Nem kell a „K” a Forma–1-nek
KERS helyett ERS lesz a Forma–1-es autókban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rövidebb lesz a neve, de hatékonyabb lesz a varázsgomb az F1-es autókban. 2013-tól jön az ERS.
Amit biztosan tudunk az új motorokról az az, hogy négyhengeres 1,6-os turbók lesznek, nagynyomású – akár 500 bar – direkt befecskendezéssel és 12 000-es percenkénti maximális fordulatszámmal.
Miután az FIA legfontosabb célkitűzése a motorok fogyasztásának 35 százalékos csökkentése, ezért a jelenleginél nagyobb szerephez jut az energia-menedzselés és az energia-visszanyerés.
Ezért 2013-tól már nem KERS-ről (Kinetic Energy Recovery System) mozgási energia visszanyerő rendszerről beszélünk, hanem a „kinetic” vagyis a „mozgási” kifejezés eltűnik és csak energia visszanyerő rendszerként, ERS-ként emlegetik majd. A 35 százalékos üzemanyagfogyasztás-csökkentéshez ugyanis már kevés lesz a fékezés során visszanyerhető energia, azt ki kell egészíteni a kipufogógázok hővisszanyerésével is, illetve az FIA nyitott újabb lehetőségek megtárgyalására is. Az ERS várhatóan legalább 160 lóerővel járul majd hozzá az autó teljesítményéhez és jóval hosszabb ideig lehet majd alkalmazni, mint a jelenlegi KERS-t.
Az ERS bevezetésével egy időben 660 kilogrammra növelik az autók minimális súlyát, hogy az energiatároláshoz szükséges akkumulátorok kényelmesen beépíthetők legyenek.
A fogyasztás csökkentését továbbá segítik az aerodinamikai szabályok megváltoztatásával is. Ennek pontos részleteit azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Költségcsökkentésként a mostaniaknál is több versenyen kell majd használni a váltókat, a biztonság növelése érdekében pedig az autók orrának magasságát kell csökkenteni.