (automata, 5 ajtós) 2006 128 000 1 690 000
Opel Vectra 1.9 CDTI Elegance 2006 143 000 1 890 000
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Sport (automata) 2009 141 000 2 799 000
Peugeot 407 1.8 Confort 2008 113 000 1 890 000
Peugeot 407 SW 2.0 HDi Premium 2009 136 000 2 199 000
Skoda Superb 1.9 TDI Comfort 2007 118 000 2 340 000
Skoda Superb 1.9 TDI Elegance 2008 178 000 2 299 000
Subaru Legacy Kombi 2.5 Comfort 2006 152 000 2 390 000
Toyota Avensis 1.8 VVT-i Sol 2006 139 000 1 979 000
Toyota Avensis 2.2 D-CAT Executive 2006 135 000 2 499 000
Volkswagen Passat Variant 1.6 FSI Trendline Tiptronic 2008 106 000 2 390 000
Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline 2007 141 000 2 449 000
Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline 2007 128 000 2 390 000
Volvo S60 D5 Summum (automata) 2006 165 000 2 280 000
Volvo S60 D5 Kinetic 2006 158 000 2 450 000

Bár a kínálat elég nagy a Használtautó.hu[/url] adatbázisában, én csak ismert előéletű Passatot vennék, vagy gyűjtögetnék egy drágább példányra. Hiába, ha egy termék slágergyanús, akkor az ára magas, a kínálatban pedig megjelennek a megkérdőjelezhető minőségű darabok. Ugyanez persze igaz a Toyotákra is, amikről elterjedt, hogy csak tankolni kell beléjük. Minden legendának van persze alapja, de egyik autó sem a karbantartás teljes hiányára van kitalálva. A második generációs, 2003 és 2009 közötti Avensisekben itthon is nagyon gyakoriak a dízelek. Itt jelent meg a Toyota akár 180 lóerős 2.2-ese, de a régebbi 2,0 literes dízeleket is szeretik a gazdáik, hiszen jók és keveset esznek. Én Toyotából mégis a benzinesre szavaznék, az 1.8-as is bőven elég ebbe a kasztniba és jóval kulturáltabb, mint akármilyen dízel. Egyetértek minden Avensis-vásárlóval, de ha a szívemre teszem a kezem, akkor be kell ismerjem, valami extrábbra vágyom nála.

Mint amilyen a Honda Accord előző és a Mazda6 kettővel ezelőtti, nagyjából egy időben megjelent generációja. Az én szememben ez a két japán autó jelenti azt az új korszakot, amikor már nem követték, hanem diktálták a divatot. A 6-os sportos ívei, az Accord penge lámpája nekem egyaránt nagyon tetszenek. A mai kínálatból inkább a dízel kombik tűnnek ki, benzines talán a Hondából akad több eladó. Ha viszont nem jönne jól, ha minden sarkon ugyanilyen kocsi állna, mint a miénk, akkor a Subaru Legacy is szóba jöhet. Állandó és szimmetrikus összkerékhajtásával, alacsony súlypontjával télen, egy jó gumigarnitúrával nagy király a subarus, de ennek is ugye ára van. A menő, keret nélküli ablakok sosem lesznek olyan zajtalanok, mint a kommersz keretesek, az összkerékhajtás túlsúlyát meg nyáron, száraz úton is cipeljük, így a boxer étvágya nem lesz túl alacsony.

A Ford Mondeo bezzeg egyszerű és nagyszerű, méretben csak a Superb párbajozhat vele, ők a mezőny legnagyobbjai - ha az egységnyi pénzért kapott hely számít. A még éppen futó, 2007 óta gyártott generáció egyelőre nem lelakott melósautó, ha nem is prémium, de egy szebb példány elegánsnak hat. Nagy a választék C Vectrából is, de már rég nem hiszi róla senki, hogy presztízsautó. Érdemesebb a kevésbé kommersz és szebb utódjára, az Insigniára összespórolni a pénzt. Az első évjáratokból akad nem vészesen sokat futott még 3 millió forint alatt is. És ha már a kijelölt keretet átléptük, akkor lehetne szemezni akár egy Lexus IS-sel. A két krómozott kipufogóvéget, meg a V6-os selymes hangját ennyiért persze elfelejthetjük, de a némileg illúzióromboló - amúgy tökéletes -, fentebb már említett 2.2-es Toyota-dízellel miénk lehet a körképben szereplő autók legelegánsabbika. Ott vannak még a francia indulók is. A Citroën C5 jó és csinos autó, de talán még túl új, ezért nem elég olcsó. Sokan félnek ma is a hidropneumatikus rugózástól, de egyrészt már nem mindegyikben alapfelszerelés, másrészt elégé kiforrott lett az évek alatt. Az átlagosabb Peugeot 407-esből ennyiért viszont relatíve keveset futott, üvegtetős, bőrkárpitos, gyári navigációs kombit is kapni.

És hogy a racionalitás mellett a szív is kapjon egy kis teret ebben a nem éppen túl fantáziadús mezőnyben, becsempésztük az Alfa Romeo 159-est is. Talán a legjobban vezethető, dacára elég nagy önsúlyának. Belseje nagyon finom, olaszosan sportos-elegáns, de nem öregszik csúnyán, hála a General Motors által rájuk erőltetett minőségbiztosításnak. Bár a gyár nagyon szerette volna, presztízse pont annyira marad el a sportos középkategóriásként vele szembeállított 3-as BMW-től, mint az ára. Az 1,8 milliós benzines 159-esek a velük egykorú, nagyjából tudásban is hasonló 3,5 milliós BMW-k ellenében diszkontajánlatot jelenthetnének. Megdöbbentően nagy a még ma is elegáns Volvo S60-asoknak is az értékvesztése. Az öthengeres automata dízel újkori ára 13-14 millió forint lehetett, ma meg már 2,5 millióért miénk lehet 6 évesen. Bár nem rossz autó, de az alternatív szerelők listája itt nem olyan hosszú, mint a gyakoribb márkáknál, viszont az alkatrészárak prémiumautósak. Akármelyik középkategóriást is választjuk, a körültekintés, a szerelő tanácsának kikérése motorokról, változatokról nem butaság. Ennyi pénzért már jót vár az ember, nem csak egy valaha szép autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

23 thoughts on “Nem német prémium, mégis elegánsan érkezünk

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Laguna III. generáció!!! ebbe az árba simán belefér egy full extrás kombi is, automata váltóval, 2.0dCi motorral szerelt példány, 7 literes fogyasztással és dinamikus, 150LE-s lánchajtásos motorral. Francia kényelem, kllemes belső tér – nem gagyi német műanyag – , megfizethető szervíz és alkatrész költség.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Nah hát azért írtam, hogy az „egyik legmegbízhatóbb” nem tudom hol olvastál legmegbízhatóbbat. Csak annyi baj van vele mint a többivel, vagy annyi sem. És MO legnagyobb Alfás klubbjába is érdemes beleolvasgatni, mik a hibák. Csak annyit mondok minden autóval csak ennyi baj legyen 🙂 Nyugodt szívvel ajánlom.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Fontos a jó megjelenés…, rang alatti lenne…., rossz fényt vetne rám…., múltba révedő olcsójános…
    Szerencsére nem forgolódok sűrűn olyan körökben, ahol az alapján ítélnek meg elsőre, hogy milyen autóval jöttem.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Hogy kerülhet bele bármilyen javasolt autók listájába az IS220d a 177hp-s d4d motorjával? Az a motor a segglyuk a dízel motorgyártás testén… A másik meg az 1. generációs Mazda6 2.0-s dízelje.

    Ebben az árkategóriában Honda Accord (dízel vagy 2.4 benzin), mert megbízható és a tipikus dízel bajai is olcsón javíthatók.
    A Mondeo mert hatalmas nagy és jó az ár/érték aránya.
    Vagy az Alfa mert szép.
    Mondeo-t meg külföldiából. Bepapírozva is megvan simán egy 200ekm-nél kevesebbet futott 2008-as dízel kombi 2,1-2,2mFt-ból. És egy rizikófaktor ki van iktatva: a magyar kupec….

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Úgy látszik nem kopogtam le elég jól azt hogy nincs baja a kocsinak… tegnap majdnem kigyulladt egy 8 éve beszerelt tuning dobozka miatt ami zárlatot kapott … 😀 az utcában ahol parkoltam szinte minden járókelő azt találgatta melyik lakás ég mert olyan rohadt büdös égett szag van … közben meg szépen fortyogva kilehelte lelkét a motortérbe beépített kütyü … tanulság ebből ? HA NEM ELÉG AGYÁRI LÓERŐ VEGYÉL ERŐSEBB MOTORT ,DE NE SZERELTESS BELE SEMMIT !!! 😀

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Oseim se vasarnapi misere jarosak,de 15e-nel tobbet nem mennek.
    Es igaz hogy odahaza ha sokan meglatjak hogy 10eves 250-300e km azt mar bonto szokevenynek kialltjak ki.
    Hat majd ha egyszer a Mondeom is elado sorba lessz azt hiszem tepem a fejem a 400e-re miatt.
    De en nem riadok meg minden autotol ha sok a km benne a mostani Fabia is 300e felett van.
    De ennel a fodarab amit cserelni kell egyszer az a karosszeria,mert lerohad a motorrol…
    Viszont egy Renault dizelbol ennyi km-mel gondolkodtam volna vagy Fordek PSA dizeljenel,de ha az eloelete tiszta es nem 20e 25e km kent viszik szervizbe hanem 15,vagy 10 az mar jobb remenyt sugal.
    De a franc tudja a maiaknal,a hej alatt szinte ugyanaz sokminden…
    Es ha egyszer odahaza a kocsi adojat ugy merik mint nyugaton akkor az is uj dizelt vesz aki evi 5e km megy(olcsobb a fentartasuk).
    Nekem 1evre a Fabia kevesebb mint a fele a Focusehoz viszonyitva(az volt regen,UK)
    Es akkor a fogyasztast nem szamolom az is elegge szamottevo.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Sok fugg a karbantartastol,hasznalattol…
    Legtobbszor a velemenyekben a vege a legjobb,hasznalt km szama es odairja h 4e,10e
    es semmi baja nem volt…
    En jobban ertekelem az olyat mint en es a 626osomat 11ev 110e,120e km kopo alkatreszek
    1db feltengely(az is azert,mert bontottat raktam bele a tores utan es indulnom kellett vele)
    De a velemenyek elenyeszo szazaleka ilyen.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Milyen sokunknak van VW 1.9ese,nekem is az van,de az enyim SDI:)
    2,5millaig nyujtozkodnak en Focus,C-max,Octavia,Accord,Avensis es Versoja,Touran,Mazda 6
    vonalon indulnak es amelyik elobb jon az nyer…
    Mint most is Priust vagy Fabiat kerestem jott egy Fabia es az nyert a bargyu kepevel…

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Van, amivel egyetértek, van amivel nem. Az átleg magyar autós évente 10-15 ezer km-t megy. Ez az átlag, és nem a vasárnapi autós. Aki évente 30-40 ezer km-t megy, az az esetek 90%-ban céges kocsival jár (az új autó eladások 75%-a amúgy is céges eladás).
    Nem vagyok új autó párti, de én is meggondolnám, hogy egy bizonytalan előéletű 5-8 éves dízelért mennyi pénzt adnék, adnék-e egyáltalán. 3 millióért kapok egy dízel 4-5 éves Mondeot, egy új 1.6-os benzines Focus kombit meg 3,5-ért már el lehet hozni akcióban.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Az , hogy a ” legmegbízhatóbb autó ” azért általános véleményként talán nem kéne elfogadni . Neked nem volt vele bajod – ez oké , és egy véleményt jelent.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Az Alfa 159 az egyik legmegbízhatóbb autó ebben a kategóriában, megkockáztatom, hogy a Passat-nál is megbízhatóbb, de legalábbis nem szakadnak le évente az ablakok stb…JTDm motor? Kimegy a világból. Az értékvesztés pedig azért jó, mert én is meg tudtam venni 🙂

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Nyugaton nem csak taxinak vesznek az emberek dízelt, használati szempontból sok előnye van, így nem a fillérvadászaból szedik össze a motor és az üzemanyag felárát. 15e kmnél is simán meg fogja érni.

    Ettől függetlenül a magyar piacra én sem erőltetném a dízelt, ha csak kevés a rendes benzines, nem is veszik őket újonnan.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Használt autó vásárlóknak nem árt tisztában lenni , hogy az eurotax 15.000 km/év futásteljesítménnyel számol de ilyen keveset csak a vasárnapi sofőrök használják a kocsit … gondoljunk bele hogy egy átlag évi 30.000 km et futott 8 éves kocsiban hogyan lehet 120.000 km a valós 240.000 km-hez képest mint itt a fenti táblázatból kiderül ??? Aki új korában diesel autót vesz az nem azért teszi hogy az újraértékesítéskor a leendő gazdája jól járjon vele mert olyan kevés kilométer van benne hanem azért hogy ő sokat megy ” többet mint az eurotax évi 15.000 km es átlaga ” és az üzemanyag költségeken így akar spórolni … ” GONDOLKODJUNK BÉLÁIM … !!!” Ráadásul az autógyártók sem hülyék a garancia időig kb kihúzza az autó nagyobb javítások nélkül mert azt nekik kellene állni a gari idő után pár hónappal évvel meg előjön valami fő alakatrész hiba … ezt azért találták ki így mert általában 3-4 évente a kocsikat cserélik az első gazdának ne legyen vele nagy gondja a második gazda meg ha nem vesz újat vegyen bele alkatrészt … ilyen 1szerű !

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Az 1.9 PD TDI az egy jó motor a maga 105 -115 – 130 lóerejével nekem is ilyen van és még idáig hogy lekopogjam semmi komolyabb bajom nem volt vele 275.000 km alatt viszont az ismerősöm sokkal szarabbul járt 2.0 PD TDI passatot vett mert neki az 1.9 az túl pici volt szerinte ” szerintem közútra és városba pont optimális motor „.Pd elemek cseréje 4 évesen + 7 éves korában hengerfej repedés komplett hengerfej csere ez a két kis móka 2 millióba fájt az autó meg ér kb 2 max 2.4 milliót most hogy ráköltött ennyit 😀

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Superb tulajként csak jókat tudok mondani az autóról. Én 2,4-ért vettem annak idején, 1.9 PD TDI-vel, gond nem volt vele egy szál se. Kötelező szervizek időben elvégezve, más nem is kellett az autónak. Nagy, kényelmes, jól megy és keveset fogyaszt.

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Német autó párti vagyok, de ezek közül csakis Avensis v. Accord…

    Egyébként jó ötlet a vegyél kisebb autót, fiatalabbat… de nem annak aki 192cm és 120+ kg 🙁

    Párommal épp T25 D4D Avensist keresgélünk, és lehet találni nem reménytelen példányt, csak hagyni kell 500k-t a zsebben a meglepikre. Na ez nem szokott sikerülni ebben az országban…

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Nem igazán értem ezt a rovatot. (Mit vegyünk x millióból?), most tényleg az a cél, hogy mivel tudjuk a szomszédot jobban lelépni, földbe tiporni?
    Szerintem fordítva kellene gondolkozni. Megnézni, melyik autó tetszik, és szépen összegyűjteni a pénzt hozzá (hitelt elfelejteni), és ha meglesz sem kell dicsekedni.
    De M.o-n az a lényeg, hogy mutassunk is valamit a külvilágnak…
    Bár nekem még messzebb van a nyugdíj, de nem így gondolkozom (3 új autóval a hátam mögött)

  • 2017.10.29. at 06:15
    Permalink

    Ki mondjuk bevásárol egy Vw FSI ből főleg ha az 1.6 os egy ekkora bódéval az igen csak bátor ” főleg úgy hogy csak 98 benzin jó bele mivel a 95 től lerakódások keletkeznek benne és a fogyasztása sem áll meg 8 liter alatt közúton városban meg inkább 11 mint 10 ennek cserébe viszont nem megy gyorsan ” ugyan ez vonatkozik a 2.0 pdtdi motorokra 8 éves korukra várható legalább egy pd elem csere amit bármilyen meglepő is de 1 helyett célszerű mind a 4et kicserélni mivel az új teljesen más befecskendezési képet fog mutatni mint a másik 3 amiben már van legalább 200.000 km … ebből adódóan tönkremegy a 2tömegű lendkerék az egyenletlen terhelés miatt és a másik 3 sem fogja sokáig húzni ha már az 1gyik meghalt közülük . ha hozzá vesszük , hogy 8 évesen 2.5 be kerül + legalább 1 milliót rá kel száni majd idővel akkor máris 3.5 ről beszélünk ami már nem olyan jó vétel . Én inkább azt javasolnám hogy aki ennyi pénzt szán használt autóra az inkább válasszon 1-2 kategóriával kisebbet de fiatalabbat 2-3 éveset és lehetőleg szívó benzinest mint a fenti felsorolások közül bármelyiket . Ideje lenne már megérteni , hogy nem státusszimbólumnak kell megvenni olyan kocsit amire éppen hogy csak megvan rá a pénz és ha valami elromlik akkor meg nincs rá pénz a javításra … egy autót nem csak megvenni drága ” Magyar viszonyokhoz képest 2 hanem fenntartani is legalább annyira költséges mulatság …

  • 2018.02.01. at 11:59
    Permalink

    Ennel baromsagot amit ebben a cikkben lehet olvasni, mar csak a hozzaszolasokbol tudtam. A kedvencem:

    a 159 szervíz látogatása nem lesz sűrűbb, az S60asnál viszont bosszantó hogy évente kell átvizsgálni.

    uristen… minek dumal aki barmelyiket is csak kepen latta? A 159-es ugyanugy a legmegbizhatatlanabb autok koze tartozik mint az elodei, egyaltalan nem valo haszonautonak (mndjuk szerintem leginkabb semmire sem valo, nem tudom hol reprezentativ az alfa manapsag, legfeljebb reprezentalod hogy milyen szerencses vagy, hogy eljutottal vele A-bol B-be). A Volvo amellett hogy valoban reprezentativ, kenyelmes, es meg olcsobban is fenntarthato, eszmeletlenul szetcsaphatatlan konstrukcio, ami a vilagbol kimegy ahogy mondani szokas, akar hanyag, karbantartasra csak a legszuksegesebbet kolto tartasban is.

Vélemény, hozzászólás?