A Mercedes első elektromos modelljét SUV köntösbe csomagolták, a 4,76 méter hosszú EQC közel 2,5 tonna, a modell új korszakot nyitott a Mercedes történelmében
Messzi, ám annál jelentősebb évszám az 1885, amikor megjelent az első benzinmotorral szerelt autó. Az úttörő jármű Benz Patent-Motorwagen névre hallgatott, egyhengeres motorja 0,9 lóerővel mozgatta a 25 példányba készülő háromkerekűt. Úgy tűnik, hogy közel másfél évszázad tündöklés után nyugdíjba vonul a 20. századot átformáló találmány. A német gyártó a napokban jelentett be, hogy már nem fejleszt új motorokat, mivel szerintük a jövő az elektromos meghajtás. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a Mercedes történelmének utolsó belső égésű motorja a tavaly bemutatott sorhatos háromliteres blokk lehet, ami a Mercedes-AMG E 53 és a CLS 53 (435 lóerős) szívét is adja.
Mercedes-AMG E 53 Convertible: a modellben található sorhatos blokk a csillagos márka utolsó nulláról tervezett motorja, ezután már csak a meglévő erőforrásokat fejlesztik
Persze azért a jelenleg gyártásban lévő erőforrások kezét nem engedi el a Mercedes, azokat még az évek múlva esedékes kivezetésig folyamatosan fejlesztik, de teljesen új blokk tervezésébe már nem kezdenek bele, a cég az erőforrásait inkább az elektromos autók fejlesztésére fordítják. Más márkához hasonlóan a Mercedes is már gőzerővel dolgozik a villanymotoros modelleken, idén jelent meg az
EQC, de smart is kizárólag
elektromos modelleket kínál már, melyek a tervek szerint már Kínában készülnek. Egy ideje ugyan minden jel arra mutat, hogy az elektromos autóké a jövő, amelyek segíthetnek a szén-dioxid ellen folytatott harcban, ám a benzinvérűek bizonyosan elmorzsolnak majd egy könnycseppet, amikor az utolsó “kipufogós” modell is elhagyja a gyár kapuját.
Benz Patent-Motorwagen: innen indult az autózás jelenlegi formája, ám nemsokára egy teljesen új fejezet nyílik, ami egy tisztább és fenntarthatóbb világot ígér (Forrás: mercedes-benz.com)