Nem gyárt több porszívót a Mazda
Mazda RX-8 Revolution teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.
Mazda RX-8 törzsfejlődés
Az RX-8, pontosabban ennek 1999-es tanulmányváltozata, az RX-Evolv új korszak kezdetét jelentette, ugyanis a Mazda bejelentette, olyan szintre fejlesztette a Wankel-féle konstrukciót, hogy a jövőben önálló névvel illeti – ez lett a 13B család, azaz a Renesis. Bár az Evolv 280, a 2000-es kiadású RX-8 Prototyp pedig 250 lovas volt, a 2003-as RX-8 szériaváltozata csak 192 és 231 lóerős motorokat kapott. A tervezők persze ennyivel nem érték be, készítettek hidrogénes változatot, próbálkoztak feltöltéssel (turbóval és kompresszorral is, egyaránt 360 lóerős eredménnyel), majd 2005-ben debütált a DI Renesis, közvetlen benzinbefecskendezéssel. A legutolsó fejlesztések lézeres gyújtásról szóltak, természetesen a jobb emisszió, az Euro5-ös környezetvédelmi norma érdekében. Egyelőre azonban erőforrásainak máshova csoportosítása, a SkyActiv-technolgóiák fejlesztése miatt a Wankel a Mazdánál is kifutott, így az RX-8 sincs többé, a feltűnően színes tesztautó szimplán csak délibáb.
Az RX-8, pontosabban ennek 1999-es tanulmányváltozata, az RX-Evolv új korszak kezdetét jelentette, ugyanis a Mazda bejelentette, olyan szintre fejlesztette a Wankel-féle konstrukciót, hogy a jövőben önálló névvel illeti – ez lett a 13B család, azaz a Renesis. Bár az Evolv 280, a 2000-es kiadású RX-8 Prototyp pedig 250 lovas volt, a 2003-as RX-8 szériaváltozata csak 192 és 231 lóerős motorokat kapott. A tervezők persze ennyivel nem érték be, készítettek hidrogénes változatot, próbálkoztak feltöltéssel (turbóval és kompresszorral is, egyaránt 360 lóerős eredménnyel), majd 2005-ben debütált a DI Renesis, közvetlen benzinbefecskendezéssel. A legutolsó fejlesztések lézeres gyújtásról szóltak, természetesen a jobb emisszió, az Euro5-ös környezetvédelmi norma érdekében. Egyelőre azonban erőforrásainak máshova csoportosítása, a SkyActiv-technolgóiák fejlesztése miatt a Wankel a Mazdánál is kifutott, így az RX-8 sincs többé, a feltűnően színes tesztautó szimplán csak délibáb.
A futómű zseniális, az RX-8 vezetése igazi élmény! A kormányzás pontos, az elérhető kanyarsebesség messze túl van az átlagos vezető képességeinek a határán, és dicsérhető a DSC menetstabilizáló, amely bőven hagy játékteret, mielőtt beavatkozna, és a fék is határozottan fog. A 19 colos felnikkel, a kemény rugókkal a menetkomfort persze nem ideális, a Mazda sportautósan zötyög, rázkódik, ütődik, de ha nem így lenne, éppen ez hiányozna a legjobban. A fogyasztás valóban magas, ugyan a 20 literről szóló legendákat vitatjuk, ám azért a 15,3 literes átlaggal (javarészt városi használattal) nem az RX-8 volt a legtakarékosabb tesztautónk. Sebaj, még egyetlen másik kocsiban sem éreztük ennyire magunkénak egy Le Mans-i győztes versenyautó hangulatát! Köszönjük Mazda, ég veled RX-8. Nem felejtünk el, és várunk vissza, akár egy következő generációval, új névvel!
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1308 cm3
Teljesítmény:
170 kW (231 LE) 8500 1/min-nél
Nyomaték:
211 Nm 5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4430 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1340 mm
Saját tömeg:
1425 kg
Össztömeg:
1815 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
290 l
Belső szélesség elöl:
1395 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
932 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
235 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
770 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
810 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
810 mm
Raktérnyílás szélessége:
710 mm
Raktérnyílás magassága:
730 mm
Motor és váltó
Motor:
Wankel motor
Motorosztály:
EURO 4
Hengerűrtartalom:
1308 cm3
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
211 Nm 5500 1/min-nél
Teljesítmény:
170 kW (231 LE) 8500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
CO2-kibocsátás:
299 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
15,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
A zöldek minden jót megölnek…. Előbb az rx aztán az evo… Most maradt a subaru, mert ok kitartóak.. As szem megyek, veszek egy mpst, amíg lehet használtan kapni, nehogy úgy hajlam meg, hogy csak elektromos sz.rt vezettem….