Az 1994-ben bemutatott, hússzelepes turbómotor búcsúzik az Exeo-ból
Egy olyan korból származott, amikor a több azt jelentette, hogy jobb. Hengerenként öt szelep, 1,8 literes lökettérfogat, 125 vagy 150-210 lóerő attól függően, segítette-e turbófeltöltő a gázcserét. A Győrben gyártott Audi négyhengeres karrierje 1994-ben kezdődött, és egészen 2010-ig tartott. Csak most, hogy kötelező lesz az Euro 5-ös károsanyag-kibocsájtási szabvány az autóknak, nyugdíjazzák az erőforrást. Utolsó mohikánként a Seat Exeo-hoz volt rendelhető, csak turbófeltöltővel és csak 150 lóerős teljesítménnyel. Magyarországra anyagi okokból nem hozták, az a maréknyi ember, aki benzinmotorral vásárolta a spanyolok csúcsmodelljét, annak a 200 lóerős, kétliteres turbót ajánlották. Öreg volt, de nagyon modern volt megjelenésekor, hiszen lényegében változtatások nélkül átvészelte az elmúlt tizenhat évet – bemutatásakor még nem is volt kötelező az Euro 2. Szép volt, jó volt, de itt az idő váltani. Az utód egyébként az 1.8 TSI, amely hengerenként négy szeleppel rendelkezik, teljesítménye 160 lóerő és tudja az Euro 5-öt.