Nem kamu, hanem tényleg spórolós hibrideket fejleszt a BMW

A BMW hibridautók új generációján dolgozik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az i8 sportkocsi és a városi divatfurcsaság i3 után a rendes BMW-k hibrid változatain dolgozik a BWM, ActiveHybrid helyett eDrive néven.


A részecskeszűrős modern dízeleknek nem áldozhat le, de az adócsaló mild hibridek ideje már végleg lejárt. Nagyon jól tudják ezt a BWM-nél is, ezért a sportosnak hívott, de mindenképpen feleslegesen erős ActiveHybrid vonulat helyett az i modellekkel bevezetett eDrive néven új sorozatot indít. Eddig a német prémiummárkák és az alternatív hajtások közti kapcsolat a gyakorlatban elég laza volt, ám a BMW-nél az i3 (akár hatótávnövelős) villanyautó és a hibrid i8 sportkocsi piacra dobásával azonban hathatósan tettek a saját renoméjuk javításán.
Hirdetés

Emlékszem, jó öt éve, milyen volt az X6 ActiveHybrid: egy kéttonnás monstrum, amiben bár van villanymotor, jobbára a 4,4 literes V8-as erejét érezzük. Gyakorlatilag az erősebb és a gyengébb változatok közti űrt fedte le teljesítményben és árban is - fogyasztásra optimalizált hibridként szinte értelmezhetetlen. Nem ilyen lesz a 3-as eDrive, amiben csak egy sornégyes, benzines motor lesz, szemben a már kapható ActiveHybrid 3-assal, ami ugye hathengeres. A hibrid hajtásrendszer hasonló, mint ami a már többször is beharangozott X5 eDrive-ot hajtani fogja. Annyi biztos csak, hogy az i3 és az i8 nagyobb teljesítményű akkumulátorai és villanymotorjai kerülhetnek beléjük, hogy mikor mutatkoznak be, az még kérdés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?