A Toyota toronymagasan vezeti az új autók hazai piacát idén, a legtöbbet Yarisból, illetve a képen látható Yaris Crossból adnak el Magyarországon
Folytatódott az előző hónapok tendenciája az új autók piacán, miszerint a 2022-es év ugyanazon hónapjánál jobb eredmények születtek 2023-ban, ám a 2021-es számokat nem érték el. Ez márciusra 11 498 forgalomba helyezett új autót jelent az előző év 11 149-es, illetve az azt megelőző év 12 433-as adatához képest. Éppen ezért az első negyedéves adatok is hasonlóan alakulnak, 2023 első három hónapjában összesen 29 561 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, míg 2022 első negyedévében 28 688 autó, 2021 első negyedévében pedig 32 197 új autó került az utakra.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ez a növekedés csalóka, hiszen még mindig torzítják a képet a tavalyi évről megmaradt, idén teljesített rendelések.
Ezeket a rendeléseket egyes gyártóknál még jóval a válság kezdete előtt adták le, így rengeteg gyártónál még mindig nem a vásárlóerő, hanem a gyártási kapacitás szabja meg a forgalomba helyezések számát.
A Volkswagen és a Ford is jól szerepelt az első negyedévben
Márkákra lebontva az első negyedévet toronymagasan a Toyota vezeti, 4309 eladott autóval a piac 14,58 százalékát teszik ki. A második és a harmadik helyen szinte azonos számokkal a Volkswagen és a Ford következik, előbbi 2320 autóval és 7,85 százalékkal, utóbbi pedig 2313 autóval és 7,83 százalékkal. Alig maradt le a dobogóról a Skoda, a cseh márka 2277 új személyautót delegált a hazai utakra, ami 7,7 százalékos részesedést jelent. Meglepetés lehet viszont, hogy a Suzuki 2159 autós és 7,3 százalékos teljesítménye mindösszesen az 5. helyre volt elég.
A legnépszerűbb modell a teljes piacon a Suzuki S-Cross volt
Ha a legnépszerűbb modelleket nézzük, akkor viszont továbbra is a Suzuki áll az első helyen, méghozzá az S-Cross modellel, amelyből 1101 példányt helyeztek forgalomba az első negyedévben. Második helyen ebben a listában a Skoda Octavia végzett 1063 autóval, amit a Kia Ceed követ 1024 autóval: mindkét modell nagyon erős a céges eladásokban. A kategóriákat nézve egyértelmű a SUV modellek népszerűsége, ám a C-szegmenst, vagyis az alsó-középkategóriát még mindig nem sikerült maguk alá gyűrniük a szabadidő-autóknak. A C-szegmens ugyanis 6228 eladással büszkélkedhet, amelyet a B-SUV, azaz a legkisebb megemelt modellek követnek 5594 forgalomba helyezéssel, a harmadik helyen pedig a C-SUV kategória zárta a negyedévet 5552 autóval.
Az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb méretosztály 2023 első három hónapjában is
Kereskedelmi tv adók másról sem beszélnek , kizárólag válságról…Hol az igaz állítás.? Ez esetben kellenek még az ÁRSAPKÁK .??? Válság: sokakat, keveseket érint.????