Nem Mondeo! Ford Vignale teszt
Ford Vignale Kombi 2.0 TDCi AWD PowerShift automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy néz ki, mint egy Mondeo, ám átveri a külső szemlélőt, a Ford Vignale több annál, joggal nevezhető prémiumautónak. De vajon beveszi ezt az utca embere?
Nem Mondeo! Az új Ford Mondeót már ötajtós dízelként és szintén ötajtós, turbós benzinesként is teszteltük, a kombit viszont még mindig csak várjuk, mert most sem a kombi Mondeót hajthattuk. Hiába megtévesztően néz ki úgy a tesztautó, mint egy nagyon gazdagon felszerelt Mondeo, ez még annál is több. Ez a Vignale széria, amiről láthatóan még a Ford sem döntötte el teljesen, hogy Ford Mondeo Vignale vagy Ford Vignale néven fusson. Az eredendően amerikai, de erős német kötődésű és amúgy spanyol gyártású prémiummodell az olasz Alfredo Vignale karosszériatervező, illetve -építő nevét viseli. A recept viszont egyszerű: végy egy Mondeót, tedd bele minden tudásodat, és add el némi felárral.
Külsőségek. A karosszéria elemei nyilván azok, amik a Mondeón is megtalálhatók. De újak a lökhárítók, más a hűtőmaszk, a felirat a sárvédőn és még az amúgy opcióként elektromos mozgatású csomagtérajtó krómcsíkjába is belekerült, hogy Vignale, törje csak a fejét a dugóban mögöttünk álló, hogy az meg mi. Amúgy LED-esek a hátsó lámpák, miként a fényszóró is az, természetesen adaptív, futófényes irányjelzős, dögös, erős fényű. Ez persze a Mondeón is szerepelhet, csak itt alapáron jár. Ettől lesz a Vignale mindenképp komoly megjelenésű. Ebből nem lesz lemezfelnis, kerékből ugyanis alapból 18 colos, természetesen egyedi dizájnos könnyűfém jár.
Belső értékek. Valójában a legkevésbé fontos az, hogy kívülről milyen a Vignale. Mert kívülről valóban nem sokkal több, mint egy Mondeo. Oké, számos apró részlettel különbözik, de nem azok fogják eladni. A belseje és a vezethetősége fogja. Az, hogy módosítottak a futóművén, komfortosabb és élvezetesebb lett, közvetlenebbnek tűnik a kormányzása, és ami a leginkább meglepő, a hatfokozatú duplakuplungos automatával szerelt 180 lóerős - itt belépőnek számító - dízel összkerékhajtással élénkebbnek mutatkozott, mint a kéziváltós ötajtós Mondeo ugyanezzel a motorral. Ha nem én próbálom, nem hiszem el. Persze magamnak sem hiszek én mindig, mindent el. Így aztán odaadtam a Vignalét egy olyan kollégának, aki szintén próbálta az ötajtöst, s úgy adta vissza az amúgy természetesen zsebben hordható okoskulcsot, hogy ez tényleg egy másik autó, egy nagyon jó autó. Kellemes városban, élvezetes országúton, autópályán pedig egy nagyon jó hosszútávfutó. Extra zajszigetelést kap a Mondeóhoz mérten, de még három mikrofonon és rejtett hangszórókon alapuló aktív zajkioltórendszer is került bele. A működése észrevétlen, viszont az autóban érzésre és zajmérőnk szerint is csend honol.
Centizzünk! Nem csupán érzéki csalódás, hogy a steppelt bőrbe varrott ülések sokkalta kényelmesebbek, mint a Mondeóban. Valóban méretesebbek, a tömésük pedig pazar. Légpárnákkal tucatnyi módon szabályozható, valamint a sofőr és az utas oldalán egyaránt olyan komoly masszázs kapcsolható, hogy azt még luxusautók is megirigyelhetnék. Oké, feláras, 339 ezer forint a "prémium komfort ülés csomag", de azt kell mondjam, megéri. Hátul is jók, hosszú ülőlapúak az ülések. A lábtér nem olyan nagy, mint a Mondeóban, főként ha a korábbihoz mérjük, de így is bőven elegendő. A középső hely persze csenevész, de egy prémiumautóban ez bizony így szokás. A belső szélesség pazar, abban a középkategória óriásának tartott Skoda Superbet vagy a Volkswagen Passatot is lepipálja a Vignale. Csomagterével az összkerékhajtás miatt valamivel szűkebb egy alap Mondeónál, pláne az előzőnél, de azért így is kereken 500, üléshajtással 1650 litert pakolhatunk tele, a támlák döntése egyszerű, a nyílás teljes értékű, küszöb nincs, a raktérperem alacsony.
Magas nívó, magas ár. A Mondeóból faragott Vignale prémiumkombi esetén a 180 lóerős dízelmotor az alap. Az ellátmány igencsak korrekt, sok más mellett a már említett LED fényszórókat, steppelt bőrkárpitot, fűthető szélvédőt vagy a kormányoszlopról is kapcsolható automataváltót és összkerkékhajtást is tartalmazó, amihez mérten a 12 364 000 forintos vételár nem rossz. A nyitható panorámatetős, navigációs, távolságtartós tempomatos, hűthető-fűthető masszázsüléses tesztautó persze már 13,9 millió forint körüli árért lenne megkapható. Nem olcsó, de tudása sem szerény, ára pedig a prémiumkategóriában - ahonnan belső jellemzői alapján nem kell kinézni - egészen nyerő. Ráadásul 3 év/150 ezer kilométeres garancia, extra törődés, például havonta egy ingyenes külső-belső takarítás is jár hozzá a Fordtól. Ha lehet ilyet mondani, a Vignale egy józan választás a prémiumautóra vágyóknak. Igazán érdekes persze 3-4-5 év múlva, használtan lesz. Most még nyitott a kérdés, hogy vajon mennyit őriz majd meg felárából, az ingyen mosás pedig csak az első, újonnan vásárló tulajnak jár.
Árak
Tesztmodell alapára
12 364 000 Ft (2015.09.16.)
Tesztautó ára
13 917 000 Ft (2015.09.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
132 kW (180 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2000-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4867 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1501 mm
Saját tömeg:
1664 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
500-1650 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
870-960 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
515 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1385 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1130 mm
Csomagtér magassága:
440-700 mm
Csomagtér hossza:
1090 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2090 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
730 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
duplakuplungos automata - 6 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 2000-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
132 kW (180 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
CO2-kibocsátás:
137 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
ha az első tulaj hölgy, egy alsó-felső mosást beválalok
4-5 milliós kedvezménnyel biztosan megveszik.
gogol íz jour frend! (és most képzelj ide egy dupla arcpálmát)
Volt valamikor az 50-es években egy Fiat Vignale nevű sportkocsi – a Fiat nem védette le ezt a nevet? Bár Sierra is van Fordból és Tatából is.
Igen, a cégeknél sikeres lehet, én a magánvásárlókra gondoltam.
Flottavásárlóknál (és Magyarországon szinte alig van másmilyen) nagyon jó lehet a semennyire nem hivalkodó márkanév. A válság elég sok vállalatnál helyezte Európa szerte előtésbe a szerény megjelenés igényét. Szóval szerintem akár még lehet is piaca egy ilyen modellnek, gondolj a Skodára. A Superb is hihetetlenül sikeres lassan 10 éve, az Octavia pedig tarol.
Tényleg a név miatt nem lesz sikeres, hiába nagyon jó mint autó, nincs meg a prémium presztízse. “Csak egy Ford”. Nem adja meg a felsőbbrendűség érzését, pedig ez a célpiacnak nagyon fontos.
Hát persze. Lehet az ideológiai gittet rágni, ettől függetlenül az autó élőben nagyon mutatós, vezetni nagyon jó. Volt alkalmam vele találkozni, engem meggyőzött annak ellenére, hogy sosem voltam márkarajongója a Fordnak.
Nem a Mondeóval volt a baj hanem a Ford márkanévvel. Vicces, hogy a VW avgy a toyota bármilyen xart is hoz ki, az emberek minőségről kezdenek el hadoválni. A Ford bármilyen prémiumegoldásookal is jönne, nem fogják megvenni, A Prémium Ford kicsit önmaga ellentmondása. Ezért volt jó ötlet a Premium Auto Group, de hát azokat a márkákat elszórták. Most meg ott áll egy sor prémiumfejlesztés a Volvütül és a Jaguartól amire semmi szükségük. Persze “nem került semmibe” ezeket levenni a polcról és leporolni, de azért ezt így bevezetni elég félszívű próbálkozásnak hat…