Nem maradt el a roncsderbi a Daytona 500-on sem
Nézd meg egy helyen az idei Daytona 500 összes balesetét!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pedig majdnem megúszta a mezőny „Big One” nélkül. Már csak 10 kör volt hátra a versenyből, amikor megtörtént a baj.
Hogy mi az a Big One? Az amerikai autóversenyeken, bár többnyire leginkább a NASCAR versenyeken ezzel a kifejezéssel illetik azokat a hatalmas baleseteket, amelyekben sok autó érintett. És a szűkítőlemezes pályákon, mint amilyen a Daytona International Speedway, rendszeresen történnek ilyen balesetek, amelyek szerencsére nagyon ritkán járnak sérüléssel, viszont igencsak látványosak. (A szűkítőlemezes pályák lényegében Daytona és Talladega, a hosszú és meredeken döntött kanyarokkal rendelkező aszfaltcsíkok. Ezeken a pályákon visszaveszek kicsit az autók teljesítményéből a biztonság kedvéért. Egy szűkítő lemezzel korlátozzák a motor lélegeztetését).
Az idei Daytona 500 legnagyobb csattanását Paul Menard nyomulása okozta, aki a Ford Mustanggal megpöccintette az előtte száguldó Matt DiBenedetto Toyota Camryjét. Nem tűnik nagy koccanásnak, ám a körülbelül 320 km/h tempóval száguldó autóknak ennyi is elég, hogy az egyensúlyt elveszítsék. A Camry keresztbe fordult és az ezt követő káoszba 21 autó keveredett bele.
Az autókon elhelyezett kamerák felvételeit is megnézheted.
A verseny korábbi szakaszában is láthatott a közönség nagy csattanásokat, például Kurt Busch és Bubba Wallace találkozását, amelybe Jamie McMurray is belekeveredett.
Érdekes eset volt még a szervizút bejárata előtti incidens is. A superspeedwayeken nem könnyű művelet, amikor ki kell állni tankolni és kereket cserélni. Nagyon rövid idő alatt kell a majd két tonnás vasakkal 300 km/h feletti tempóról 88 kilométer/órára lassítani, ugyanis ez a szervizúton a maximálisan megengedett sebesség.
A Big One után piros zászlóval megállították a versenyt, amíg feltakarították a romokat. Ám az újraindulás után sem tudott eléggé higgadt maradni a mezőny, így még egy incidens kialakult az 500 mérföld „lefutása” előtt.
Végül Denny Hamlin nyert a Joe Gibbs Racing 11-es rajtszámú Toyota Camryjével. A Cup bajnokság pedig február 24-én, Atlantában folytatódik.