Nem is az új Dacia törik rosszul, csak a csillagokkal van a baj?

Így változtak meg gyökeresen az Euro NCAP töréstesztek az elmúlt évtizedekben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden autó, amit 2014 előtt gyártottak, nulla csillagos törésteszttel rendelkezik. Hogy ezt bizonyítsuk, íme az Euro NCAP törésteszteken elvárt teljesítmény és a részeredmények súlyozásának változásai: ezért felesleges csak a csillagokból ítélkezni!

Az Euro NCAP, avagy magyarra fordítva az Európai Új Autó Értékelő Program egy 1996-ban alakult független szervezet, amely értelemszerűen az Európában forgalmazott új autókat teszteli és értékeli biztonság szempontjából. Hogy mikor és miért nem szabad hinni a csillagoknak? A téma részletes kifejtését az alábbi videóban találod! Itt az ideje ismét cáfolni a tévhiteket!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.01.22. at 10:17
    Permalink

    A Dacia márka eleve úgy jött létre, hogy fejlődő/elmaradott országok számára fejlesztett olcsó Renault-modellekből Európának létrehoztak egy budget-brandet(ezt a státuszt a Dacia mára már igyekszik lerázni magáról). Ezek után miért várjuk el az élmenő törésteszteket tőlük? Nem Európának készültek, a kedvező ár volt a minden, annak alárendelték többek között a biztonságot is. Ahova ezeket szánták, ott rengeteg a robogó, a kismotor, sokszor komplett családok ülnek fel rájuk és sajnos sok a haláleset is. Ezekhez képest egy Dacia-kaliberű autóba(lehet az Lada is, vagy Proton, Suzuki, Daihatsu, stb.) átülni maga a nirvána. Szóval nem a Daciákból lett a Renault Logan/Sandero/Duster(+ ugye a Nissan-logós verziók) stb., hanem ezekből hozták létre a Daciát.

  • 2024.01.23. at 00:13
    Permalink

    1996-ban még lehet, hogy valóban független volt, mára szépen meg vannak vásárolva kilóra. Már nem az autó biztonsága számít, hanem, hogy mikor hogyan mennyit csipog bele a vezetésbe. Elég jó példa volt erre a Fiat (Grande) Punto, a Lancia Y és a Renault Megane III megismételt töréstesztjei. Nem a passzív biztonsággal kapcsolatos elvárások növelése miatt fosztották meg ezeket az autókat a korábbi csillagaiktól, hanem azért mert miért nem picsognak valami ökörség miatt, amit ma már amúgy jóval olcsóbb beszerelni, mint tényleges fejlesztést végezni. Bezzeg, mivel az nem számít a törésteszten, a gyártók szépen elkezdték kihagyni például az állítható magasságú biztonságiövet. Nem egy etalon, de az F Astraban még volt olyan amiben hátul is állítható volt. Szóval ez a szervezet részemről mára már csak a vicc kategóriába tartozik, pedig elvitathatatlan érdemeik voltak a 2000-es években…

Vélemény, hozzászólás?