Nem sok ennyi idős használt autó tud meglepni, ennek a Chryslernek mégis sikerült: én ugyanis szentül hittem, hogy ez kb. olyan lesz, mint egy Sharan, vagy egy Espace, de közel sem
Valamennyit mattultak már a lámpabúrái, amik amúgy elöl és hátul is jól hozzák a kor dizájnját - ha csak fele olyan jól világít éjjel, mint a tűző napon a krómfelni, akkor nekem már megfelel
A Voyager egy érdekes állatfaj, újonnan brutálisan drága volt, mára viszont nagyon olcsó lett az ezredforduló környéki két generációja. A kínálat alja legalábbis biztosan filléres, viszont ott legtöbbször azért estek a földig az árak, mert te magad is addig esel belőle, annyira porrá vannak rohadva. A kínálat 1,5-2 millió forint környékére tartott tetejének viszont ez jó hír, hiszen így legalább lesz donor az alkatrészellátáshoz a közeljövőben is. Ez a példány is a drágábbak közül való, az orrában olasz dízel röfög, akárcsak a legtöbb társában, ráadásul ez a hosszabb változat, amire a "Grand" elnevezés is utal.
Oldalról egy hatalmas krumpli, egyszerűen rosszul esik innen fotózni, annyira ormótlan más szögekhez képest
Elölről és hátulról viszont került bele fantázia, már amennyire egy egyterűnek szüksége volt rá
Ijesztő lehet elsőre, hogy szép állapotban legalább másfél milliót kérnek érte, amikor a hasonló korú Sharan-Alhambra-Galaxy trió az 1,9 literes TDI-vel egymillió körül már nagyon korrekt állapotban érhető el, de igenis jogos az árszakadék a kettő közt. Ez ugyanis egy meglepően modern autó: puha a fékpedálja és a kormányszervója, továbbá hihetetlenül kényelmes a futóműve, egyenesen zavart benne az érezhetően régimódi, 2,5 literes, 141 lovas turbódízel. Nem azért, mert rossz motor lenne, egyszerűen csak azért, mert az volt a kocsi egyetlen olyan része a beltér dizájnján kívül, amin érződött, hogy nem 8-10 éves a technika. Amúgy jól húzott, és nagyon extrém tiprásra tudtam csak kormot kicsikarni belőle, szóval a korához és a 260 ezer futott kilométerhez képest rendben van a dolog, de a modernebb dízeleknél érezhetően később jött meg a nyomatéka, így a turbólyukat is könnyebb volt megtalálni benne. Viszont sokkal kulturáltabban járt, mint mondjuk egy korabeli VW dízelmotor, és jóval csendesebb is volt annál.
Minden irányból látszik, hogy ebben gond nélkül el fogtok férni hatan, de akár heten is, ha azzal a konfigurációval kérték annak idején
Természetesen vonóhorgos, és ha már dízel: kormolni hiába próbáltam vele, csak akkor sikerült valamennyit, amikor padlógázon, állórajtból, nagy nehezen eltekertettem vele a kerekeket
A modern élményhez modern extralista is dukál: fűthető bőrülései elektromosan állíthatók, elfogadható felbontású színes képernyők vannak benne többzónás digitklímával, a beépített filmnézési lehetőség pedig akár fejhallgatóval, akár a mai autókat simán meggyalázó hifivel is működik. A kormányról a tempomat és a rádió is vezérelhető, valamint a távirányítóról, a műszerfalról, vagy a helyszínről a kulcs melletti távirányítóról gombnyomásra, elektromosan nyílik a csomagtartó és mindkét tolóajtó, továbbá az első elektromos ablakok és a leghátsó sorban a résnyire kibukó üvegek is.
Dizájn terén még az eggyel öregebb Sharan is fiatalabbnak tűnne, kényelmi extrák terén viszont még az eggyel újabb VW egyterű is bajban lenne
Az ülésfűtés, a nagyhifi és a többzónás digitklíma jelentőségét veszti az automata ajtók és a DVD lejátszós hátsó infotainment mellett - emlékeztetnék mindenkit: 2003-ból
Kipróbáltam amúgy, és nem csak működik, de még a felbontása is korrekt, nem a monitor pixeles, hanem maga a film intrója
Mindez persze szép és jó, amikor egy autó új, és ezért minden működik benne. Ez a Voyager viszont már vehet magának sört a kocsmában, így nem is hibátlan, de csak azért, mert a balra indexet nem mindig veszi vissza, és kicsit fent fog a kézifékje. És ennyi, ezen kívül miden működött benne, még a DVD olvasó is, kipróbáltam. A már említett rozsdagond alig érinti, a motorháztetőn le van pöttyözve pár kavicsfelverődés, ami már kezd megindulni, és a jobb első ajtó alja belülről hólyagos. Ezek persze cserélhető elemek, és még nem is vészesek, ami bajosabb, hogy a jobbos küszöb hátsó sarka már kezdi elveszíteni a csatát, az javítandó lesz a következő műszakira, de még éppen emelhető. Ezen kívül az összes sarka és a teljes padlólemeze ép, így aggodalomra nincs ok, csak nem szabad hagyni, hogy elterjedjen a dolog. Így tehát nyugodtan ki merem jelenteni, hogy számomra a legmeglepőbb dolog az autóban végül nem a rengeteg extra volt, hanem az állapota.
Felháborítóan sok benne a hely így, 6 személyesként, ráadásul az összes ülés egyformán kiemelkedő - az első kettő valamivel mondjuk kopottabb
A középső sor nyitható tárolót kapott, a hátsó két fotel pohártartós könyöklőt, a DVD egységnek pedig távirányítója is van
A család tehát kényelemben lesz, mondjuk ebben a kocsiban csak 6 főig, hét ugyanis csak papíron fér bele. Ez sem csalás, vagy trükközés, a leghátsó két ülés helyett ugyanis kérhető volt bele pad is, ami viszont sajnos szintén inkább csak papíron három fős. Ebben az autóban is az volt gyárilag, ám a típust lehetett rendelni hatszemélyesként is, amelynek a két különálló ülése egy az egyben beleillik a gyári helyre. Mivel nem kell a hetedik ülés, ebben a kocsiban ki is cserélték, de az eredeti alkatrészt sem dobták ki, hátha jól jön még. A kényelmet a remek foteleken és a koridegen extrákon felül rengeteg kreatív tárolóhely és még több pohártartó is szolgálja, a forgalmit konkrétan 10 percig kerestük benne, mire meglett az egyik ülés alatti rejtett fiókban. Csomagtartója legkisebb állásában is elég lehet még akár 5-6 kisebb bőröndnek vagy utazótáskának is, a többit hátitáskákban kényelmesen el lehet pakolni a lábtérben, ezzel hat ember is elmehet nyaralni, ha jól tudnak pakolni. Ha viszont raktér kell, akkor az is van, csak ki kell kapni az üléseket, amelyek amúgy kerekeket is kaptak, hogy ne kelljen őket a kocsiban emelgetni, hanem kibiztosítás után kigurulhassanak a csomagtérajtóig.
Az üléseket kikapni 2 perc, és már indulhatsz is a családi méretű hűtőért
De persze ha csak lecsukod, már akkor is jól jársz, ami viszont meglepő, hogy az összes üléssel is marad benne hely
Ha ennek láttán neked is snassz lett az öreg Sharan (
egy kevesebb, mint fele ennyit érő példány használttesztjét itt olvashatod), és vennél inkább egy ilyen Grand Voyagert, akkor erősen ajánlott, hogy a kínálat már említett, másfél millió forint körüli tetejéből nézelődj, mert különben nagyon sokat kell majd költened az autóra. Itt is él ugyanis a mondás, miszerint csak az nem mehet tönkre, ami nincs, ebben pedig minden van, kétmillió körül már navigáció és automataváltó is. Éppen ezért ennél az autónál kimondottan igaz
a hét elején megjelent használtautós cikkünk egyik tanulsága: ezt a Chryslert fenn is kell tartani, és ha valami meghal benne, akkor bizony a zsebedbe kell, hogy nyúlj a kényelemért.
Egyetlen helyen találtam rajta komoly rozsdát, a jobbos küszöb vége tényleg csúnya, de mindenhol máshol gyönyörű az autó alja
Jelenleg dízelmotorral és érvényes műszakival 14 találatot dob fel a Használtautó.hu keresője az említett két generációból, de ebben a merítésben benne vannak a mindössze 9 lóerővel erősebb 2,8 literes dízel változatok is. Benzinessel nem ajánlanám, mert a bódé üresen 2,1 tonna, ráadásul aerodinamikai szempontból is egy batár tégla az egész, úgyhogy tippem szerint a hajadat is leenné. Ha viszont a fenntartási költség mellett a fogyasztás sem számít, akkor bizony várnod kell, mert alig-alig bukkan fel belőle eladó: most is csak egyetlen benzines példány árválkodik a találati listában.
Nem tudom, hogy magamnak megvenném-e, mert rettegek a hibalehetőségektől, ebben pedig van bőven, hiszen minden kütyüje működik - ennek ellenére nagyon tetszett, megéri végiglapozni a galériát a többi extra miatt
Moslék..
A cikkíró miért akar rosszat az olvasóinak?? Mit ártottunk, hogy chryslert ajánlgat a nagyérdeműnek?
Utálom a Dácsiát, de könyörgöm, most volt a nagy családos támogatás, 2, 5 m-ért új Lodgyt lehetett elhozni. Akinek volt esze, az kihasználta a ritka lehetőséget és vett.
Ez a cikk egy totál értelmetlen katyvasz. Tényleg nem volt jobb négykerekű, amit tesztelni lehet!?
Talán mert az egyik legjobb egyterű? Mire akarsz kilyukadni? Espace-t kéne ajánlani, netán 806/807-est, Evasiont, C8-ast? 😀
Tényleg kíváncsi vagyok, „Dr.” Aurelius melyik konkurenst ajánlaná, amelyikben még ennyi idősen sincs akna és a használtpiacon is szabad szemmel látható?
Corolla Verso, Mazda 5, Mitsubishi Grandis… ezekből a Corolla Versoval volt tapasztalatom és nagyon, de nagyon nem érdekel, hogy mennyire luxi-muxi ez a Voyager, mindenképpen a Toyotát választanám.
Igazándiból nem tudok elképzelni olyan eshetőséget, hogy a Voyagert válasszam… inkább vettem volna Lodgy-t újonnan, pedig én aztán utálom a Dákókat, de még az is értelmesebb, józanabb döntés, mint beleugrani egy ilyen „egyik legjobb egyterűbe” amiből jelenleg 30 eladó a hahu-n, abból 20 bontó szökevény a maradék 10 is pedig olyan, hogy már szabadulna tőle a gazdája, mert annyira az egyik legjobb egyterű. 😀
Egyébként a cikkíró is jelzi azért:
„Nem tudom, hogy magamnak megvenném-e, mert rettegek a hibalehetőségektől, ebben pedig van bőven, hiszen minden kütyüje működik – ennek ellenére nagyon tetszett, megéri végiglapozni a galériát a többi extra miatt+
Hát igen, hibalehetőség az van bőven, alkatrész már kevésbé, az is horror áron.
Az utolsó részével maximálisan egyetértek, megéri végignézni a galériát, aztán bezárni szépen és továbblépni, elégedett mosollyal az arcomon acceptálni, hogy nem nekem kell majd szervizbe hurcibálni ezt a retket, ezt az Istencsapását, amikor elkezdenek rajta beszarni a dolgok. :D:D:D
Corolla Verso? Meg Lodgy? El vagy tájolva, ember! A verso teljesen más, az egy emelt tetejű bevásárló kocsi, a Lodgy, meg áá, hagyjuk. Szomszédom vett újonnan, de alig várja, hogy leteljen a 3 év és megszabadulhasson tőle (ami gondolom nem lesz egyszerű, mert akkor el lesz árasztva a piac eladó lodgykkal). De valakinek jók ezek a fosok, nekem nem. kerek 10 éve van voyagerem, illetve Dodge grand caravan, mert amerikai piacos. Ebből következik, hogy nem is a fos olasz dízelmotoros, hanem egy V6. érezni, hogy ezt az autót ezekhez a finom motorokhoz építették, a dízel csak európai kényszer, mert itt azzal volt eladható. Na, de 10 éve, mikor kerestem kisbuszt a családnak, amibe befér bicaj, sok cucc, csónak a tetejére stb, először T4 Transportereket és első generációs Vitókat néztem. aztán a 20. rozsdás, lelakott melós autó után került képbe a voyager. Igaz, hogy kisebb, mint az említett roncsok, viszont kényelemben, csendességben, finomságban más liga. Persze, az ilyen hozzád hasonló okosok próbáltak meggyőzni, hogy mekkora retek, bezzeg a T4. Persze, közelről egyet sem láttak. Nem is hallgattam rájuk és megvettem életem legjobb autóját. Mondom ezt úgy, hogy autókereskedőként nem kevés fordul meg alattam, mindegyik saját tulajdon, bármelyiket megtarthatnám, de nincs az az isten. Néhány gagyi műanyagon kívül a műszaki minősége elsőosztályú, és már elmúlott 20, de a család is imádja és nyugodt szívvel indulunk vele nagyszülőstől, gyerekestől külföldre, vagy 4-en 4 biciklit a csomagtérben szállítva 2 hetes cuccal a Balatonra. Átlag Jóskák nem ilyet vesznek, azoknak ott vannak az említett közhelyek.
Elképesztő mélységek, kolléga…
Az az „apróság” ugye megvan, hogy a V6-osok a Voyagerben Mitsubishi-eredetűek, lévén hogy a Daimler-Chrysler-Mitsubishi éráról beszélünk? 😀 Így most már egyből máshogy állsz ehhez a „hulladékhoz”, mi? 😀
Hol van a stow ‘n go-hoz hasonló variálhatóság és sokoldalúság az említett három japánban? Nem beszélve arról, hogy ha a Grandisekbe beleásod magad, zömmel VW-dízeles verziókba fogsz futni… A Voyager osztrák gyártású volt, nem gondolom, hogy alkatrész-gondjai lennének.
Az meg külön megér egy misét, hogy ha minden működik egy autóban, akkor nem megelégedéssel kell beleülni, hanem rettegni, mikor mi romlik majd el? A japánokban rendszerint minden működni szokott: akkor a te logikád szerint nagy ívben kerülendők? A nagy fokú hibátlanság ijesztően kéne, hogy hasson rám? Hogyan csapjuk p*fán a józan észt LVL 100 😀
Hiába kötöd az ebet akaróhoz… a piac mindig beárazza a dolgokat.
Voyager ritka, mint a fehér holló. Miért ? Ha olyan jó, mint írod ? Lehet tényleg jó volt, még sincs sehol a Chrysler, egy bukott márka. 10 éve haldoklik.
Ezzel nem cáfoltál meg, ezzel azt írtad le, hogy ami jó a Voyagerben az kb mind japán eredetű ;DDD de nem, így sem választanám a Voyagert, mert nekem valóban nincs kedvem azon izgulni, hogy mikor szarik be valami, a nagyon luxi és ritka, öreg autómban, hogy találok-e hozzáértő szerelőt és hogy lesz-e hozzá normális áron alkatrész. Én a gondtalan autózást szeretem, ahol csak az éves kötelező szerviz, meg a tankolás létezik. Tehát inkább egy kevésbé luxi, kevésbé variálható Verso, mint egy ritkaságba menő Voyager, amin kb minden eltud romlani, el is fog és nagyon drága lesz. Nem kell áradozni erről a kocsiról, a cikkíró ebben a tekintetben jól csinálta, érdekességnek szánta szerintem ezt az autót és legtöbb magyar érdekességként is tekint egy ilyen Chryslerre… meg a többire is… régen nekem is tetszett a PT Cruiser, 300C, most sem rosszak kinézetre, de akkora madár azért nem lennék, hogy ilyeneket vegyek, nem vagyok én mazochista. 😀
@Aurelius: Ritka, mint a fehér holló? És a Grandis vagy a Previa nem? Jó messzire gurult az a gyógyszer… 😀 Figyu, Espace-ból láthatóan jóval több futkos, mint Previából. Ebből neked az jön le, hogy az Espace jobb? 😀
Hogy legyen életképes a Chrysler két modellel? Pénzt kellene beleölni, az olaszok annyira nem tették, kérdés, Tavaresnek milyen tervei vannak vele. Amúgy a Mitsu sincs jó bőrben… A Corolla Verso semmilyen szinten nem egy kategória a Voyagerrel(a megbízhatóság ígéretét leszámítva), ezzel csak kiröhögteted magad. A hozzáértő szerelő és a normális árú alkatrész ugyanúgy kérdéses a japánoknál is, a Chryslereknek különben meg jobb korrózióállósága van. A Voyagerrel az a baj, amit a kolléga is leírt feljebb: ahhoz, hogy Európában piacképes legyen, egy „öszvérré” kellett alakítani, ami már csak nyomokban amerikai. Emiatt ha valami megmakkan benne, melyik nemzetet átkozzam? 😀
Nem feltétlen az a jobb, amit sokat látni az utakon.. maga az egyterű kategória is haldoklik, nem csak a Chrysler.
Na nehogymár az olaszok nyakába varrd… hol érdekelne engem olaszként, hogymivan a Chryslerrel, amikor az Alfának is szarul megy. Nem az olaszokon múlott ez a dolog.. valahogy nem jött be még az amcsiknak se a márka.
Corolla verso megbízhatósága nem ígéret, hanem sok ember által megtapasztalt, autószerelők által elismert tény. És fontosabb, mint a többi dolog, amiben adott esetben a voyager többet nyújt. A Versoval ellehet indulni körbejárni az olasz csizmát.. megtettem. A Voyagerrel inkább maradjál országon belül, vagy max a grazi steyr gyárig menj, hogy visszatudják tolni a belét, ha kifordulna.
Lehet eleve hibás döntés volt így kiherélve Európába hozni.. az amcsik tökönszúrták magukat. Nyugat-európaiak ratyik, kávédarálókra gerjednek, a közép-kelet európaiak meg kevésbé pénzesek. Nincs pénzük szar autókra, csak jókra.. ezért fogynak itt jobban a Toyoták, Suzukik, Kiak, Hyundai-k.
ui: Közben megtaláltam, hogy mit választanék a voyager helyett. Avensis Versot. :)))
LOL 😀 Ha az FCA élén lettél volna, te hazafiassági alapon vitted volna a céget? 😀 Azt a Ram-et és Jeep-et hanyagoltad volna el, amelyeknek az egész hóbelevanc a létét köszönhette? 😀 Rengeteg lóvét toltak a Giuliába meg a Stelvióba, de bebizonyosodott, hogy az a pénzmennyiség egy feneketlen gödörbe vándorolt a profittermelés helyett… Persze, hogy az olaszok nyakába varrom, az övék volt az utolsó szó az FCA-nál. Amikor még volt rendes modellpalettája a Chryslernek, jól ment neki még itt Európában is. Simán vissza fognak jönni, ha lesz a portfólióban többféle méretű, fazonú SUV, bár az EV-k világában már újfajta játékszabályok vannak/lesznek, semmi sem vehető biztosra.
Nana… a Jeep szép számokat produkál még itthon is, hogy ez minek köszönhető az jó kérdés, nagyon középszernek tartom a Renegade és a Compasst is, de viszik azért őket,főleg az előbbit, ezt elkell ismerni.
Szerintem Tavares felrakja majd az i-re a pontot… nincs szükség ennyi márkára, mondja majd és kihúzza a listáról a Chryslert.
Mit „nanázol”? 😀 Te írtad, hogy olaszként te az FCA olasz márkáit tolnád, a többire meg tojnál. Nem csak Chrysler meg Dodge van az amerikai részlegben, hanem Jeep és Ram is…
A VW-csoport a bizonyíték rá, hogy korlátlan mennyiségű almárkára is szükség van 😀 Itt azért megalomán szempontok is bejátszanak. Tavares portugál, emiatt tökéletesen pártatlan, nem húz sehova, csak profitot akar látni. Az Alfa sokkal nagyobb veszélyben van, a Lanciánál meg hiába papol arról, hogy visszahozza, ő maga se tudja, hol akarja majd eladni a Lanciákat, a bolygó mely részén… Bár Zöldike egyszer azt írta, hogy nagyobb presztízsű márka, mint a Toyota. Biztos van egy olyan párhuzamos univerzum, ahol ez igaz 😀
Kiemeltebb törődést kapnának az olasz márkák, ha olasz lennék ez egészen biztos.
VW-csoport hagyjuk.
Az Alfa megfog menekülni, mert az autói jók, csak marketing tekintetében kurv@ gyengék voltak eddig. Lancia… lehet hagyni kéne békében nyugodni.
Toyotát nem azért vesz az ember, mert a presztízs számít, ahogy a Vitara kiválasztásában sem játszott szerepet a presztízs, pedig vehettem volna 3-4 millióért lefingott német prémet, volt rá keret. Normális, egészséges embernél, akinek nincsenek merevedési gondjai, impotenciája, kisebbrendűségi komplexusa a presztízs nem szempont egy autó kiválasztásánál.
A megbízhatóság viszont annál inkább és a Toyota neve (talán a Suzuki is) a megbízhatósággal forrt össze, jogosan.
Lanciát elég butaság volt összehasonlítani a Toyotával… nem is tudom minek tartja magát a Lancia, prémiumnak ? Az egyetlen kis Ypsilonnal ? Ne már..egy kuriózum a márka(az olaszok számára) és az egyetlen, ami életben tartja, az olaszok hazafiassága, patriotizmusa.
Most készülök venni egy ilyet ?
Sajnálom ha csalódást okozok az európai autó fanoknak?
Egy kis időt Kanadában éltem és valahogy beleszerettem ezekbe a krumpli formájú böszme kényelmekbe.
Vezettem Toyota Siennat amiben 500 ezer km volt, első motorja és második váltója. Az automata váltó csere 40 ezer forintba került ?
Nevetséges árak és még nevetségesebb alkatrész árak vannak.
A másik autó amit vezettem huzamosabb ideig a Dodge grand caravan és a kedvenc ami Magyarországon szintén nem igen futkos, a Honda Odyssey. Imádtam! 2004 -es 3.6 os benzin motorral rozsda nélkül 1700 canadai dollár, ami 406 ezer ft. Hihetetlen árak, hihetetlenül jó autók. Hihetetlenül jó törvények, hisz ott akármilyen rozsdás is lehet az autó, amíg a fő biztonsági alkatrészek működnek, nem számít a rozsda.
Na de vissza európába.
A kényelem, a hihetetlenül jól kombinálhatóság és a többi számomra nyerő az itteni autókkal szemben.
Hát ha romlik? A francia nem romlik vagy a német? Mindegyik romolhat, ezek használódnak.
A barátom most vett Golf 8-ast szalonból.
Már 6x volt reklamáción. Volt teljes kormány csere. Szenzor,klima és kijelző csere.
Még jó hogy van garanciája (persze 27000 euróért) de a 10% -ot le kellett tennie némely javításoknál amire „nem terjed ki teljes körű garancia”.
Szóval kinek mi a drága?