Az első éveiben sikeres volt a típus, utána fordult a divatirányzat
Idén júniusban áll le a Ford C-Max és a Grand C-Max gyártása a saarlouisi gyárban, jelentette be a Ford. A döntés a gyártó hosszú távú stratégiáját segíti, melynek célja, hogy újra nyereségessé tegye a márkát az európai piacon és a vevők igényeinek megfelelő modelleket kínáljanak, melyhez manapság inkább városi terepjárók szükségesek, amilyen például az
új Kuga vagy a nála kisebb
Puma. Ennek megfelelően a nem jól fogyó típusokat átalakítják vagy kivezetik. Ebben az esetben nem csak a népszerűtlenség lehet az ok, hanem az is, hogy időközben a Ford Focus harmadik generációja átadta a stafétát a negyediknek, a jelenlegi C-Max pedig még a hármas Focus alapjaira épül, így a gyártás még inkább gazdaságtalan lenne. A típus megszüntetése és a versenyképesség javítása miatt létszámleépítés is várható, a hírek szerint 5000 németországi dolgozójától válna meg a Ford, és elképzelhető, hogy az angliai létszám sem marad érintetlenül.
Kategóriájában ritka megoldás a tolóajtó
A C-Max második generációja 2011-ben mutatkozott be, rögtön kétféle karosszériával: a kisebb változat ötülésesként volt elérhető (hossz: 4,38 méter), a nagyobb Grand C-Max néven érkezett hátul tolóajtókkal és 452 centis hosszúsággal. A típus eltűnésével eggyel csökken az
állami támogatással megvehető hétülésesek száma, ugyanis a Grand C-Max hét férőhellyel is rendelhető. Az Egyesült Államokban konnektoros hibridként is kínált egyterűt nálunk egyliteres, 1,5-ös és 1,6-os benzinessel, 1,5-ös, 1,6-os és kétliteres dízellel kínálták. A típus kivezetésével a saarlouisi üzemből ezután csak Ford Focusok gördülnek ki.
Egyelőre nem lesz folytatása, két generációt élt meg a típus