Nem EU-konform a hazai mopedautó-szabályzás
Ki mivel vezethet mopedautót?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokak számára reményt jelentettek a mopedautók, hiszen 2009-ig a robogókkal egy kalap alá estek, majd változás következett, azóta B-kategóriás jogosítvány és regisztrációs adó fizetése is szükséges hozzájuk.
A 2009. áprilisában napvilágot látott hazai korlátozás óriási port kavart megjelenésekor és a felháborodás azóta sem ülepedett az érintettek körében. Amellett, hogy a mopedautó itthon életképtelenné vált, hiszen innentől kezdve legtöbb előnyét elvesztette, a korábban ilyen járművet vásárlókat is lehetetlen helyzetbe hozta: sokuk vághatott neki a költséges B-kategóriás jogosítvány-tanfolyamnak, rosszabb esetben szembesülhetett azzal, hogy miként korábban személyautót sem vezethetett, a jövőben mopedautót sem irányíthat.
Az NKH által hozott, de felsőbb szervek által is jóváhagyott szabályzás ellen mopedautójának Törökszentmiklósról Budapestre húzásával tüntetett Bander Ferenc, a Mopedautósok Érdekvédelmi Egyesületének vezetője, miután leveleire nem reagáltak érdemben az illetékesek. Budapesten aztán sokan csatlakoztak hozzá. Céljuk és követelésük egyértelmű és nem eltúlzott: az Európai Unióban megszokott mopedautó-szabályzást szeretnék itthon is, magyarán ne kelljen B-kategóriás jogosítvány a mopedautókhoz és regisztrációs adót se kelljen fizetni utánuk. Követeléseik egyelőre annak ellenére nem eredményeztek változásokat, hogy az előírások ellen Dr. Szabó Máté Ombudsman is felszólalt, ő a korábbi tulajdonosokat próbálta védeni azzal, hogy számukra ne jelentsen autójuk további birtoklása komoly pluszterheket, ám a kérések nem találtak meghallgatásra, mopedautót egyelőre ugyanúgy rendszámmal, B-kategóriás jogosítvánnyal vezethetünk csak, mint törpeautót, vagy normál személyautót - így aztán nem meglepő, hogy Európa több országával szemben nincs belőlük sok itthon.
ezt találtam neked:
[url]http://mopedautoazuton.uw.hu/[/url]
[url]http://mopedauto.lap.hu/[/url]
de kérdezd meg a esetleg az NKH-t is 🙂
szép napot mindenkinek a ki a kérésemet olvassa ha van 1moped autóm és 50 köpcentinél nagyobb akkor a kis motor jogósitvány nem elég hogy vezesem vagy mi a jogszabály ha eszt valaki tudná írja meg köszönöm
van 1 moped autó és 50 köpcentinél nagyobb akkor a kis motor jogositvány nem elég? vagy mi a jogszabály?
ha van valakinek ilyen moped autó és 50köp centinél nagyobb akkor már b jogositvány kel hozzá? vagy elég a kis motor jogsi?
Ez hihetetlen 250 lóerős Rába Steigert vezethetek kresz vizsgával ha az munkagépre van vizsgztatva …..egy ilyen moped szappan tartót meg nem…..egyébként is lakotterületen 50 a max……kivül meg olyan kátyús hogy a 30 is sok……az állambácsi csak pénzt akar……attól meg hogy fizetünk még mopedautó marad….de biztonságosabb se lesz……..UNIÓ-nak jó csak nekünk nem érdekes
A cikkíró elég rég olvasta a KRESZ-t, pedig 2010 nem most volt:
[b] R. 54. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte. [/b]
Az R. 1. számú függelék II. fejezet j) és k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]
„j) Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.
k) Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár.”
Az R. 1. számú függelék II. fejezet r) és r/1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]
„r) Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
Az R. 1. számú függelék II. fejezete a következő r/2. és r/3. ponttal egészül ki:
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]
„r/2. Quad: a külön jogszabályban
– L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy
– L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,
amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.
[b]r/3. Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.[/b]”
Mármint az téved nagyot, aki ezt az Autonavigátoros cikket hiszi el, a valóság a http://www.mopedautoazuton.uw.hu -n van.
AJÁNLANÁM A CIKKÍRÓ FIGYELMÉBE – és az olvasók figyelmébe is – a következő weboldalt a mopedautók jogszabályi hátteréről: http://WWW.MOPEDAUTOAZUTON.UW.HU
AJÁNLANÁM A CIKKÍRÓ FIGYELMÉBE – és az olvasók figyelmébe is – a következő weboldalt a mopedautók jogszabályi hátteréről, UGYANIS NAGYOT TÉVED AKI ELHISZI EZT A CIKKET: http://WWW.MOPEDAUTOAZUTON.UW.HU
a “kormánymű- megkötés” csak az áttételes kormányművet foglalja magában. A kerékpárnak és a motorkerékpárnak nem áttételes a kormányszerkezete, de a mopedautóé az. Egyébként érdemes belegondolni, hogy aki tud segédmotoros kerékpárt vezetni, az hogyan tud ettől áttételes kormányzású járművet is irányítani?
Ezzel, tökéletesen egyetértek. Viszont, időnként azt tapasztalom, hogy sok autós, aki átül a kerékpárjára, úgy közlekedik, mint aki soha nem is hallott volna olyanról, hogy KRESZ.
Igen is, aki a közúti forgalomban részt akar venni minimum egy kresz vizsga. Ezért nem értem, hogyan engethetik a bicikliseket is a közúti forgalomban tekerni. Aztán csodálkoznak, hogy sorban ütik el őket, mivel azt sem tudják mit kell csinálni. Csak tekernek meg kovályognak az autok között mindeféle jelzés nélkül. A kerékpárosoknak és mindenféle közlekedési eszköznek ami a forgalomban részt akar venni, minimum egy kresz vizsgát le kellene, hogy rakjon. Nem a teljesítmény vagy a méret számít, hanem az elv ahogy közlekednek…ha össze vissza kanyarodnak fogalmuk sincs az alapvető szabályokról, akkor hogyan akarnak a forgalomban közlekedni? !!!
Ha tisztába lennél a KRESZ előírásaival akkor tudnád, hogy az 50ccm csak “külső szikra gyújtású” (gyengébbek kedvéért benzin motor) motorra vonatkozik. Ezek a járgányok pedig 275,400 505ccm-es Diesel motorosok, amire max 4kW teljesítmény vonatkozik ccm megkötés nélkül. Ami pedig a kormányművet illeti az egy egyszerü rollernek is van. Tehát szerinted B-s jogsi nélkül csak gyalog! Sőt A gyalogosra is tegyünk rendszámot meg bukósisakot és évente küldjük műszaki vizsgára, ha nem megy át akkor akár meg is dögölhet
Ne haragudj meg ! Te csak simán beképzelt vagy vagy mellette bunkó is ?
Én nem tudok csodálkozni már semmin, vagyis azon csodálkoznék ha valamiből ez a kormány nem akarna 200%-os hasznot lehúzni.Eggyet jegyezzetek meg a Blikk írt egyik cikkében egy drága miniszterünkről aki azon panaszkodott, hogy milyen kevés a fizetése csupán csak 1.7 millió minimum, na ezért kell mindenben lehúzni a 80-100 ezer forintból élőket, hogy őkegyelméknek lehessen több fizetésük mert így nem biztos, hogy meg tudnak élni !!! Én nem sajnálom őket csak azt aki a hátát verte, hogy politikus legyen és ilyen csekély fizetésből kelljen élnie. Annak örülök nagyon, hogy mi akik ennek töredékéből éldegélünk mi legalább, őszerintük jól keresünk és vidáman élünk !
Ugy kap jogositvány hogy a saját autonata váltós autójával vizsgázik.
Nem szeretnék senkit megsérteni de moped autót csak Rokantaknak engedéjeznék. Sajnos környezetembe látok középkoru orvosházaspárt 2-dik autóként Moped autóval közlekedni. Jó magyar szokás a ló másik oldala de mi lessz az országuton ha még a nem rászorultak is elkezdenek ijen jármüvekel közlekedni. Keskeny utjainkon más se hiányzik mint a 45- guruló moped autózó fiatalok mer nállunk mindenkinek mindenhez joga van és biztos sokkal többen járnának vele ha még jogositvány se kellene hozzá és olcsóbban lehetne hozzá jutni.Álitólag az új Auszriába 1.2 millió ft.
Valóban érdekes…rokkantaknak /mozgáskorlátozotaknak ideális lenne
de ha rokkant hogyan kap B jogosítványt?????
Idióta és túlbozgók a törvényhozok itt.
Megint okosabbak akarunk lenni az egész világnál. Ami megfelel egész Európának, az nekünk, nehogy már jó legyen!
A másik oldala a dolognak, hogy nem mindenki arra használja a mopedautót, amire való. Nem is egyszer láttam már ilyen járművet, országúton. Szerintem, balesetveszélyes.
Hát igen!Ez kérem Magyarország.Mindig minden körülmények között a (kis)emberek lehúzása!
Egy nagyon nagy hibát észre vettem a cikkben. Méghozzá a képek közt egy Piaggio Ape 50-es szerepel,ami még mindig robogónak számít,mert 50ccm-es és motorkormányos.
Mégegy bör a szegényekröl!! Aki nem20 milla fölötti rokkant kocsival parkol a Parlamentnél az már nem is beteg és szegény ember !!
Kell a PÉNZ nekik ! Nekem 3 kereküm van ,de medig vezethetem vajon? B jogsim nem lehet egézség miatt !!