Az új Ford Focus RS már nem valószínű, hogy elkészül (Fotó:xtomi.blogspot.com)
Az európai szabályozások több gyártónál is kalamajkát okoztak, fejlesztéseit most mindenki arra irányítja, hogy minél alacsonyabb hátránnyal legyen képes teljesíteni ezeket. A Fordnál emellett jelentős mértékű költségcsökkentési stratégia megvalósítása is folyamatban van, aminek a vásárlók által is észrevehető nyoma egyelőre a modellpalettán jelentkezik. Eltűnik a C-Max és a Grand C-Max, valamint a márka kisautója, a Ka+. Emellett egy további modellről pedig úgy hírlik, hogy már nem is fog elkészülni, ez pedig a Focus RS.
Egy francia lap, a Caradisiac egyik friss riportjából derült ki, hogy a Fordnál igencsak bizonytalan az összkerékhajtású sportmodell megépítése. Az új szabályozások alapján a kilométerenkénti károsanyag-kibocsátás nem lehet magasabb 95 grammnál, ami fogyasztásban nagyjából 4,1 litert jelent benzines és 3,6 litert dízel üzemű autóknál. Az elektromos hajtással is szerelt modellek (alacsony) értékei duplán (két autóval számolva) számítanak, a Fordnak ez lehetne az egyetlen esélye az RS-sel, ha valamilyen megoldással elektromos hajtással is ellátnák. Korábbi hírek szerint az volt a terv, hogy a hátsó tengely hajtását villanymotorral fogják megoldani, mellyel a rendszerteljesítmény 400 lóerő fölött lehetne. Ennek kifejlesztése most teljesen szembe menne a Ford stratégiájával, így egyre valószínűbb, hogy a legerősebb Focus a 280 lóerős
ST lesz a továbbiakban.
Hát persze, hogy az európai kínálatot nyirbálják meg, mi mást. Zöldike már facsarja is a vizet a kispárnájából 😀