Nem gyenge, mégis dugót okozhat az új négyajtós csúcs-Bentley

A nevéhez híven szinte repül az új Bentley Flying Spur Speed

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hatliteres Bentley nem aprózza el, a hatalmas luxusautó bőven túlszárnyalja a 300 km/h-át, ha a gázpedál a puha szőnyegre simul.

Immár három éve “ontja” a Bentley üzeme a harmadik generációs Flying Spurt, mégis 2022-ig kellett várni a csúcsváltozatra. Maga a típus 2005-ben jelent meg, a formás Continental GT négyajtós változataként. Az impozáns luxusszedán műszaki rokonai között szerepelt az Audi A8 és a Volkswagen Phaeton, a legújabb változatot a Porsche Panamerához kötik a műszaki szálak.
Hirdetés
Az 5,3 méteres Flying Spur eddig sem volt gyenge, de a trónbitorló Speed változat bőven túllicitálja a Mulliner kivitelt. A Flying Spur Speed orrába is a hatliteres W12-es motort építik, ami jelen esetben 635 lóerős, a forgatónyomaték 900 Nm, a 0-100 mindössze 3,7 másodpercig tart, a végsebesség 331 km/h. Az erő továbbításában egy nyolcfokozatú ZF váltó segít, a nyomatékvektorral kiegészített összkerékhajtás kötelező tartozék, de a Bentley inkább hátul szeret hajtani, mint egy vérbeli luxusautó. Ahogy egy igazi angol nemes sem szívesen mutatkozik izompólóban, így a Bentley sem henceg az erejével. A sportos irányba terelt csúcsváltozat csak finoman jelzi a benne rejlő potenciált, a lökhárító és a küszöb aljára szerelt splitterek, a diffúzor és a króm díszítések elhagyása buktatja le a Speed változatot.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?