Nem kapunk a legújabb VW Polo szériából
Csak németeknek: VW CrossPolo Urban White
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg itthon a 2010-es Év Autójának CrossPolo különszériája sem kapható, Németországban egy csakis a germán piacra szánt Urban White kiadás is megjelent.
Bár az idei első négy hónapban eladott 272 példánnyal hazánkban is az egyik legnépszerűbb kisautónak számít a 2010-ben Év Autója címmel is kitüntetett ötödik generációs Volkswagen Polo, az egyértelmű, hogy a hazai piac igen kis százalékát adja az idei első negyedéves adatok szerint 36 948 példányos eladással Európa negyedik legnépszerűbbjének számító típusnak. Ez alapján pedig nem meglepő, hogy a hazai kínálatban nem szerepel a néhány műanyagidommal szabadidő-autós megjelenésűvé tett CrossPolo kiadás.
Most pedig olyan exkluzív, Urban White, azaz városi fehér névre keresztelt kiadást készített a wolfsburgi márka, amely kifejezetten a német piacnak szól. Az elnevezés mesélő, hiszen az újdonság fehér, illetve műanyagozásával és sötétített üvegeivel fekete színű, hajtáslánca alapján pedig alapvetően városi autó. Mindegyik verziójának csakis első kerekei hajtottak, de a szériamodellekénél 2,3 cm-rel nagyobb, 17,6 cm-es hasmagasság és az általa fokozott terepszögek az átlagosnál jobb járdamászó képességeket adnak - már amennyire lehet ilyenekről beszélni a 17 colos, 215/40 R17 abroncsokkal szerelt alufelnikkel.
A sok egyéb mellett klímával, 6 légzsákkal és ESP-vel felszerelt, 18 975 eurós ártól (azaz közel 5,5 millió forinttól) kapható alapváltozat 3 hengeres, 1,2 literes 70 lóerős benzinmotor által, 5 fokozatú manuális váltón keresztül hajt. A kínálat második benzinese 1,4 literes négyhengeres, 85 lóerős, 5 fokozatú kézi vagy 7 sebességes dupla kuplungos - DSG - automataváltóval, hasonlókkal választható a 90 lóerős 1.2 TSI - turbós, közvetlen befecskendezésű - is, míg a 105 lóerős 1.2 TSI már alapból 6 fokozatú kézit kap, s a 7 sebességes DSG szintén opció hozzá. Dízelből 1,2 literes, háromhengeres, 1,6 literes, 90 és 105 lóerős közös nyomócsöves, CR TDI választható, esetükben a váltók 5 fokozatú kézik, DSG - a megszokott 7 sebességgel - a 90 lóerőshöz kérhető.
Az Urban White nem csak külsejével, utasterével is fekete-fehér, tetőkárpitja fekete, hasonló árnyalatú bőrrel szegélyezett szövet ülései alapvetően fehérek, döntően fekete műszerfalán ezüst, ajtóborításain fehér betétek képviselik a változatosságot, s a fekete hátlapú műszerek is fehér számokkal skálázottak. A háromküllős kormánykerék és a váltószoknya bőr borítása, valamint a szőnyegek széle természetesen fehér cérnával varrott, a fehér lapra nyomtatott, kissé magas összeget mutató számla pedig fekete karakterekkel írott. A Volkswagen nyilván tudja, hogy Németországban az ott idén 6454 példánnyal 14,6 százalékos részesedéssel szegmensvezető modell vevői között bőven lesznek olyanok, akiknek megakad a szeme a kissé borsos árú, de egyedi megjelenésű és gazdag ellátmányú csöppségen, a magyar piacon viszont kevés hasonló megrendelőre számítanának. Talán hibásan, ugyanis a statisztikákból is kiolvasható, s a kereskedők is zengik: szegény, de még átlagos keresetű ember sem vesz már itthon új autót, aki pedig képes rá, az rendszerint már nem spórol az ellátmánnyal.