Nem lesz több Focus RS?!

A Ford költségcsökkentő stratégiája kivégezheti a Focus RS-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jelentős költségcsökkentő stratégiát visz most véghez a Ford, melynek több modell utód nélküli kivezetése az egyik látható nyoma, vélhetően a legerősebb Focus is áldozatul esik.

Az európai szabályozások több gyártónál is kalamajkát okoztak, fejlesztéseit most mindenki arra irányítja, hogy minél alacsonyabb hátránnyal legyen képes teljesíteni ezeket. A Fordnál emellett jelentős mértékű költségcsökkentési stratégia megvalósítása is folyamatban van, aminek a vásárlók által is észrevehető nyoma egyelőre a modellpalettán jelentkezik. Eltűnik a C-Max és a Grand C-Max, valamint a márka kisautója, a Ka+. Emellett egy további modellről pedig úgy hírlik, hogy már nem is fog elkészülni, ez pedig a Focus RS.
Hirdetés
Egy francia lap, a Caradisiac egyik friss riportjából derült ki, hogy a Fordnál igencsak bizonytalan az összkerékhajtású sportmodell megépítése. Az új szabályozások alapján a kilométerenkénti károsanyag-kibocsátás nem lehet magasabb 95 grammnál, ami fogyasztásban nagyjából 4,1 litert jelent benzines és 3,6 litert dízel üzemű autóknál. Az elektromos hajtással is szerelt modellek (alacsony) értékei duplán (két autóval számolva) számítanak, a Fordnak ez lehetne az egyetlen esélye az RS-sel, ha valamilyen megoldással elektromos hajtással is ellátnák. Korábbi hírek szerint az volt a terv, hogy a hátsó tengely hajtását villanymotorral fogják megoldani, mellyel a rendszerteljesítmény 400 lóerő fölött lehetne. Ennek kifejlesztése most teljesen szembe menne a Ford stratégiájával, így egyre valószínűbb, hogy a legerősebb Focus a 280 lóerős ST lesz a továbbiakban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?