Nem kérdés, hogy megéri – Itt az új Kia Ceed!
Üléspróbát vettünk a legújabb Kia Ceedben!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Karakteresebb, mégis kevesebb karaktert használ, a márka legmodernebb sofőrsegéd rendszerei mellett minőségibb anyagok, logikusabb elrendezés és bőséges alapfelszereltség várja az új Ceed-tulajokat.
Enyhe kifejezés, hogy változáson ment át a Kia népszerű kompaktja. Mindenki örülhet, hiszen minden részlete teljesen új, mégsem rugaszkodtak el túlzottan az eredeti szisztémától; a Kia Ceed továbbra is egy hagyományos kompakt.
Nevét megváltoztatták, hogy az európai ízlésnek megfelelőbb legyen, mától egyszerűen Ceed az írásmód.
Az új Ceed méreteiben is változott csöppet, de legfőképp arányaiban. A tengelytáv maradt 2650 milliméter, ám a komplett karosszériát két centivel hátrébb helyezték a tengelyekhez képest, tehát 20 milliméterrel lett rövidebb az első, és ugyanennyivel hosszabb a hátsó túlnyúlás. Szélesebb 2 centivel és alacsonyabb 2,3-mal elődjénél, így a kettő közül az új mutat sportosabb arányokat. A hátsó túlnyúlás növekedése a csomagtérnek hozott plusz litereket, már 395 literbe pakolhatnak az új tulajdonosai, akiket dupla padlós elrendezés és padló alatti rekesz is fogad a poggyásztérben.
A Kia – és a Hyundai – modelljeit már jó ideje Európában tervezik, a Kia dizájnközpontja éppen Frankfurtban van. Nem is tehettek volna jobbat anno a márkával, a Kia modelljei európai szemmel is igencsak emészthetőek, hát még az új Ceed. Találunk rengeteg, most már családinak mondható vonást, mint például a hátsó lámpák formája és azok belső rajzolata, de vannak egészen új megoldások, mint az első fényszóró, ami hajaz a korábbi modellre, de a beleköltöztetett „jégkocka” LED nappali menetfény megoldását eddig nem láthattuk, ez egyébként széria. Éles vonalak, karakteres megoldások, csöppnyi zongoralakk teszi teljessé a csúcsfelszereltségű Ceedek külsejét, meg persze a Peter Schreyernek köszönhetően családi vonásnak nevezhető tigrisorr hűtőmaszk.
A sportos vonás sosem állt rosszul a Ceednek, ám a háromajtós modellről innentől le kell mondanunk. A mai divat szerint az már nem menő, helyette kapjuk a shooting break modellt.
Odabent is teljesen más, mint amit eddig láthattunk Ceedben, és a minőségibb anyaghasználat csak a kezdet.
Újfajta bőrt használnak, valójában ugyanaz, mint amit az Optimában már láttunk, valamint van műbőr is a kínálatban, ez elég műanyag hatású, de a középső szövet betéttel teljesen vállalható. A szövet elég szép, bár a bőrülésekhez előre kérhető szellőztetés is, hátra viszont fűtés a szövetben is lehet. Az alacsonyabb tető miatt lejjebb került az ülés, a műszerfal csöppet följebb, így az üléspozíció nagyautókat idéző, mindenesetre sportosabb, mint volt, a kilátás változását majd a júniusi közúti teszteken fogjuk szemügyre venni. Rengeteg a kapcsoló – már a rendesen felszerelt kivitelekben – amik mindegyike ismerős lehet vagy a Kia, vagy a Hyundai modelljeiből. A magasabb felszereltségnél elérhető 5, vagy 7 colos multimédiás rendszer kijelzője elég hangsúlyosan trónol a pult tetején, navigácóval ez már 8 colos. Tabletes a megoldás, viszont a márkához hűen nem fényes, hanem matt, a rajta futó rendszert viszont még nem próbálhattuk a müncheni bemutatón. Ha nem költünk sokat Ceedre, akkor sem járunk rosszul, hiszen minden esetben alapfelszereltség a Bluetooth kapcsolatos rádió, a szürkületérzékelős fényszórókapcsolás és a másoknál kényelmi extrának számító kulcs nélküli nyitás-indítás.A kapcsolókat vizsgálva megtalálhatjuk a legtöbb vezetéstámogató rendszer aktiválóját, valamint az elektromos kézifék mögötti Hold kapcsolót, még a kézi váltós is képes megálláskor rögzíteni magát, majd gázra oldani. Az új Ceed az első olyan modell a Kiánál, amely második szintű önvezetésre képes. Ez valójában a radaros tempomat és a fejlett, egybefüggő kormányzással működő sávtartó összehangoltságának az érdeme. Az új Kiák eddig is ügyesek voltak ilyen téren, az Optima is hatékonyan tartja a sávot és a távolságot, ám a Ceed az első, mely a 2018-as Euro NCAP szabványú biztonsági előírásoknak is megfelel, a gyalogost nem csak merőlegesen, hanem párhuzamosan is észreveszi.
A sávtartó, az éberség-figyelő, a ráfutásra figyelmeztető, a vészfék-asszisztens és az automata főfényszóró-kapcsolás alapáras, de lehet még több biztonsági rendszert kérni.
A tempomat okos funkcióval is kérhető, ami figyeli az előttünk haladót, megálláskor leállítja a motort és csak akkor indítja újra, ha az előttünk álló megmozdul. Holttér-figyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, parkolóasszisztens és persze tolatókamera is elérhető.Az új Ceed motorkínálata a már nagyjából ismert hajtásláncokból adódik össze. Benzinesekből elérhető lesz az 1,0 literes háromhengeres turbóssal, mely 120 lóerőt teljesít, valamint érkezik az erős, 140 lóerős 1,4 literes négyhengeres turbómotorral is, valamint a hagyományos 1,4 literes szívómotor is a kínálatban lesz. Dízelfronton egy új, 1,6 literes gázolajos érkezik, viszont két teljesítményszinten, 115 vagy 136 lóerővel. Jó hír továbbá, hogy mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi kapcsolású váltót párosítanak, a Hyundai-Kia hétfokozatú duplakuplungos automata váltóját pedig kérhetjük az 1,4 literes turbós benzineshez és az 1,6-os CRDi dízelhez is. Az új Ceed bemutatkozása még nem ért véget, a Genfi Autószalonon még egyszer debütál a nagyközönségnek, kiegészítve egy további karosszériaváltozattal, amiről még nem tudni, hogy a shooting break lesz-e vagy a kombi, de mindkettő bemutatkozik hamarosan.
Az új kompakt gyártása májusban kezdődik a szlovákiai gyártósoron, Zsolnán, a Sportage és a Venga mellett, hazai forgalmazása pedig szeptemberben indul.
Tisztelt Cikkíró!
Ez egy fizetett hirdetés?
Mégis mire alapozza azt a kijelentést, hogy „nem kérdés, hogy megéri”?
Jelenleg egy sorozat gyártás előtt álló, nem tesztelt autóról van szó.
A magyarországi árakat nem ismerjük.
Ezeket figyelembe véve elég nagy felelőtlenség kijelenteni azt, hogy „nem kérdés, hogy megéri”….
Nem támogatott tartalom, a kategóriához képest gazdag alapfelszereltség mellett ott a megszokott garancia intervallum is valamint minőségben is sokat javult a Ceed. Az általunk látott autótól már nem fog eltérni a kész kocsi és a Ceed árai mindig is kedvezőek voltak a többi kompakthoz képest, ez most sem lesz másként.
A tesztelőknek általában nem sok fogalma van az autópiaci viszonyok között uralkodó tényelges árakról…
Én még nem találkoztam jó vétellel Japánból, de Koreából se nagyon.
Amúgy tényleg jól mutat a képeken, ígéretes darab.
Pedig végre vehetnél már egy jó autót. 😉
Ha a sok balféknek egy Golf megéri, akkor ez még lehet kérdés? 🙂
hogy nézett ki az I30 jánlata a listaárhoz képest? Nem kellenek konkrét összegek, csak nagyságrend, persze csak ha nem hadititok…
Mivel meglehetősen réteg autóról van szó, így fel voltam készülve a „vagy kell vagy nem” típusú felfogásra, mit 13 éve a TS Corolla esetében. Ott a több mint 6 milliós árból annak idején adtak kb. 120.000Ft kedvezményt. 🙂
Hidd el még így is bőven megérte az árát. Ezt már van alapom megítélni közel 300.000km és ennyi év után. Mai napig „rajongok” az autóért és nagy eséllyel el sem adom.
Most is hasonlóan indult a szitu, de egy „szerencsés manővernek” köszönhetően igen jelentős, nagyon sok százezer forintos kedvezményt tudtam kiharcolni.
Okés, szerintem nem volt olcsó 6 milláért egy Corolla, de ha megtaláltad a tökéletes verdát akkor nyilván ez másodlagos.
Mindenki mást keres, szerintem én valamivel összetettebb praméterek alapján keresek, és hajlandó vagyok nem kevés kompromisszumra is. De nyilván ha valamit drágán adnak, ott nem a kompromoisszumoké lesz a fő szerep.
Ezek az autók valóban nem nevezhetők olcsónak, hiszen egy „elvetemült réteg” számára készülnek, de én ennek ellenére is próbálom az ár/érték arányt nézni.
Annak idején egy Golf GTI kb. 7 millió egy Type-R nem sokkal 7 millió felett volt. Az Octavia RS és a Leon 1,8 T volt 6 millió környékén.
Ebben a környezetben egyértelmű volt a TS Corolla győzelme, főleg hogy előtte egy hónappal a régebbi verzió még 7 millió volt.
A Hyundai versenytársai (BMW125i, Mercedes A250 Sport, Volvo V40 T5, VW Golf GTI, Focus ST, Octavia RS) a közel 10 milliós kategóriában játszanak, így ez volt a kiindulási pont.
Menetdinamikában (ezeknél az autóknál ez nagyon fontos!) ezek közül szinte mindegyiket leveri és a többi paramétereiben (felszereltség, kényelem, funkció, garancia stb.) is komoly előnyei vannak.
Bakker ez rohadt jó lett. Mondjuk cee’d-ek, pardon ceed-ek sosem néztek ki rosszul. Igaz az első generáció picit unalmas lett, látszik hogy ott még nagyon a homogén, mindenki által emészthető designra törekedtek. És ahogy teltek az évek, egyre bátrabbak lettek a tervezők.