Nem hozott meglepetést az Év Motorja díj
Már megint a Ferrarié az Év Motorja díj
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Év Motorja zsűrije szerint továbbra is a Ferrari 3,9 literes biturbó V8-asa érdemli a díjat. A Ferrari mellett a Porsche is több díjat bezsebelt, de mások is arattak azért.
Idén már 19. éve rendezték meg az Év Motorja díj választását. Minden olyan autómotor indul a címért, amit legalább két országban forgalmaznak. Nem kell tehát újdonság legyen a győztes. Nem is az, az Év Motorja díjat tavalyhoz hasonlóan idén is a Ferrari 3,9 literes, ikerturbós V8-asa vitte - az ő 670 lóerejével. Ugyanez a motor érdemelte a legjobb sportmotor és a legjobb 3,0-4,0 liter közötti címeket is, de a Ferrari még a legjobb 4,0 liter feletti díjat is elvitte 6,3 literes V12-es motorjával. Két címet bezsebelt a Porsche is 2,0 és 3,0 literes hathengeres boxereivel, a legjobb új motort (illetve hajtásláncot) a zsűri szerint a Honda készítette az NSX hajtásláncával, míg a legjobb zöld hajtáslánc cím a Tesláé, a Model S és Model X 100D (azaz kétmotoros, csúcsakkus) verzióké. Az 1,0 liter alatti kategóriában a Ford EcoBoost motorja hatodszorra nyert, az 1,0-1,4 liter kategória győztese a zsűri szerint a PSA háromhengeres turbósa. Mi inkább adtuk volna a díjat a Suzuki 1,2 literes szívójának, de nyilván nem értünk hozzá.
Az 1,4-1,8 literes kategória győztese a BMW i8 hajtáslánca, a 2,0-2,5 litereseké az Audi 2,5 literes öthengeres TSI-je, alább a táblázatban az összes díjazott.
Év Motorjai 2017-ben
Kategória | Motor | Felépítés | Teljesítmény |
Nemzetközi Év Motorja 2015 | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670 LE |
Legjobb új motor | Honda 3.5 biturbo V6 Hybrid | V6 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó + villanymotor | 567 LE |
Legtisztább (zöld) motor | Tesla P100D | Elektromos hajtáslánc két villanymotorral | 773 LE |
Legjobb sportmotor | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670 LE |
1,0 liter alatt | Ford 1.0 Ecoboost | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó | 100, 125, 140 LE |
1,0-1,4 literig | Peugeot-Citroën 1.2 Turbo | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó | 110, 130 LE |
1,4-1,8 literig | BMW 1.5 Turbo + villanymotor | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor | 363 LE |
1,8-2,0 literig | Porsche 2.0 Turbo | B4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó | 300 LE |
2,0-2,5 literig | Audi 2.5 TFSI | S5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó | 367 LE |
2,5-3,0 literig | Porsche 3.0 Biturbo | B6 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 370 LE |
3,0-4,0 literig | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670 LE |
4,0 liter felett | Ferrari 6.3 V12 | V12 benzin, közvetlen befecskendezés | 740 LE |
A maga idejében a VW 115le 2.0 is egy bonyolult szerkezet volt. 10év múlva már senki nem fog meghökkeni egy kis turbós motortól sem, hogy mennyire bonyolult(pedig nem az) 20év múlva meg egy elavult szarnak fogod gondolni.30év múlva meg már nem is lehet kapni fos-szilis üzemanyaggal működő autót.50év múlva meg már utak sem kellenek :-)100év múlva meg jön a Terminátor 🙂
Kicsit utnanézve: 2017-es friss Suzuki 1.2: 90LE 120Nm, 1999-es Yaris 1.3 VVTi: 86LE 124 Nm. Na ezért nem ad senki annak a vacakak díjat. Gyagi motort rlgen is csináltak, az egyszerűbb konstrukciójú 115LE VW 2.0 semmivel sem volt megbízhatóbb, mint a bonyolult változó szerepvezérléses 1.6 VTi. Pedig utóbbit szénné kellett pörgetni. Minek díjazni a gagyi motort?
Trump betrollkodta magát oda is? 🙂 Hol van a világ legjobb hatásfokú széria benzinese, ami a Prius 4-ben dolgozgat?
ezt a 1.0-ás ecoboostot én sem értem, na mindegy ők tudják.
egy sima szívó motornak nem fognak díjat adni már 2017-ben 1-2 literes méretben. persze lehetne alacsonyköltségkategória, de akkor a BKV JEGY lenne odaírva. de amúgy van szívó ettől függetlenül, persze a 6300cm3-s V12 nem az alacsonyktsg kategóriába sorolható, ez inkább már bátorságdíj. ki fog kopni.
Az az Ecoboost ami igazából semmivel sem innovatívabb mint azt 1.2tce a Renault-tól, ami valamivel előtte jelent meg egy rakás szabadalommal és újdonsággal. Már akkor sem értettem miért a Ford nyert…….
Ez egy pontosan akkora hülyeség mint az év autója. Ki a fene hiszi el, hogy 6 év alatt senki sem volt képes jobb motort csinálni mint az ecoboost 1 literes.
“Mi inkább adtuk volna a díjat a Suzuki 1,2 literes szívójának, de nyilván nem értünk hozzá.”
Szívónak eleve nem adnak díjat, mert nem követi a trendeket, de az átlag magyar autós hasonló listáján biztos számos szívóbenzin(meg szívódízel) szerepelne, mert a valós (vagy vélt) alacsonyabb fenntartási költség – hacsak elméletileg is -, de díjat érdemel.