Nem lesz 9-nél több fokozatú Mercedes-Benz automataváltó
A Mercedes-Benz kilenc ganggal kiszáll a váltófokozat-harcból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 9G-Tronic nevű automataváltó karrierje még az elődjéénél is hosszabb lehet, a Mercedes-Benz ugyanis nem tervez 10 és még több fokozatot.
A Mercedes-Benz bejelentette, hogy a közeljövőben nem áll szándékában a jelenlegi kilencfokozatúnál több sebességes automataváltót kifejleszteni. Hiába tervezi ezt a Ford, a General Motors, a Honda és Hyundai is, a németek szerint értelmetlen lenne ezen az úton továbbmenni. A váltófokozat-harcot a BMW kezdte, még amikor 2001-ben kihozta az E65 kódú, Bangle 7-est, ami a világ első autója volt szériában adott hatgangos automataváltóval. A Mercedes csak három év múlva állt elő a saját csúcsváltójával, ez volt a még ma is használt hétfokozatú 7G-Tronic. Azóta meg már bevett gyakorlat a nyolcfokozatú automata és a Mercedesnek is megvan a saját 9G-Tronicja, ami a legtöbb modellben már elérhető.
A stuttgartiak fokozatszámban lekörözték a BMW-t és az Audit is, mert a két fő rivális még csak nyolc fokozatnál tart. A Mercedes viszont ezen a ponton kiszáll a buliból. Marcus Sommer, a cég 4Matic összkerékhajtásokért felelős mérnöke szerint ugyanis 81 milliárd szimulációval lemodelleztek különböző automataváltókat, de ezek után is a 9G-Tronic a legjobb mind közül. Még három éve a ZF váltógyár vezetője, Stefan Sommer fogalmazott úgy, hogy a kilenc fokozat egy természetes limit, ami fölött igazából nincs értelme váltót építeni. A több fokozaton nyert fogyasztáscsökkenés már nem lenne elég ahhoz, hogy a dráguló előállítási költségeket és a szerkezet megnövekedő súlyát ellensúlyozza. Pár hónappal ezelőttig a Volkswagen is tervezgette a saját tízfokozatú váltóját, de végül ők is elálltak az ötlettől.
Tévedsz a Vw már majdnem befejezte ” gyaníthatóan a diesel botrány miatt nem ált még át a 7 sebességes gyártásáról ” a 10 sebességes DSG váltót ZF -nek is fejlesztés alatt van a 10 sebességese szóval a Merci is hiába nem akarja de kifogja fejleszteni a 11 sebességes váltót . De többek közt Ford/Opel köz9sen fejleszti a 10 sebességest Hyundai/Kia is nemsokára végez … majd Pont a Merci fog megállni 9 nél mikor neki mindig 1el több kell mint az aktuális trend … 5 éve még arról karattyoltak hogy nem lesz Hybrid nekik közben már akkor is fejlesztés alatt volt a technológia …
Inkább minden turbóshoz, hogy alul jelentkező nagy nyomatékot előnyére tudja fordítani fogyasztásban. Bár a benzinesnél ez ugye sokkal tágabb tartomány, az emissziós adatok megadásánál ezzel elég sokat lehetett „operálni” 😀
Igazából a sok fokozat csak a dízelekhez kell igazán, ott is ahhoz, hogy az autobahn tempnál jól fogyasszon. 200 felett 6 literből… 🙂
Eléggé „beteg” ez a versengés, nem csoda, hogy többen ilyen-olyan okok miatt elálltak a további fejlesztésektől. Ettől én még el tudom képzelni, hogy lesz olyan, aki 10 fölé megy majd a fokozatok számával.
A farokméregetés tehát tovább folytatódik, immár a VW és a Mercedes nélkül:
[url]https://www.google.hu/search?q=10+speed+automatic+transmission&client=opera&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwj61taKjtvJAhXEuRoKHUgODJcQ_AUIBigB[/url]