Ismerős arc egy régi korból: most megmutathatja, hogy mire képes padlógázon (Fotó: Youtube.com/SpeedUp EU)
A Trabant egy ikon a posztszocialista országokban, és kész. Akkor ez jutott, így ezzel jártak a magyarok is, és hiába csak 26 lóerő, arra elég volt, hogy elvigyen A pontból B pontba. Érdekes viszont mai szemmel megnézni, hogy milyen is egy ilyenben ülve végsebesség-teszttel próbálkozni. A SpeedUp Youtube csatornájára épp egy ilyen videó került fel néhány napja, mutatjuk, mire volt képes a kis kétütemű.
Fontos, hogy hanggal érdemes nézni a videót, hiszen a Trabant-élmény nem lehet teljes a kétütemű motor berregése nélkül, valamint célszerű a GPS és az óra szerinti sebességadatokat is összevetni. Azoknak, akik nem vezettek még Trabantot, érdemes figyelniük többek közt a manuális kormányváltóra és annak működésére is, igazán különleges élmény a használata, nemrégiben volt szerencsém hozzá először nekem is egy, a videóban láthatóhoz nagyon hasonló,
zöld színű 601-es használttesztje során.
Kolléga, szintén műszaki ember, mesélte, (nem az hárijános féle volt) hogy még az átkosban saját maga javította fel a motort.
Főtengely precíziós balanszírozás, jobb csapágyak, valamit csinált az átömlőkkel is de nem emlékszem.
Saját órája szerint 150-et ment, autópályán a német rendszámos merci beállt mellé és elismerően átbiccentett.
Bakker, milyenek lehetnek akkor a “hárijános” kategóriájú ismerőseid? 🙂 🙂 🙂
Van van, úgy hívják:
zold
“Saját órája szerint 150-et ment”
Hmmm….
Ha jól tudom 120-ig van kalibrálva az óra!
Így nehezen hihető a 150.
:)))
Nem láttam, de elhittem.
Nem ördögtől való, növeld a Pmax-ot, a Vhengert, vagy az n-t.
(ha műszaki vagy érted)
https://www.youtube.com/watch?v=acHhJW6ydiw&ab_channel=TrabantRS601