Nem lesz új Corolla 10 millió forint alatt, azért kipróbáltuk
Csak jövő évtől gyártják, mi már vezettük az új Toyota Corollát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötajtós és kombi Toyota Corollából már csakis Hybrid kapható, pontosabban rendelhető, a legújabb verzió gyártása jövőre indul, mi már vezethettük a prototípusát. Erősebb, takarékosabb és drágább, mint elődje.
Családi vagy céges autónak sem kell több egy Toyotánál, a kombi az aktuális 12. generációnál 4,65 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávval, gyakorlatilag az utolsó Avensis méreteit hozza. Ez nem változott, néhány apróság a dizájnon igen, továbbá teljesen újak a hibrid rendszer elemei
Balra a "régi", jobbra az új, minimálisak a változások, de azokat is próbálták matricázással álcázni. Mindegy is, mert a lényegi újítás úgyis a gépháztető alatt, a hibrid hajtásláncokban található
A kombi mögött szinte megbújik a 28 centivel rövidebb, 4,37 méteres, 6 centivel kisebb tengelytávú ötajtós - ezeket már csakis a Toyota ötödik generációs hibrid hajtásláncaival kaphatjuk meg
A műszerfal alapsémája változatlan, de újak a kijelzők, a teljes műszerblokk is, továbbá természetesen a kárpitok is megújultak, mindhárom karosszériaváltozat esetén választható világos és sötét belső hangulat is
A nálam magasabb sofőrre állított első ülés mögé is kényelmesen tudtam beüli a kombiban
Az ötajtós helykínálata szűkebb, de még mindig elegendő
A sávtartó meglepően jól követi a kanyarokat is, ám ha sokáig nem fogjuk a kormányt, a T-Mate rendszer megállítja az autót (Fotó: Lővei Gergely)
Az utastér két legfőbb újdonsága a 12,3 colos, változtatható képű digitális műszerblokk és a vezeték nélküli telefontükrözést adó, jó felbontású, éles képű, 10,5 colos központi érintőkijelző
A benzinmotor változatlan, ám szinte minden más új a motortérben, a műszaki frissítéseket értesüléseink szerint a Suzuki Swace is meg fogja kapni
A korábban 122 lóerős 1,8-as hibrid rendszerteljesítménye 140, a 2,0 literesé 180-ról 196 lóerőre emelkedett.
A „belépő” hibridnél közel 2 másodperccel, 9,2 másodpercre javult a 0-100-as sprint szintideje, a 2,0 literesnél 0,4-gyel 7,5 másodpercre. Mindezt a CO2 emisszió kilométerenkénti 3 grammos csökkentése mellett érték el a fejlesztők, akik jelentős mértékben együtt dolgoztak az Év Autója díjas aktuális Yaris - teljesen európai - csapatával.1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1798 | 1987 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 72 (5200) | 112 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 142 (3600) | 190 (4400-5200) |
Váltófajta | e-CVT | |
Villanymotor teljesítménye [kW/LE] | 70/95 | 83/113 |
Villanymotor nyomatéka [Nm] | 185 | 206 |
Rendszerteljesítmény [LE] | 140 (5200) | 196 (6000) |
Végsebesség [km/h] | 180 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 | 7,5 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km - WLTP] | 4,5 | 4,8 |
CO2-kibocsátás [g/km - WLTP] | 102 | 107 |
A GR Sport egyik jellegzetessége a piros cérnás varrás, de kap GR Sport logós indítógombot, GR logós fejtámlákat és "diffúzoros" hátsó lökhárítókat is
Balra az ötajtós 1,8-as verzió 361 literes, jobbra a kombi óriási, 596 literes, hatalmas padlórekeszt is adó csomagtere. Mivel a 2,0 literes motor mellett elöl nem fér el a 12V-os akku, a 2,0 literes ötajtós csomagtere érezhetően szerényebb
Nagyobb csomagterével és a hosszabb tengelytáv adta tágasabb második sorral a Touring Sports szinte egy kategóriányival nagyobb autó az ötajtósnál
Mindössze 325 ezer forint a Touring Sports felára, nem csoda, hogy sokkalta népszerűbb az ötajtósnál. A friss szedán árai még nem ismertek, a belőle még megcsíphető kifutó verziók azonban érezhetően olcsóbbak és nem mellesleg gyorsabban is elérhetők, mint az új meredekhátúak
Karosszéria | Motor | Felszereltség | Előzetes ár [Ft] |
Hatchback | 1.8 Hybrid | Comfort | 11 145 000 |
Hatchback | 1.8 Hybrid | Comfort Tech | 11 530 000 |
Hatchback | 1.8 Hybrid | Comfort Style | 12 115 000 |
Hatchback | 1.8 Hybrid | GR-Sport Dynamic | 13 175 000 |
Hatchback | 2.0 Hybrid | Comfort | 11 755 000 |
Hatchback | 2.0 Hybrid | Comfort Tech | 12 140 000 |
Hatchback | 2.0 Hybrid | Comfort Style | 12 725 000 |
Hatchback | 2.0 Hybrid | GR-Sport Dynamic | 13 785 000 |
Touring Sports | 1.8 Hybrid | Comfort | 11 470 000 |
Touring Sports | 1.8 Hybrid | Comfort Tech | 11 855 000 |
Touring Sports | 1.8 Hybrid | Comfort Style | 12 570 000 |
Touring Sports | 1.8 Hybrid | GR-Sport Dynamic | 13 760 000 |
Touring Sports | 2.0 Hybrid | Comfort | 12 140 000 |
Touring Sports | 2.0 Hybrid | Comfort Tech | 12 525 000 |
Touring Sports | 2.0 Hybrid | Comfort Style | 13 240 000 |
Touring Sports | 2.0 Hybrid | GR-Sport Dynamic | 14 430 000 |
Küszöbspoilereket és egyedi 18 colos felniket is kap a képen ötajtósként látható GR Sport, ám motorizáltságával nem ad többet