Nem hagyják megöregedni a Ford Mondeót
Bemutatták a felfrissített Ford Mondeót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Brüsszeli Autószalonon debütált a friss Mondeo, amelynek palettáján megjelent a hibrid erőforrással felvértezett kombi is.
Több mint 4 éve mutatták be a Mondeo negyedik generációját, ám a formaterve annyira jól sikerült, hogy nagy változásokra nem is volt szükség a ráncfelvarrás során. Átrajzolták picit az autó orrán a trapéz alakú hűtőrácsot és jól megszokott módon a különböző felszereltségi szinteket más-más díszekkel különböztetik meg. A Titanium változatokon vízszintesen futó, krómozott díszlécek, az ST-Line-on sportos metszések, a Vignale modelleken pedig ezüstös „hullámok” láthatók, amit a gyáriak V-alakú szárnyakként definiálnak. Emellett a Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók, az ST-Line kiviteleket pedig sportos szárnyak díszítik. Továbbá megújult a ködfényszórók és a LED-es nappali menetfények formája. Hátul kevesebb a változás, hiszen a lámpatestek között végigfutó krómcsík már korábban debütált a kombi modelleken, ám most már a négyajtós és az ötajtós változatok is megkapták.
Az utastérben az új üléskárpitok és kilincsek jelentik az újdonságot és a külsőhöz hasonlóan a Titanium, az ST-Line és a Vignale modellekhez különféle díszítőelemek rendelhetők. A szintén új, nyolcfokozatú váltó megrendelésével több tér szabadul fel a középkonzolon is, hiszen a forgókapcsolója kevesebb helyet foglal.
A motorpalettán megjelent egy kétliteres dízel erőforrás, amely már megfelel az Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. Az EcoBlue motor kétféle teljesítményszinttel kerülhet az autóba. A gyengébb 150 lóerős és a gyáriak 4,5 literes vegyes fogyasztást ígérnek hozzá, míg az erősebbik 190 lóerős és 4,9 literes átlagfogyasztással kecsegtet. A hatfokozatú manuális váltó mellett pedig rendelhető a már említett nyolcfokozatú automatikus változat is, továbbá intelligens összkerékhajtás is szerepel az extralistán. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között. A dízelek mellett az 1,5 literes EcoBoost benzinmotor is megmaradt a kínálatban 165 lóerővel, viszont ott van még a hibrid is, amely immár kombi karosszériával is kérhető.
A 187 lóerős hibrid rendszer egy 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy villanymotor és egy 1,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor közös munkájával mozgatja a Mondeót. Az erőt fokozatmentes nyomatékosztás továbbítja az első kerekek felé. A hibrid kombi egyébként 403 literes csomagteret kínál, amely 1508 literre bővíthető a hátsó üléssor ledöntésével.
Végül érdemes megemlíteni még egy újdonságot, ugyanis a Mondeo kínálatában először jelenik meg az intelligens sebességhatároló, amely a sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, akkor csökkenti a Mondeo tempóját. Az új Mondeo hamarosan megérkezik a márkakereskedésekbe is.
Most, hogy az új Focus megnőtt (persze, csak mértékkel), van még igazán értelme Mondeot vásárolni? Elég jelentős a felára a Focushoz képest.
Magánszemélyeknek nem biztos – de céges beszerzési tendereken sok esetben csak a Mondeo fog megfelelni. Ennek ellenére rebesgetik, hogy ez már a Mondeo hattyúdala és a SUV-osodás miatt nem lesz utódja.
Mivel az előzőt sem ők fejlesztették, valszeg nem fognak vesződni egy új platformmal, ebből kifacsarják amit lehet, amíg nyereségesen lehet rá autót gyártani.
Az 1.5 literes 4 hengeres turbós-benzines 165 lovas EcoBoost motort miért nem kaphatta meg az új Focus? Miért a nyomorék 3 hengeres kávédarálóval kerül forgalomba, ha van rendes 4 hengeres alternatív változata gyártásban? Miért kell ezzel a húzással a magánvásárlók egy részét a konkurensekhez hajtani? Érthetetlen……..
próbáltad is? Én igen. Az 1.5-ös négyhengeres egy meglepően jó alternatíva a a Mondeóhoz, de nem fogja tudni hozni az alacsony CO2 normákat, ezért lassan eltűnik majd a kínálatból.
Ellenben a háromhengeres tudja. Mentem Focussal párszáz kilométert. Nem véletlenül hangoztatta a BMW évtizedekig, hogy 500cm3/henger az ideális. Nagyon jó lett az egyötös háromhengeres, gyorsan reagál, nyomatékos, és 1,5-2 literrel kevesebbet eszik mint a négyhengeres. A Fiesta ST 200 lóerős motorja is kávédaráló? Komoly hangja van! És a BMW i8 másfeles háromhengerese? Ez a jövő kérem, ráadásul nincs kompromisszum.