Nem lassít a Mercedes-Benz, elektromos egyterűvel támad

Ontja magából a villanymodelleket a Mercedes-Benz: hamarosan érkezik a VW Caddy kategóriájú EQT

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dobozos, egyterűs kialakítású modellel lép piacra a Mercedes-Benz. A V-osztály alá pozicionált, alacsony hasmagasságú T-osztályból elektromos is lesz, ennek a koncepciója érkezett most.

Új szegmensbe lép hamarosan a Mercedes-Benz, haszongépjárműves részlegének utasszállításra specializálódott variánsai bővülnek a belépő szint irányába. Nagyon szűk piaci rés a dobozos autókból kialakított egyterű: sok utast tud szállítani, de se nem akkora, mint egy valódi egyterű, sem pedig mint egy SUV. Nem véletlen, hogy nem tobzódnak az ilyen jellegű versenyzők a piacon, a kevés induló közül főleg a Volkswagen Caddy Life szokta vezetni a rangsort, bár hazánkban épp a PSA alapú Toyota Proace City Verso a nagycsaládosok kedvence a szegmensből. Mindenképp tény viszont, hogy ebben a kategóriában prémium márka nem képviselteti magát, így szemelte ki magának a szegmenst a Mercedes-Benz.
Hirdetés
T-osztály néven fog érkezni a kisebbik utasszállító Mercedes, jövőre állítólag már a sorozatgyártású változatban. Előtte azonban egy koncepcióautóval vetítik előre, mire számíthatunk - de egyelőre még erről is csak egy sejtelmes fotót közöltek. Május 10-én leplezik le a Mercedes saját médiafelületén, természetesen az interneten, amit kíváncsian várunk, az ízelítő alapján ugyanis stílusos járműre készülünk. Felismerhető a jellegzetes alakú hűtőrács, az ennek folytatásaként nyújtózkodó fényszóró, és persze az óriási csillag - mindezek a márka "érzéki letisztultság" formatervezési filozófiájának részét képezik. Apropó hűtőrács: természetesen csak egy azt helyettesítő dekorpanelről beszélhetünk, a képen látható tanulmány ugyanis az EQT, a T-osztály leendő elektromos változata. Ebből következtethetünk rá, hogy lesz hagyományos meghajtás is, de egyelőre erről még nem közölt részleteket a gyártó.
Kifejezetten bátor döntés, hogy egy ilyen kis piaci rést betöltő modell elektromosításával foglalkoznak: jó, ha benzinesből és dízelből eladnak annyit, ami kitermeli a fejlesztési költségeket, nem hogy még a villanymodellt is megérje bevezetni a piacra. Persze az is igaz, hogy a tendenciákat és az autógyártók terveit figyelve előbb-utóbb majdnem az összes modell elektromos lesz, tehát jól is elsülhet, ha már az elején így indul a Mercedes-Benz. Aki egyébként nincs egyedül, a Renault Kangoo Z.E. még évek óta létezik, ráadásul a PSA Stellantis hasonló méretű modelljei 4 különböző márkanéven is érkeznek elektromosan. A német rivális példáját követve egyébként az is előfordulhat még, hogy sima dobozosként is elérhető lesz a T-osztály. Mindenesetre az utasszállító verzióval kezd a Mercedes-Benz, aminek koncepcióját hamarosan nem más, mint a gördeszka-legenda, Tony Hawk mutatja be (és persze a gyártó vezetői). Egyértelmű üzenet ez, kiket céloznak meg a T-osztállyal: az aktív szabadidős tevékenységet végzőket, akiknek nincs szüksége terepképességekre, egy könnyen manőverezhető méretű autóra vágynak, és akik nagyobb családjukkal, barátaikkal szeretnek kirándulni. Ha még jól is fog kinézni mellé, a kisebb SUV-ok vevői talán valóban elgondolkodnak a váltáson.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?