Nem lesz több kamu kipufogó, ígéri az Audi

A sportosság látszata kell, de a nagy kipufogó sokszor felesleges

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az A4-et váltó A5 és S5 modellek esetén minden az, aminek látszik, a ledugózott csövek korszakának vége.

Egészen kínos megoldással próbálják sportosabb kinézetűvé varázsolni bizonyos típusaikat a gyártók. Sok esetben nincs szükség látványos kipufogóra, mégis tesznek rá, persze megspórolva az egész rendszer borsos költségét csak a kivezetés vagány és sokatmondó. Az Audi még a sportmodellek esetén is megengedhetőnek tartotta ezt a módszert. A kifutó S5 TDI vagy az SQ5 esetén a négy végből kettőt lefalaztak, a másik kettőbe pedig egy sokkal kisebb csövet vezettek.
Az új A5 kapcsán bejelentette az Audi, hogy véget vetnek ennek a gyakorlatnak, ezentúl minden kipufogó valódi lesz. A németek a döntést a vevői visszajelzések alapján hozták, a vásárlóknak nem tetszett az imitált megoldás. Ez teljesen érthető, ha egy szemmel jól látható összegért kihoznak egy Audit a szalonból, akkor nem ilyen “aliexpresszes” megoldásra vágynak.
Hirdetés
Az új Premium Platform Combustion alapon érkező autók esetében az eldugott kipufogó koncepciójával is leszámolnak. A gyártók hajlamosak a hátsó lökhárító mögé rejteni a kivezetést, mint egy nemkívánatos részletet. Az Audinál ilyen sem lesz, a nagyobb autók bátran megmutatják a gázokat eregető csöveiket. A testesebb modellek számára fejlesztett PPC-re épül a következő Q5, Q7, Q9, az A7 és az A8/A9, ami egyben azt is jelenti, hogy bőven lesznek még dugattyús Audik a jövőben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?