Eredetileg belső égésű motoros alternatíva nélkül mutatkozott be a Fiat 500 jelenlegi generációja, ma már viszont egész más a helyzet
4 hétre felfüggeszti az 500e gyártását a Fiat a megcsappanó eladások miatt. A kisautó a márka nagy múlttal rendelkező torinói üzemében, Mirafioriban készül több Maserati modell mellett.
" Az intézkedést a jelenlegi megrendeléshiány indokolja, amely az európai újautó-piac számos szereplőjét negatívan érinti, főként az itteni gyártókat" - áll a Stellantis közleményében.
Szó sincs a modell kivezetéséről
A bejelentés kapcsán a konszern kiemelte, mindent megtesz annak érdekében, hogy a szeptember 13-án kezdődő átmeneti időszakot a lehető legzökkenőmentesebben vészelje át. Ennek keretében a Stellantis 100 millió eurót (több mint 39 és fél milliárd forintot) fektet a Mirafiori gyárba, hogy nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal láthassák el az autókat, illetve a beruházás része a hibrid 500-as gyártásának előkészítése is, amely valamikor 2025-ben, vagy 2026-ban kezdődhet.
A mostani 500-asba mégis kerül benzinmotor
Az új 500-as bevezetésekor párhuzamosan gyártotta a Fiat az aktuális és az előző nemzedéket, hiszen a leköszönő generációból még létezett benzinmotoros is. Az EU szigorított kiberbiztonsági szabályozása miatt viszont az európai forgalmazást le kellett állítania a márkának, a gyártását pedig áthelyezték Algériába, és az öreg kontinensen kívül folytatódik az értékesítés. A tisztán elektromos 500-asból viszont mindössze 77 ezer fogyott az elmúlt két évben, ezzel szemben a korosodó belső égésű motorosból több mint 100 ezret értékesítettek.
Kiszivárgott információk szerint évi 175 ezer eladott 500-assal számolnak a közeljövőben, ma pedig már hivatalos, hogy ezt a hibrid verzióval kívánják elérni.