Már rendelhető itthon az MG HS
Számos újdonsággal készül idén az MG, ám köztük az első a HS, amelynek konnektoros hibrid változatát már teszteltük,
ide kattintva olvashatod is. Most azonban a benzinmotoros változat is megérkezett, automatikus és manuális sebességváltóval egyaránt, ugyancsak fantasztikus ár/érték aránnyal. Ám mielőtt elárulom az újdonság alapárát, nézzük meg kicsit, mi is történik MG „fronton”.
A C-SUV szegmensbe érkezett a HS
Ugyebár tavaly debütált itthon az immár kínai kézben lévő márka, egészen pontosan szeptember 17-től lehetett rendelni a kínálat kezdő darabjait. Ám a magyar piaci egy nagy európai terjeszkedés része, hiszen az öreg kontinens nyugati részén 2019-ben jelent meg a márka, tavaly pedig Közép-Kelet-Európában, miközben szintén tavaly az MG már eladta az egymilliomodik autót is Kínán kívül. 2022 év végére már 26 európai országban, 840 márkakereskedés nyílt meg. Ebből Magyarország 22 darabbal veszi ki a részét, ám még további bővülés várható, hiszen 4 megyénkben még nincs márkakereskedés, de ezeket a „lyukakat” idén szeretnék betömni.
Csak 1,5 literes benzinmotorral, de manuális, vagy automatikus sebességváltóval is elérhető
Ambíciózusak a tervek tehát idénre, amelyek között az is szerepel, hogy a tavalyi negyedik negyedévben elért 1 százalékos piaci részesedést idén 3 százalékra tornázzák fel. Ez simán sikerülhet, hiszen a szállítani is tud autót az MG. Három hónapra előre látják, és biztosra, hogy mennyi autó lesz. Készletről is lehet vásárolni, július óta havi egy hajó elindul, több ezer autóval, így a magyar piac ellátottsága biztosított. Tavaly például 600 autó érkezett, amiből 300 darabot már forgalomba is helyeztek.
Egyszerű, nem túl fantáziadús, de jól megjegyezhető típusnév
Persze tavaly a ZS volt a sláger, abból is az 1,5 literes, szívó benzinmotorral felszerelt változat Comfort+ felszereltséggel
(ide kattintva olvashatod a tesztjét). Ráadásul a ZS ára nem változott év elején, továbbra is 6 699 000 forintról indul, Viszont megérkezett a HS, ami még nagyobb durranás lehet. Ez ugyanis a C-SUV (kompakt SUV) kategóriába érkezett, ami még népszerűbb. Igaz, csak egyetlen motorral kérhető, viszont akár automatikus (7 fokozatú dupakuplungos) sebességváltóval is azonnal vihető. Orrában egyébként négyhengeres, 1,5 literes, turbós benzinmotor dolgozik, 162 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. Nem ragoznám ezt hosszan, ugyanis hamarosan már a tesztjét is megmutatjuk.
Idén a flottavásárlók számának növekedésére számít az MG
Rá is térek akkor az alapárra, ami döbbenetes, de nem nyolc számjegyű. A HS indulóára ugyanis Family felszereltséggel 9 999 000 forint. Persze ez valójában 10 millió forint egy kis marketing trükkel fűszerezve, de belegondolva, hogy mennyibe kerülnek manapság a kompakt kategória járművei, igencsak kedvező ajánlat. A jobban felszerelt Comfort 10 599 000 forintba kerül, a csúcs Luxury pedig 11 349 000 forintba. Ezek a hatfokozatú manuális sebességváltós modellek, automatával már kicsit drágább. 11 140 000 forint a Comfort és 11 999 000 forint a Luxury. Ugyanakkor már az alapmodellek is tartalmazzák a fontosabb biztonsági felszereléseket, feljebb lépkedve pedig elérhető minden modern vezetősegéd, amit manapság a többi márka is kínál. A HS töréstesztje is 5 csillagos lett az Euro NCAP laborjában és hab a tortán a 7 év/150 000 km garancia, amennyiben betartják a 15 000 kilométeres, vagy évenkénti szervizciklust a tulajok.
9 999 000 forintról indul
Ám idén még több új típus érkezése is várható, hiszen az MG 4 és az MG 5 is úton van már a hazai piacra, illetve áprilistól a
ZS villanyhajtású változatát is meg lehet majd vásárolni.
Hamarosan érkezik a tesztje is