Nem kell már a Toyotának az Isuzu
Szakít az Isuzu és a Toyota, utóbbi a tulajdonrészét is eladja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban a Toyota még be is vásárolta magát az Isuzuba, hogy közösen fejlesszenek és gyártsanak dízelmotorokat. Mivel azonban a Toyota utóbbiakról már lemondott, így most az Isuzuról is.
Miután a Toyota (és prémiummárkája, a Lexus) már túl van 12 millió hibrid autó eladásán, s nem csak a hibridek, hanem az üzemanyagcellás modellek kapcsán is piac- és technológia-vezetőnek tekinthető, azon döntése csöppet sem meglepő, hogy eladja Isuzu-tulajdonrészét. Azt már tavasszal bejelentette, hogy személyautói tekintetében szakít a dízelmotoros hajtással, középtávon (2025-ig) pedig minden modellje, így haszongépjárművek tekintetében is kizárólag legalább részint (tehát hibrid vagy plug-in hybrid), vagy tisztán elektromos meghajtású, akár üzemanyagcellás modelleket fog kínálni.
Korábban, 2006-ban kötött együttműködést az Isuzu és a Toyota, a két japán gyártó arról írt alá megállapodást, hogy használni fogják egymás operatív forrásait a dízelmotor fejlesztés és gyártás területén. A megállapodás része volt, hogy a két vállalat műszaki támogatást nyújt egymásnak, keretet teremt a keletkező szinergiák hasznosítására és megvizsgálja az együttműködés során létrejövő projektek megvalósíthatóságát. Ezzel egy időben a Toyota részesedést vásárol az Isuzuban - ezt az 5,89 százalékos tulajdonrészt adja most el. A későbbiekben megváltozott piaci környezet azonban arra késztette a vállalatokat, hogy elvessék az eredetileg tervezett projekteket, más együttműködési területeken pedig csak kis előrelépések történtek. Ezért a Toyota és az Isuzu felülvizsgálta tulajdonosi kapcsolatát. Miként azt közleményükben írják, "az autóipar jelenleg hatalmas átalakuláson megy keresztül, az Isuzu és a Toyota pedig fel szeretné gyorsítani törekvéseit mind a személyautó-, mind pedig a haszongépjármű piacon." Bár arról egyeztek meg, hogy befejezik tulajdonosi kapcsolatukat, arról is beszámoltak, hogy a két cég a tulajdonosi szétválás ellenére nyitott marad az esetleges jövőbeni együttműködésekre, és ezután is szoros kapcsolatot ápol, továbbra is együttműködnek például az alapvető technológiák fejlesztése terén. Egy biztos: a Toyota már nem kíván a dízelmotorok fejlesztésére koncentrálni, így abban biztosan nem fognak együtt dolgozni.
Zöldike mindjárt jön, hogy a Toyota eladta az Isuzut 🙂