Nem is látszik rajta, hogy mennyire jó! Renault Clio 1.33 teszt
Álcázottan új, álcázottan sportos - Renault Clio 1.33 TCe Intens teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak sportos köntössel, R.S. Line néven vásárolható a Clio (jelenlegi) csúcs benzinese, hanem kényelemre hangolt felszereltséggel is, de csakis EDC, duplakuplungos automata váltóval.
Tavaly ötödik generációjába lépett a Renault Clio, ami nem mellesleg idén 30 éves. Bizony, már három évtizede érkezett az első, még a Renault 5-öst váltó Clio, ami az évek során megszerezte az Európa kedvenc kisautója címet: több mint 15 millió példányban kelt el belőle. A második generációból két példány is volt a tágabb családban, a harmadik generáció 2005-ben az első tesztautók között volt, amit hosszabban megkaparintottam, a negyedikből pedig most is áll néhány példány a céges garázsban, ugyanis 2012-2013 tájékán is igaz volt az, ami ma is:
piszkosul jó árat írtak rá.
Ráadásul mindegyik generáció hatalmas előrelépés volt a megelőzőhöz képest, viszont a Renault most először nem társított látványos dizájnújítást a Clio generációváltásához. Pedig elárulom, most is hatalmas a fejlődés, amit azonban inkább az utastérben vehetünk észre.Amire a Clio esetén mindenképp érdemes költeni, az a négyhengeres benzinmotor.
Az alapverzió ugyebár SCe 65 néven egy 1,0 literes szívó benzines (kevéssé meglepő módon 65 lóerővel), az eladások zömét annak turbós TCe 100 verziója adja, amihez azonban még mindig csak 5 fokozatú kézi (vagy felárért CVT automata) váltó jár. A nálunk járt tesztautó kézije nagyon kellemetlen volt, a CVT-t még nem próbáltuk. A TCe 130 viszont az az 1,33 literes, turbós benzinmotor, ami a Mercedes A-osztálytól kezdve a CLA-n, a Megane-on és a Grand Scenicen át a Nissan X-Trailig számos autóban elérhető. A Clióban egyelőre csakis 130 lóerős erőszinttel, tisztességes 240 Nm nyomatékkal és a 7 fokozatú (Getrag) EDC, azaz duplakuplungos váltóval érhető el. Ez a hazai bemutatón vezetett és fotózott R.S. Line hajtáslánca is.Egy erősebb gázadásra nem gondolkodik, hanem a megfelelő fokozatba kapcsol és azonnal húz.
A karácsonyi szünetben több mint 2 hetet volt nálam, több mint 1500 kilométert mentem vele, volt egy-két olyan helyzet, amikor egy-egy másik autó(s) elvétett sávváltása, vagy valami egyéb dolog miatt lépni kellett, a Clio meglepően tudott. Közben pedig nagyon kulturált, alapjárati rezonanciája nincs sok, van viszont stop-start elektronika, ami bár kissé hektikus, sokszor segít spórolni a dugóban araszolásnál. Működése érthetetlen, de mégis van benne rendszer: többször is előfordult, hogy autópályás, hosszú menet és finom kigurulás után is "Akkumulátortöltés optimalizálása" üzenettel nem állította meg a motort, ahogyan az is, hogy hidegindítás után is megtette. Sebaj, legalább jól ment a Clio és nem is fogyasztott sokat: minimális városi, inkább országúti és autópályás használattal stabilan hozta az 5,5 l/100 km átlagot, ami egy 130 lóerős, automata váltós autótól csöppet sem rossz.Árak
Tesztmodell alapára
5 499 000 Ft (2020.01.09.)
Tesztautó ára
6 954 000 Ft (2020.01.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-6,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4050 mm
Szélesség:
1798 mm
Magasság:
1440 mm
Saját tömeg:
1248 kg
Össztömeg:
1673 kg
Tengelytáv:
2589 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
391 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
420 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1100 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér hossza:
660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
CO2-kibocsátás:
129-142 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)